Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Over outsider gesproken.
Binnenkort komt Mash [frans merk met 'eigen' chinese producten] met de Belena 300 voor maar €4999,00.
je rijd dan wel nieuw met de nieuwste euro5 techniek.
En ik vind hem niet eens lelijk :)
Europees merk zegt niets over waar de motor vandaan komt.
Neem bijvoorbeeld BMW, daarvan komt de G310R/GS uit India en de C400 uit China.
Kwaliteit en aftersale is wel belangrijk.
Die Rider SR8 zal ook geen hoge top hebben, want hij is voorzien van een hubmotor in het achterwiel en die zijn nog niet snel.
Tot nu toe wel een veel gebruikte oplossing voor de 125 klasse.
Volgens mij bedoelen ze ermee, dat d rode draad aangesloten moet worden op een geschakelde draad, zodat hij uit gaat als de motor wordt afgezet.
Zover ik weet is de stroomadapter in het kastje geschakeld en zou je daar de rode draad aan kunnen sluiten.
Wel even in instructieboekje kijken wat...
Sowieso remvloeistof [en misschien ook remslangen] vervangen, omdat er waarschijnlijk nu te veel water in zit [remvloeistof trekt water aan] en kans heb om te gaan koken bij het remmen wat levensgevaarlijk is.
Kun je achterhalen of hij al ergens binnen de EU als zodanig is goed gekeurd?
Want dan zou je hem daar kunnen kopen met papieren en dan kan [bijvoorbeeld Duits] kenteken zo over gezet worden naar een NL kenteken.
Of dat type goedkeuringsnummer in NL misschien gebruiken bij de RDW.
Een andere mogelijkheid met jouw rijbewijs is een Piaggio MP3 Yourban.
De Yourban heeft 278cc [piaggio 300 blok] en is een stuk kleiner en wendbaarder dan een gewone MP3.
Is natuurlijk ook wel duurder maar kan veel beter snelweg rijden dan een 125cc-tje.
Wat betreft de temperatuur aanduiding.
Zowel met de R als de GS die ik gehad heb, gaf de meter ±65 aan in de winter, ±70 aan in de zomer maar als ik lang stil stond [bijvoorbeeld stoplicht] bij heet weer, kon de meter wel oplopen tot ±110 en dan ging pas de vin aan en was die snel weer afgezakt...
Ga voor een ingereden Xmax van de huidige generatie [2018>] herkenbaar aan de LED verlichting.
Probleemloze motorscooter die ook nog eens zuinigs is.
Je moet tenslotte voldoende budget overhouden voor goede motorkleding, helm etc.
@jeger90
Zowel bij de 310R als ook de 310GS checkte ik de ketting iedere 3 á 4 duizend km.
na de 15k km moesten de intervallen korter, omdat dan ook de kettingwielen lichte slijtage lieten zien.
de laatste paar keer [na 20k km] moest ik elke duizend km de ketting stellen en heb ik de ketting +...
@eip
Luchtfilter en uitlaat worden erg vies [onder het zand], omdat er geen achter spatbord over het wiel zit.
Ik heb op Ali een achter spatbord besteld die met drie bouten van de schommelarm bevestigd wordt [zover ik kan zien.
Het betreft deze:
Weet iemand waar ik de aanhaalmomenten kan vinden van o.a. de schommelarm [achterbrug rechts], remklauwen wielasbouten etc.?
ik heb gegoogeld maar kan nergens iets vinden.
Gek, nooit last gehad bij de 310R en de 310GS dat de motor afsloeg bij lage temperatuur.
Wel moest ik met beide iets langer doorstarten bij een temperatuur onder nul maar daarna gewoon blijven draaien.
Heb de x-max nu net een weekje en voor de tweede keer getankt en de eerste keer dat ik het verbruik heb bijgehouden. *D
Er staat nu iets meer dan 600km op de odo teller en ben dus nog aan het inrijden.
Niet meer dan ±5700 toeren bij optrekken, geen lange stukken met hetzelfde toerental achtereen...