Recente inhoud door roodman

  1. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Werk in uitvoering. ⚠️
  2. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Helemaal goed, zijn de Garmin drukdopjes. Je Garmin navigatie apparaat moet wel deze functie ondersteunen. De dopjes wegen precies 10 gram, dus mee balanceren met wiel. Zelf vervang ik jaarlijks de batterij, zo'n knoopcel. Deze kosten een drol dus no problemo ermee. 😁 De werking is goed, waarde...
  3. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Binnenkort wat foto's van mijn nw. werkplaats, in huis compleet met hydr. heftafel.
  4. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Wat sfeer foto's; 😁
  5. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Zie hier de beloofde grafiek van de Garmin bandendruk. Verschil in druk komt door temperatuur wisseling vd band. Dit dus tijdens het rijden U ziet de druk in de achterband, sensor zit op ventiel ipv. dopje.( foto volgt ) Ik vind het een leuke gimmick. 😇
  6. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Mensen, vandaag ff laatste mooie dag. 🤗 Na de F1 ff stukje bollen en tanken. Hou zelf het weer in de gaten aangezien de schorsing er weer aan komt. Dat doe ik zogauw ik zie dat het klote weer word/blijft. 😠 Meestal zo in oktober...
  7. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Raar, dit nog nooit gehoord. Zal iets aan de hand zijn met de schakelwals/klok. Wat ik zou doen: op middenbok en met draaiende motor proberen te schakelen, ook zonder koppeling. Krijgt het spul een mooie opneuker waardoor het inwendig mogelijk terug schiet. Heb je axiale speling op de...
  8. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Gisteren lekker ritje gemaakt op de 650.; Almere - Gouda - Katwijk aan Zee - Noordwijk - Zandvoort - Almere. Totaal 241km, elke meter genieten, zeker op binnenwegen. Laatste kan ik zelf regelen want route gemaakt op de PC voor mijn Garmin. Einde motorseizoen nadert, dan mag de motor naar de...
  9. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Mensen mijn speeltje is binnen; Hydraulische heftafel, 220cm lang en 450kg hefvermogen.🤗 Heb een kamer over en dat word dus de Kawa W650 nurse-room. Daar ga ik s' winters aan de slag. ( is een Kawa, dus alleen onderhoud ed, ) Foto's volgen.. 😊
  10. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Beste mensen, het antwoord op de olie vraag is: bij min. 80°C motorolie temperatuur is een motorblok maximaal belastbaar..😇 Als max. word 140 aangehouden maar tot slechts 120 is ernstig aan te bevelen. Dit ligt ook aan de olie soort en kwaliteit ed. En bij mijn W'tje zit ik meestal rond de 80...
  11. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Hoi, zo'n olietemperatuur meter heb ik erop, leuke gadget. Kun je mooi zien dat het lang 😞 duurt voor de olie enigzins warm is, 10/20km rijden. Gelijk maar een quizvraag; hoe warm moet de motorolie temperatuur minstens zijn voordat je een motorblok maximaal mag belasten zonder noemenswaardige...
  12. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    En trillen stuur met alles technisch in orde geen W kwaal, de mijne helemaal stil. Ik denk dat het aan de band ( en ) ligt maar wie ben ik om dat te zeggen. 😷 En wederom: ik zweer bij Michelin, rijd al 50 jaar motor dus heb wel het één en ander gezien.. 🧐 voor mij is nummer 2 - Bridgestone.
  13. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Hoi, ik woon te ver weg en heb een bijna versleten voorband. Dat gaat em dus niet worden. Mijn idee voor je; probeer van iemand een compleet voorwiel met andere merk band in/op je motor. Wel dus een voorbok nodig of zak zand oid. achterop de motor. Beetje werk maar leuk en goed experiment.. Nb...
  14. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Mijn Michelin voorband zit er nu 21kkm. op, wel nu bijna 1mm. Vind de slijtage mooi weinig als je de goede grip, ook al bij koude band beziet. Omdat ik ook redelijk hard instuur zijn de zijkanten het meest versleten, dus tussen midden vd band en einde profiel. Dus Michelin bandjes gewoon erg...
  15. roodman

    Kawasaki W650 en W800 topic

    Ja, kan combinatie zijn van onbalans in voor en/of achterwiel, zoals hopelijk bekend draaien de wielen in verschillend tempo rond en als die mogelijke onbalans/ hoogteslag samenvalt is dat voelbaar. Dus zowel voor als achter controleren zou ik zeggen..! Verder gefeliciteerd met de W. 👌 Nb...
Terug
Bovenaan Onderaan