Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Geen idee of het probleem van TS al opgelost is maar ik heb 2 jaar geleden dezelfde klachten gehad bij een FJ1200. Na lang zoeken zat er een scheurtje in 2 van 4 rubbers op de gas-schuif. Alle 4 (kosten een gods vermogen) vervangen, carbs ultrasoon laten reinigen, probleem opgelost.
Het blijft goed opletten dus. Ik zie echter geen reden om aan te nemen dat bij gebruikte motoren de tellerstand nooit klopt en dat er altijd mee gerommel is. Goed opletten en laat goede afspraken vastleggen in het koopcontract dat mocht de km stand niet blijkt te kloppen.
Mijn TDM 900 heeft ook een drysump systeem. Na 15 draaien (is voor mij rijden) uitzetten, 2 a 3 minuten wachten, dan pijlen. Niet het meest handige systeem, maar we moeten het er mee doen.
Oké, nou snap ik wat je bedoelt. Per geval kan een individuele fiets door omstandigheden gevaarlijk zijn.
Ik moest even denken aan de eerste Fireblade. Die was toen in de ogen van veel mensen gevaarlijk, dit lag echter meer de rijders dan de motor zelf. Toegegeven, het was geen makkelijke fiets...
Vertel, welke motoren heb je het dan over? "Gevaarlijk" is nogal een statement.
Ik zou zelf ik niet op sommige motoren willen rijden, maar dat is smaak en niet gericht op gevaar. Of bedoel je de staat van onderhoud? Aandacht voor banden en bandenspanning, ketting en kettingwielen, remmen en...
Hmm, het "kraken" zoals jij beschrijft tijdens het hoofd bewegen of lopen met de helm op heb ik nog nooit meegemaakt.
Nolan is een goed merk, er kan natuurlijk altijd een keer iets mis gaan. Goed plan om met de verkoper te praten. Wellicht zit er iets los vanbinnen. Succes er mee, ben benieuwd.
Ik heb een Nolan N100 5Plus systeem helm. Dit is mijn eerste Nolan. Wat gekraak met opzetten is wel herkenbaar. Voorheen heb ik altijd met Arai, Shoei en Schubbert gereden. Al deze duurdere merken hoorde ik ook krakend geluid met opzetten. Ik bedenk dan maar dat bij het opzetten de lagen...
Ik heb ooit (heel lang geleden) nog met een Suzuki SP370 gereden. Ik weet eerlijk gezegd niet wat me bezielde. Maar goed, eenmaal gekocht moest ik er wat van maken. Andere achtervering, voorvork veranderd, doel was meer hoogte. Blok op laten boren tot de grootste overmaat. Uitlaat en carburatie...
Ik lees veel gezeur, even de inruil in de juiste context plaatsen. In 2006 deze FJ1200 gekocht voor 1500 euro. 13 jaar later voor 600 euro ingeruild. Dat is 900 euro afgeschreven in 14 jaar.
600 euro was niet veel, maar ik was er tevreden mee.