Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Gewicht ligt bij een 2 takt merkbaar lager en gunstiger geplaatst. De keren dat ik met een 4t reed had ik veel meer het gevoel dat de motor met mijn reed..... (kleine note is wel wat ik nogal een kabouter ben., zowel qua gewicht als lengte :+)
Natuurlijk is een 300 onderin minder sterk, maar kom...
Rij zelf met een Leatt (aantal jaren geleden in de VS gekocht, dat scheelde ~€100) en echt last heb ik er niet van normaal gesproken. Als het echt koud is zou ik hem wat lossen moeten zetten, want heel soms zit hij net iets te hoog waardoor hij aan de achterkant de helm soms aantikt (gebeurt...
Of koop gewoon een EXC300 (of Beta/Gasgas 300) 2 takt. Licht, onderhoudsvriendelijk en betrouwbaar.
Feit dat je gemengde brandstof moet tanken is wel een nadeel, maar je kunt de normale ritten (65-70km) probleemloos rijden op 1 tank benzine. Terug bij de auto wat peut erbij en gaan!. De nieuwere...
Een crosser moet je niet stationair laten draaien. Hij verzuipt, en waarschijnlijk slaat je bougie door.
Als je gaat rijden op een crossbaan ofzo; starten en even warm laten draaien (~30 seconden terwijl je wat gas geef af en gewoon gaan rijden. Choke moet je er direct afhalen nadat hij...
Als je niet al te klein bent (en dus niet geweldig met je voeten bij de grond kunt) is een wat lichtere motor wel een voordeel. De V-Strom 650 heeft hetzelfde blok als een SV qua basis, kortom als die je qua vermogen bevalt weet je al genoeg?. (V-Strom is qua basis wel wat zwaarder natuurlijk)...
Ligt eraan hoe je dit bekijk, bij een crosser is dat zeer snel. Rij je 3 zuigers op a 80 uur/stuk zit je op 240 uur en zal je bigend de beste tijd gehad hebben verwacht ik. Zelf nooit een nieuwe motor naar een versleten bigend gereden, maar er wel 2 laten vervangen omdat ze op waren.
Heb...
Puur vanwege slijtage doeleinde laat je bij een cross/enduro bij wat groter onderhoud (nadat je minstens 1-2 zuigers vervangen hebt) de volgende dingen reviseren:
Zuiger, bigend lager, krukaslager (moet het blok dus volledig gesplitst worden). Overige onderdelen als de versnellingsbak lagers...
Ben zelf 6x op vakantie geweest in de VS (waarvan 5x de afgelopen 7-8 jaar) en heb dus wel wat ervaring met de auto, zelf boeken en de kosten van eea ;). Zou iedereen ook afraden midden in juli te gaan omdat +40 graden geen pretje is op de motor.
Loop mijn mijn vader wel eens met het idee om...
Bougie vervangen voor een nieuwe (let pop juiste temperatuurgraad!)
Carburateur loshalen en reinigen; oudere crossers hebben vaak zand in de tank zitten watdoor dit vanzelf in de carburateur komt. Vlotten werkt dan vaak niet helemaal lekker.
Bakolie lek oplossen (als hij echt olie uit de bak...
2 flesjes cola en een watertje en dat waren mijn uitgaven, zocht ook niets.
Zit wel eens te kijken naar USA reizen, maar ze zijn allemaal prijzig. Als je een vaste groep hebt kun je volgens mij beter zelf wat organiseren. De huur van een motor is wel erg duur; ~€100/dag ben je wel kwijt (je...
Leuk om te lezen, je hebt alle beginnersfouten wel gemaakt denk ik. Heb zelf (als ex crosser) nog altijd wat moeite me boomstronken. Aangezien ik vrij klein ben (175) is bijstappen soms lastig waardoor ik nog wel eens wat te gespannen probeer niet te crashen; meestal met succes maar soms...
Crosszaken gaan een goeie week te gemoed als ik dit zo lees naar alle DNF's ;).
Netjes op een 125cc 2 takt!. Ben je niet flink in het nadeel met een 125 aangezien je die compleet moet afjanken om een beetje vooruit te komen?. Al lijken het vooral de 4 taken te zijn die kapot gelopen zijn...
Het verbaasd me eigenlijk dat zoveel mensen de motor aan de kook hebben?. Komt dit door de lage snelheid en zeer hoge belasting, of is de pitstop de oorzaak (stilstaan met toch al warme motor) ?.