Recente inhoud door Ronald!

  1. R

    How To: Vering en Demping instellen

    Een kleine onjuistheid. de veerweg van deze motor is (C - A) bv. 120 mm en de lengte die je gemeten heb is bv. 60 cm (600 mm) De neutrale rijhoogte is dan 90% tot 75% van de 120 mm en niet de 60 cm. De veer mag dus 10% van 120 mm inzakken, dat is dus 12 mm. Maximaal mag hij 25% inzakken...
  2. R

    Goldwing topic

    SE - Special edition (radio / cassetterecorder met luidsprekers voor en achter, intercom, achteruitversnelling, luchtpomp voor achtervering, CB-zender (USA), cruisecontrole) ASP - Aspengade (ietsjes eenvoudiger uitgevoerd, maar nog erg compleet) I - Interstate (Andere radio, geen...
  3. R

    ANWB route!!! makkelijk en mooi

    Wat is er aan in te stellen? Het is een bekend gegeven dat TT niet echt geschikt is om routes na te rijden. Door het kleine aantal routepunten (48) wat je kan gebruiken zal het een beetje globaal blijven.
  4. R

    welke bike dwingt meest respect af bij automobilist?

    Heeft afschrikken (of bangmaken) iets met respect te maken? En door domweg veel herrie te maken of op een of andere SS rond te scheuren krijg je weinig waardering. Een waardige motor en een bijpassende rijstijl levert mij wel regelmatig een goedkeurend hoofdknikje op, of een opgestoken...
  5. R

    Chopper veiliger dan bijv. naked of supersport?

    Bij een beetje snelheid is er niet meer uit te wijken. Niet op een chopper, niet op een buikschuiver. Als je in de situatie ben dat je een ongeval moet voorkomen kan je het beste heel hard remmen. Helaas kunnen niet veel mensen echt hard remmen. Uitwijken heeft nog een nadeel, in de (paniek)...
  6. R

    Hoe papieren meenemen

    Daar hebben we toch koffers voor?
  7. R

    Goede toermotor voor een beginneling

    En dat is nu juist de valkuil. Als je een motor met te veel vermogen heb zal je inderdaad voorzichtiger gaan rijden en daar zal je lang door achtervolgt worden. Je durft de motor niet de bocht in te gooien en hem er door gas te geven weer uit te halen. Want 'gas geven is gevaarlijk voor een...
  8. R

    daarom is een Honda Goldwing de beste Motor

    Mooie motor.... veel plezier ermee. En dat allergische van de supersporter moet je maar gewoon zien als jaloezie. ;) Inderdaad motorrijden doe je omdat je het leuk vind en wat voor motor maakt niets uit. Mijn eerste was een CB400T uit 1978 endat ding reed circa 140 km/u Maar ook dat...
  9. R

    Motor-geluid: Hoezo?

    Wist je dat circa 30% van de nederlandse beroepsbevolking in ploegendienst werkt en dus een deel van de tijd ook overdag slapen?? Zoals sommigen al schreven, waarom moet je een ander lastig vallen met je lawaai? Jij kan het mooi vinden en je vriendjes ook, maar de rest van de bevolking...
  10. R

    Garmin zumo

    Kijk eens bij ram-mount daar vind je een invulschema waarna je een advies krijg.
  11. R

    ???TomTomRiderEurope of GarminQuest???

    Helaas is en blijft een TomTom behelpen. Inderdaad er zijn minder mogelijkheden en dat lijkt minder ingewikkeld. Maar de meeste mogelijheden van een Garmin heb je niet nodig. Ze worden eenmaal naar jou wensen ingesteld. Maar een route kiezen of een omweg bepalen gaat op de gemiddelde Garmin...
  12. R

    Noodstop met 50km/h, kun je jezelf onderuit remmen?

    Onzin. Als dat zo was zou de gemiddelde motorfabrikant de achterrem er af laten, spaart gewicht en kosten. Je moet alleen goed doseren en daarom raden diverse mensen hier ook aan om het regelmatig te oefenen. Oefening baart kunst. De voorrem doet het belangrijkste werk en de achterrem zit er...
  13. R

    Noodstop met 50km/h, kun je jezelf onderuit remmen?

    Da's mooi he, als ik de achterrem intrap wordt en een voorremschijf en een achterremschijf gebruikt. De voorrem bedient de tweede schijf voor.... En remmen dat die bak doe.
  14. R

    Noodstop met 50km/h, kun je jezelf onderuit remmen?

    Twee voeten op de steunen/treeplanken, twee knieën tegen de tank, twee handen aan het stuur en je kont op de buddy. _O-
  15. R

    Noodstop met 50km/h, kun je jezelf onderuit remmen?

    Dat is wat men 'blinde paniek' noemt. En dat is af te leren. Je zal regelmatig een 'noodstop' moeten maken. Tijdens een ritje met lekker weer kijk je in je spiegel en als je niemand achter je ziet (die je zou kunnen hinderen) trek je de remmen aan zoals al verschillende keren is omschreven...
Terug
Bovenaan Onderaan