Recente inhoud door siem leije

  1. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    met een dremeltje met een slijp kop erop is het goed gelukt om de zuiger veren weer passend te krijgen. dus de cilinder zit erop, nu nog even de elektra uitvogelen en dan zou hij moeten starten. wel zitten we nog met de volgende vraag. wij zien aan de bovenkant meerdere olie plugs zitten eentje...
  2. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    verder denk ik dan dat de veren iets bij vijlen of slijpen inderdaad de beste optie is. zeker omdat mocht dit mislukken ik dan nog de originele veren zou kunnen laten na maken.
  3. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    aha oke goede tips allemaal de zuiger lijkt verder in prima conditie en de cilinder ook. verder is de zoektocht naar de originele veren mislukt ik heb het motorblok naar een revisie bedrijf gestuurd om passende veren te laten zoeken. en dit is het beste wat ze gevonden hebben.
  4. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    wel hebben we meteen een probleem ontdekt, we zien dat de nieuwe zuiger veren anders zijn dan de originele variant. hieronder staan foto's van dit verschil. Wij twijfelen tussen het weghalen van de blokkerende delen in de zuiger of het aanpassen van de zuiger veren tot het oude model. het enige...
  5. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    Beste Forumgenoten, Goed nieuws! Het project heeft een een doorstart gemaakt en draait weer op volle toeren (12000RpM). Hierbij een update over de voortgang van het restauratieproject van de Victoria KR20 ZB(L). Na een verhuizing naar een nieuwe werkplaats en een kleine vergroting van het...
  6. S

    Kettingset Victoria KR20 NE LUX

    ik ben ook nog opzoek naar een tandwiel en ketting set voor een victoria kr20 ZB uit 1936. Dit blijkt alleen inderdaad lastig te vinden ik denk dat ik ze inderdaad ook op maat moet laten maken.
  7. S

    Kawasaki KLE (4)

    Ik heb een vraagje voor de kenners op dit forum. Hoeveel kilometers gaat de gemiddelde KLE mee? Ik vind het namelijk erg gave motoren alleen ze worden bijna alleen maar aangeboden met flinke kilometerstanden.
  8. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    ik heb van een victoria expert een oud document gekregen waar op staat dat het orgineel een bing is maar zou het zelf niet zomaar weten.
  9. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    ah dat is fijn om te weten hoe zou ik de viscositeit het beste in kunnen schatten?
  10. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    ow volgens mij is deze van een greatzin maar er hoort inderdaad normaal een bing op
  11. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    er is in de jaren dat hij reed van alles mee gedaan dus t is niet de orginelen bougie meer er zit nu een bosch bougie in maar deze moet ook vervangen worden vandaar de vraag
  12. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    ah bedankt voor de tip is die olie een soort universele olie voor oude versnellingsbakken? of hoe weet ik zeker dat deze de goede viscositeit enzo heeft
  13. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    en als volgende vraag heb ik ook hoe vind ik de goede bougie en de goede olie, ik heb een oud document met wat info gekregen alleen als ik de naam van de bougie in tik krijg ik geen resulaten. de naam in het document is noris SDLZ 6/30. van de olie weet ik verder nog niks
  14. S

    Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

    ik heb een vraagje ik wil binnenkort het motorblok en de versnellingsbak aan de praat krijgen en vroeg me af of mensen hier tips voor hebben en wat een beetje de standaard onderdelen zijn die ik dan het best maar vooruit kan bestellen. ik dacht zelf aan een bougie en versnellingsbak olie. maar...
Terug
Bovenaan Onderaan