Recente inhoud door PeterBoom

  1. PeterBoom

    Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

    Je zet me nu wel aan het denken., ook omdat DaddyPhilipsen en jij zo overtuigd zijn van die limieten en meetgegevens. Wie geeft me nu de waarheid.:?
  2. PeterBoom

    Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

    Ik Citeer: Ik meen dat Motor Revisie Valkenswaard toch een gedegen vakmanschap in huis heeft, ( Ze hebben het topend in handen gehad - met de kleppen los -, en geen lijstje van mij) en Graag had ik een advies gehad waarom nu Cilinder 4 rookt, niets meer en niets minder. Maar ik heb al een goed...
  3. PeterBoom

    Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

    @daddyphilipsen Quote: “De maximale speling wat gelijk de vervang limiet is is 0,1mm. Dus ergens tussen 0,03 en 0,08 is nog acceptabel. Tenminste dat haal ik uit je tabel.” Wat ik hieruit niet begrijp is,: de vervang limiet is 0,1mm Dus 0,09 is dus niet acceptabel? Misschien dat ik iets niet...
  4. PeterBoom

    Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

    Ik kom later terug op de gehele reactie van @daddyphilipsen . Nu een klein stukje, hoeveel mag max dan de speling zijn tussen klep en klepgeleider? @theWarrior , het is een samengestelde veer
  5. PeterBoom

    Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

    Tegen de limiet is er nog niet over Waarom zou je slotspeling gaan meten van hagelnieuwe zuigerveren. Om de ovaliteit te meten hebben we de cilinder in zowel x als Y richting gemeten en op 3 verschillende niveau's en geen gekke dingen tegen gekomen. De cilinder diameter die in het lijstje...
  6. PeterBoom

    Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

    Slotspeling niet gechecked In mm 1 2 3 4 Service Object/Item Meting Cilinder Cilinder Cilinder Cilinder Limit Cilinder Bore 1 70,037 70,036 70,037 70,034 70,080 Piston Diameter 1 69,940 69,930 69,900 69,955 69,880 Piston to Cil. Clearance 1 0,097 0,106 0,137 0,079 0,120 Kleppen...
  7. PeterBoom

    Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

    Het stinkt ook behoorlijk en slaat op je adem, dus het is olie.
  8. PeterBoom

    Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

    Nee, het is geen condens, Cilinder 1 /2 op dezelfde linker uitlaat roken niet. En Uitlaat rechts rookt niet als je de bougie van cilinder 4 van de bobine losmaakt.
  9. PeterBoom

    Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

    Een Gs1000 In het volgende filmpje laat ik zien wat het verschil is tussen wel en geen vonk op Cilinder 4: Rook als voorbeeld een YouTube filmpje. Klopt het, dat ik zeg dat de keerring defect is ? Of slecht gemonteerd of fabricage fout of? Machine heeft net nieuw topend pakkingen + zuigerveren...
  10. PeterBoom

    Deel 2 (2019) Is het te heet voor de (luchtgekoelde) motor en/of berijder ?

    Vorig Jaar de vraag ook al gesteld, 8 blz reactie's waaronder veel hilarische . Maar kan je machine , vooral de luchtgekoelde tegen de hitte van 25- 43 graden. Laatst kreeg ik al een waarschuwing van een Honda CB verkoper uit België dat je met deze temperaturen (30 graden) niet op zo'n...
  11. PeterBoom

    Suzuki GS1000 wordt heet en gaat daarna niet harder dan 100

    Bedankt voor de info allemaal. Kijk of ik hetzelf nog geregeld krijg (mbv een colortune) . Heb nieuwe inlaatrubbers besteld omdat daar het vermoeden groot is, tenzij de gasschuiven idd niet willen zakken. Een Gt 750 is idd een heel leuke fiets. Mocht ik er niet uit komen , ga ik naar Ritzen. Thx
  12. PeterBoom

    Suzuki GS1000 wordt heet en gaat daarna niet harder dan 100

    Ik zal dit testen, maar het lijkt er wel veel op.
  13. PeterBoom

    Suzuki GS1000 wordt heet en gaat daarna niet harder dan 100

    Dat vind ik nog steeds een groot probleem. De GS heeft een Pilot screw die is van fabriekswegen op een pre-set waarde gezet, gezien de andere jaren op 1,25 slag (uitgedraaid) Nu slijten die naalden nogal en zijn ze in bijna alle gevallen de borging (loden prop) weg geboord Zet je de pilot op...
  14. PeterBoom

    Suzuki GS1000 wordt heet en gaat daarna niet harder dan 100

    1- ik zal nog eens synchroniseren 2- waren schoon, en kanaaltjes getest 3- er zit een retour kabel op, maar of die goed is afgesteld 4- Hoe kom je daar achter? en wat doe je ertegen? dankjewel.