Recente inhoud door RoelofJH

  1. R

    Honda MSX125

    Alle aangepaste carterdeksels verwijderen de hele slingeraar, dus het zal wel meevallen gok ik zo
  2. R

    Honda MSX125

    Niet gek, ben benieuwd! Ik heb een lichtgewicht centrifugaalfilter/olieslingeraar besteld en een nieuwe achterbandje, Michelin City Grip 2. Beide komen hopelijk in maart op de motor, ben benieuwd naar het effect van de eerste. Afgelopen weken heb ik zitten twijfelen of het wel een goede keus...
  3. R

    Honda MSX125

    Een update over mijn msx, ik heb al enige tijd weinig nieuws gepost: Vorige week moest het er aan geloven: de grom op de testbank bij Druijff Racing. Dat is iets wat al jaren op de lijst stond, maar door tijd-/geldgebrek er steeds niet van kwam. Nu, na ruim 21000km een feit. Resultaat: 10,6pk...
  4. R

    Honda MSX125

    Ik heb een O-ring ketting van DC in maatje 420 erop liggen, is een prima ding. Gekozen vanwege het gewicht tov een 428, met de standaard o-ring-loze ketting was na 4kkm het wel op. Deze gaat al 8kkm en is nog goed, dus helemaal top
  5. R

    Honda MSX125

    Officieel kan de eerste generatie max 150kg dragen volgens het boekje. Ik weeg met pak en al ca 90kg, dus erg veel ruimte voor een passagier is er niet..
  6. R

    Honda MSX125

    In theorie kost het meer energie om ethanol te verstuiven/verdampen dan gewone benzine dus loopt je motor íets koeler met een hoger percentage ethanol. Maar dat is echt "wishful thinking" en zoeken naar voordelen. Qua energie-inhoud kom je een paar procent minder ver dan met gewone benzine, maar...
  7. R

    Honda MSX125

    98, Tenzij ik weet de komende tijd veel te rijden en binnen een maand de tank oprijd.
  8. R

    Honda MSX125

    De enige goedgekeurde schijfremsloten waren toen ik keek allemaal minstens 13mm dik.. Met gaten in de schijfremmen van 8mm (en iets groter naar het hart van de schijf) kom je er niet. Veel mensen gaan toch voor een ketting of beugel. Sommige beugels heb een houder/steun die je ergens op het...
  9. R

    Honda MSX125

    Luister dan naar wat mensen hier zeggen. O.a. wat Mr Proper zegt, als je ~120 wil kunnen kost het serieus geld. Kitaco/Takegawa is betrouwbaar en verre van overpriced. Voor een duppie op de eerste rang zitten kan goed gaan, maar doet dat meestal niet.
  10. R

    Honda MSX125

    Bij de 1e generatie is de standaard vertanding 15/34, is dat 15/35 op de 3e gen? Ik ben erg tevreden met 15T/+1T, heb een tijdje met -1T/34T rondgereden maar dat vond ik te hoogtoerig. Speadohealer staat desondanks op iets van 11% correctie om de standaard afwijking te corrigeren. Ik rij nu...
  11. R

    Honda MSX125

    Voor zover ik weet niet, maar het blokje is ook visueel anders van de 3e ('22) generatie t.o.v. de eerste 2. Even googelen en je ziet het meteen.
  12. R

    Honda MSX125

    Mijn 1e gen grom heeft over 21000km bijna 1 op 44 (min1:57, max 1:32) gereden, iets zuiniger toen de originele uitlaat/tandwielverhouding er nog op zat. Ze schrijven bijna niks af en lopende kosten is ook om te lachen, als je er goed op past zeker doen!
  13. R

    Honda MSX125

    Ik had hetzelfde, vond 14T te hoogtoerig, de oplossing voor mij: +1T achter omhoog. Uit m'n hoofd was -1T voor 4% verschil en +1T achter 2%, zit je er dus net tussenin
  14. R

    Honda MSX125

    @Psygho77 Ziet er goed uit! Ik heb een volledig akrasysteem op een 2016 model (1e generatie), maar vind het zonder db-killer mooi, maar te luid voor in de stad. Met hoor ik alleen zelf geluid (jammergenoeg), maar beter dan "te veel" opvallen. Voor het vuil op de bocht heb ik een carbon...
  15. R

    Honda MSX125

    Fantastisch om deze upgrades te volgen met die mooie foto's! Is een mooi ding geworden, ben benieuwd naar de akra!
Terug
Bovenaan Onderaan