Recente inhoud door SCFBoss

  1. S

    Groningen,Drenthe & Australie-deel 27 the sunrise

    @RJ en Lenie; wat een kut-bericht is dit.. Ik wens jullie veel sterkte en we hopen hier op een goed herstel zodat je weer met ons kunt rijden! Erik
  2. S

    onderdelen honda cb 750 f 1981

    Ik heb een sloop-cb750 staan, dus als je wat specifieks zoekt laat maar even weten.
  3. S

    Koolborstels dynamo Honda cb900F

    Inmiddels de spanningsregelaar vervangen, geen verbetering.. Dus verder zoeken, en blijkt toch wéér die rotor kapot!! 0,5 ohm weerstand tussen de banen, en dat is te weinig. Maar goed, ik weet wat het euvel is en het ding ligt er al weer af (altijd een fijne klus), nu even wachten op een...
  4. S

    Koolborstels dynamo Honda cb900F

    Ha, erg bedankt! :) Het is mij duidelijk, mijn koolborstels zijn dan oké.. (k heb vandaag nog twee dealers gebeld, en die konden me het niet vertellen) Vanavond ga ik de spanningsregelaar vervangen, op hoop van zegen besteld.
  5. S

    Koolborstels dynamo Honda cb900F

    Jawel hoor, die zitten er echt wel. Voor alle duidelijkheid, mijn motor is een CB900F Bol d'Or uit 1981. Over de markeringen op de koolborstels; ik zie op de koolborstels, aan de zijde van het deksel, onderaan een enkel streepje zitten, is dat 'm? Niet erg duidelijk te zien, maar als het ze...
  6. S

    Koolborstels dynamo Honda cb900F

    Hoi. Ik heb (weer) een probleem met het laadsysteem van mijn Honda CB900. Omdat mijn multimeter het even heeft begeven heb ik ook tijd gehad even rustig naar andere mogelijke oorzaken als de rotor, spanningsregelaar of stator te kijken, zoals gewoon de koolborstels. In mijn boekje van...
  7. S

    CB900 smoort boven de 8000 toeren

    Ja, volgens mij worden die ook wel vonkversterkers genoemd. Ik heb ze al even bekeken, van buitenaf lijkt er niks mis mee (hars zit er nog in enzo). Maar wat voor testbank is dat? Want dat zou wel ideaal zijn, een bank met een paar meter/sensoren of iets dergelijks die e.e.a. aangeeft.
  8. S

    CB900 smoort boven de 8000 toeren

    Ik heb inderdaad een ruilblok, wel een 900cc, de carbs horen daar ook bij (VB51A). Misschien wel een optie om es een andere set carbs te proberen.. Ik heb ook al gedacht aan een revisiesetje, of een dyno setje (zoals ik begrijp sproeiers, gasnaalden, en incl. luchtfilters, heeft ook weer andere...
  9. S

    CB900 smoort boven de 8000 toeren

    Ben ik weer.. Weekend weg geweest met de motor naar het Harz gebergte, 1200 km. in totaal gereden. De avond van tevoren toch nog even nieuwe bougies gemonteerd, en de eerste dag probleemloos gereden. Dag daarna begon het inhouden weer, en de derde dag idem, hoewel het normale rijden prima ging...
  10. S

    CB900 smoort boven de 8000 toeren

    Weer een andere optie :) Ik heb al vaker geprobeerd met de tankdop even open te rijden, maakt geen verschil. De slangen van de benzinetoevoer vervang ik regelmatig, de diameter is minimaal die van de uitloop van het kraantje. Er zit geen benzinepompje op deze carburateurs, gewoon rechtstreeks...
  11. S

    CB900 smoort boven de 8000 toeren

    Sorry, ben net nieuw op dit forum. Ik zal mijn profiel nog es bekijken, in ieder geval is het erik_alberts bij de (met een apestaart ertussen dus) hotmail .com. (even aangepast, tnx voor de tip) Bedankt alvast voor je mail. @Willem1940: de bougiedoppen zijn redelijk nieuw, zien er op het oog...
  12. S

    CB900 smoort boven de 8000 toeren

    Echt RUSTIG inhouden vind ik het niet, het is pats boem weg vermogen, en als ik het gas er op hou dan gaat ie wat met horten en stoten rijden. Hoger in de toeren kom ik dan echter niet meer. Die staat op krap 0,7 idd, zoals het hoort. @TZ750 Owner: ga er mee aan de slag, 't is me dacht ik...
  13. S

    CB900 smoort boven de 8000 toeren

    Hm, hoe kan ik die sterkte testen? Ik doe het alleen op het gezicht, op zich vonken de bougies wel (blauw).
  14. S

    CB900 smoort boven de 8000 toeren

    De twee zwarte bougies waren van cilinder 1 en 2, inderdaad niet iets dat gelijk op de ontsteking duidt. Vandaar de gasnaalden, waarvan ik overigens het typenr. (stond er geloof ik wel op) niet gecontroleerd heb; ze komen wel van dezelfde type carbs. De bougies heb ik expres een graadje warmer...
  15. S

    Shell benzine oorzaak probleem???

    Ha, da's toevallig. Ik heb ook slechte ervaringen met Pura, met mijn CB900. De motor ging er absoluut slechter van lopen, het lijkt wel alsof die benzine wat vettig is.
Terug
Bovenaan Onderaan