Recente inhoud door prop-er

  1. prop-er

    Motor omvergereden door auto, diens verzekeraar weigert offerte garage en stelt zelf herstellen voor

    Het werkelijke probleem is dat er geen schade is vastgesteld. Dat lijkt me de eerste stap. Ik kan ook schade schatten. Met een vork. Zonder schriftelijke opgave. Daar gaat idd geen verzekeraar mee akkoord.
  2. prop-er

    Motor omvergereden door auto, diens verzekeraar weigert offerte garage en stelt zelf herstellen voor

    Belgen blijven op een soort bijzonder amiable manier toch een apart volk. €3000,- schade aan een motor met een vraagprijs van €2600,-, geheel onafhankelijk vastgesteld door de eigen garage (ahum). Het lijkt op z'n minst wat overdreven. Maar goed, dit is nu precies waarvoor je een...
  3. prop-er

    Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

    https://www.nhnieuws.nl/nieuws/334679/motorrijders-naar-raad-van-state-om-verbod-zuiderdijk-rammelt-aan-alle-kanten
  4. prop-er

    Nieuw lid!

    Welkom! Mooie fiets. Wel vreemd, twee verschillende merken banden. Die achterband zou zomaar 15 jaar oud kunnen zijn. check de DOT code even. Nieuw rubber transformeert je fiets.
  5. prop-er

    Wat is wijsheid

    Even los van specifieke modellen: Er zijn heel veel tourmodellen, zowel nieuw als tweedehands. Wil je onbezorgd rijden, dan is een nieuwe motor een mooie optie, want garantie. Het maakt dan niet uit wat voor merk/type het is. Garantie krijg je ook op tweedehands, maar minder lang, en meestal...
  6. prop-er

    Waar worden motorblokken gemaakt.

    Speed Triple & Tiger 1200 worden nog in de UK gemaakt, de rest in Thailand.
  7. prop-er

    Waar worden motorblokken gemaakt.

    1998, Japan, gedeeld met de TRX en een doorontwikkeling van de XTZ750 Tenere / TDM 3VD. Maar, serieus, je wist niet dat sommige motorblokken in China geproduceerd worden? Dat staat bij vrijwel elke review van een motorfiets, waarbij dit het geval is, netjes genoemd. Als fabrikant is het niet...
  8. prop-er

    Lost gopro

    DV
  9. prop-er

    Toch weer een echte motor?

    Dit is wel weer een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Dit alles was van tevoren prima te bedenken en te plannen. Het zou me niet verbazen als je nu alsnog een brik met carbs koopt, en vervolgens het forum vraagt waarom het ding niet wil starten, na een paar maandjes Ethanol tanken.
  10. prop-er

    Is 50000 KM veel voor een tourmotor?

    Motoren
  11. prop-er

    Passende DB killer

    Uitlaat is van voor de oorlog. Ga je niks origineels meer van vinden.
  12. prop-er

    Passende DB killer

    Als je een beetje handig bent, kun je ook zelf een universele DB-killer monteren: DB-killers Uitlaten & Tuningsonderdelen kopen? | Uitlaatstore.nl
  13. prop-er

    Motorreis organiseren

    Het is mooi dat je deze vraag zo net voor de motorbeurs stelt. Daar staan alle bekende motorhotels en motorreisbureau's, en kun je binnen 1 dag een schat aan informatie opdoen.
  14. prop-er

    Blackbird 1100 benzine in carter

    Is al drie genoemd hierboven. Kraan is vacuum gestuurd. Membraan gaat stuk door Ethanol. Benzine kan nu vrij via de vacuumslang richting de vacuumaansluiting stromen, die altijd op een spruitstuk zit. Tank zit hoog, blok zit laag -> benzine stroomt in 1 cilinder -> benzine lekt probleemloos...
  15. prop-er

    Blackbird 1100 benzine in carter

    Check je olie voor het starten. als hij zo al een tijdje staat te lekken, best kans dat de motorolie sterk verdund is met benzine.
Terug
Bovenaan Onderaan