Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Street triple R met de ronde kop lampen (2010) en met nu 65.000km op de teller.
Iemand ervaring met een kapot contactslot (het elektrische gedeelte).
Het sleutel gedeelte werkt goed, maar vaak gebeurd er na het omdraaien van de sleutel niets.
Dus geen dashboard (Toerenteller en...
Is er al iemand die de voorste uitlaatpijpen(vanaf de kop tot enkele pijp heeft vernieuwd
bij een Street triple R van 2010 (ronde koplampen) met 65.000km op de teller?
Ik heb de stoom voor mijn navigatie afgetakt vanuit de koplamp bij de draad van het stadslicht.
Is vlak bij je stuur en gezekerd gaat al 8 jaar goed zo, want de navigatie gebruikt niet veel stroom.
Gewoon een kabeltje trekken vanuit je koplamp [stadslicht is dus al gezekerd] naar de plek waar je hem wilt hebben.
Vervolgens je USB stickje aansluiten [bij je kroonplaat of in het stuurkuipje].
Ik rij zo al 9 jaar [60.000km] rond met daarop de aansluiting van mijn verwarmde handschoenen die ik...
Wat betreft de vraag waarom een tandje groter , ten eerste vervang ik bij ongeveer 25.000 km alleen het voorste tandwieltje.
Dit doe ik omdat die het meeste slijtage vertoont en dit doe ik dan met in mijn geval met een 1 tand groter tandwieltje.
Dit omdat dan de km per uur v.d. teller (Triumph...
Wie weet of het iets uitmaakt of de tandwielverhouding even of oneven is b.v.
16--46 of 17--46 of 16--47 of 17--47.
Ik denk als het iets uitmaakt dat het iets met de gelijkmatige slijtage van de ketting en tandwielen te maken heeft.
Dat b.v. de zelfde tanden niet steeds op dezelfde ketting...
Mannen mij is het nu duidelijk bedankt voor de uitleg, hopelijk zijn wij de laatste die zulke problemen hebben.
In de toekomst mete alle LED verlichting erop zal de stroomregelaar het een stuk makkelijker krijgen.
Lichtere dynamo en een kleinere stroomregelaar denk ik, het is dan wel te hopen...
Maar het maakt voor de regelaar en dynamo niets uit (wat slijtage betreft) of je meer of minder stroom verbruikt .
Dit omdat er dan meer of minder stroom vernietigd moet worden in warmte.
Dus samengevat regelt de stroom/spanning regelaar de stroomsterkte af via de regelaar zelf (koelribben).
Of zie ik het dan verkeert dat de dynamo dus steeds zijn max vermogen levert en het teveel aan stroom af regelt
naar de stroomregelaar en die vervolgens deze stroom omzet in warmt.
Want in...
Dat dacht ik al dus de dynamo geeft altijd zijn volle vermogen en de stroomregelaar zet het teveel (bij mij meestal zo'n 15 A) om in warmte.
Dus gooi je eigenlijk voortdurend vermogen/warmte weg via de stroomregelaar .
Dat is eigenlijk zonde, als ik het dus goed bekijk is het het beste om met...
Het gaat mij om het principe, maar het is voorgevallen bij mijn Triumph street triple van 2010 toen er 45.000km op stonden.
Eerst ging de stroomregelaar kapot (op de Alp Dhues, Frankrijk ), dus kon ik de boel laten ophalen en thuisbrengen ( weg vakantie).
Vervolgens ging een jaar later de dynamo...