Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ow Dadday, daarvoor ga je me donder geven, dit was even een tussenvraag vanuit dit:
Lastige GS1000
Ik ben al een jaar bezig om dat probleem te tackelen , heb toch wel een paar machines in de tussentijd weer lopend gemaakt en verkocht.
Maar deze wil echt niet.
Als het de bobines niet zijn, zit...
Sorry dat ik nu pas weer reageer, Fijn dat jullie zo massaal (met humor) reageren.
Ik zit namelijk te twijfelen aan 2de-hands bobines en daarvan de kabel te vervangen, maar ik twijfel omdat er inderdaad - volgens Robinjo- verschillen zitten.
Wat ik heb kunnen speuren is dat in manuals 4 ohm...
Wat geld als regel voor gelijkstroom weesrtand van de primaire wikkeling van een Bobine.
Ik heb van een puntjes ontsteking een TCI erop gezet. Maar wat geeft hierbij een goed vonk?
Zot heeft soms wel gelijk, maar ieder autist maakt fouten.
Als de machine koud is , heb ik last van backfire (de echte), gevoel zegt cil1 en cil4
Ook bleek de machine te rijk te zijn (dus het dichtdraaien van de air -schroeven was helemaal overbodig.
Met Colortume afgesteld, de fabrieks waardes...
Dachten we ook aan, 2 man gecontroleerd div keren, ook de "dichtkabel" extra strak aantrekken helpt niets. Gekeken mbv een schroeven draaier of er spanning op de binnenkabel (gas) stond , telkens stond deze slap.
We hebben vd 1 ste set de luchtschroeven tot 30 graden open gezet, tov 1,5 slag is dat zowat dicht, er is al geprobeerd met de pilot schroeven 2 slagen open. terwijl fabriek is 1 slag.
Ik zal nog eens testen met 3 slagen open
25-7-2020
Andere set carbs gemonteerd:
geen effect,
Set inlaatrubbers + nieuwe O-ringen geplaatst:
geen effect.
De machine start stationair op 1200rpm en zodra je wat gas geeft loopt hij 3000 en valt langzaam terug naar 1200.
Ik ga geloven dat niemand van het motor forum dit ooit heeft mee...
Ik ga echt twijfelen aan mijn observatie vermogen of de gasschuiven goed sluiten.
Als boven de kapjes eraf zijn, en ik druk nr 3 (met de hele arm dicht dan daalt inderdaad het toerental, maar volgens mij doe ik de schuiven dan verder dicht dan het stationair instellen (verbuig de hele zaak)...
We hebben de pilot naalden nagekeken en het stationair kanaaltjes doorgespoten, zoals ik dacht was alles open.
De carbs zijn echt schoon.
Vlotterhoogte van nr 4 was idd te laag, aangepast. op 3mm vloeistof niveau.
Geplaatst en nog steeds 3000 rpm, toen maar de air-schroeven dicht gedraaid tot...
Ik hoop toch van niet :P Ik zeg wel vaak dat hij te gehaast is en hij zal wel bedoelen dat ik te langzaam ben 8-)
Nee idd, maar de lektest geeft uitsluitsel...