Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Thanks voor de reacties allemaal. De blauwe meter kan geen mA meten, zekering kapot (hoe zal dat toch komen :+). De groene staat simpelweg verkeerd ingesteld *op de foto, dat heb ik gezien en de meting opnieuw verricht, hij geeft dan netjes 64mA aan. Maar volgens mij ben ik een stap dichterbij...
Dit lampje bedoelde ik. Maar dat betekent enkel dat hij op stuurslot staat:
Ik heb een nieuwe accu besteld nu, ik ga ook even kijken of ik rond m'n contact iets kan vinden wat er niet helemaal "jofel" uitziet
Er zit geen alarm op (waar ik vanaf weet). Er is wel een rood knipperlampje op m'n dash die elke 20/30s knippert. Ik heb altijd onbewust gedacht dat het misschien standaard functionaliteit is. Ik zal komende week even goed de tijd nemen of er niet nog resten van een alarmsystem opzitten. Thanks!
Koud starten met volgeladen dipt hij onder de 10V, soms raakt hij zelf 7V aan. Dat de accu op is geen twijfel over mogelijk. Hij heeft bijna het vermogen niet om hem echt te starten.
Waar ik nu op focus is de lekstroom. Die zou 2mA moeten zijn maar ik heb zit blijkbaar op 64mA. Een nieuwe accu...
Ah stom|(
Misschien handig om hem inderdaad even te laten staan, als ik contact maak met de testers schiet hij naar 100mA en dan hoor/zie je FI lampje en de brandstofpomp (denk ik?) gaan. Zodra deze stopt zak hij naar de 64mA meting. Ik zal hem eens wat langer in de gaten houden thanks!
Accuspanning in rust: 12,9V (na opladen batterij 13V)
Accuspanning aan: 12,1V (hij zakt flink)
Accuspanning motor aan: 14,1V
Dit is wel met koude spanningsregelaar gemeten, thanks voor de tip, ik zal de test nog eens doen na een rondje rijden :)
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar advies m.b.t. elektra. M'n huidige accu is inmiddels zo goed als dood. Voor ik een nieuwe koop wil ik er zeker van zijn waarom deze het begeven heeft. Ik heb mn regulator/rectifier volledig getest en daar zitten alle waarden wel snor. Om de lekstroom te meten...
Voltmetertje van een stuk stront gebruikt. Heb vandaag met een goede voltmeter even de waarden opgehaald, het ziet ernaar uit dat m'n accu het begeven heeft. Ik doe morgenochtend nog even een meting om er zeker van te zijn (als ik hem kan starten tenminste).
Ik hoop dat dat het is, zou mooi...
Gisteren kreeg ik m'n motor nog net aan gestart. Koud weer probleempje dacht ik. Vanochtend heb ik geprobeerd tot m'n batterij geen puf meer had. :(
Waardes (van gisteren) na een ritje van ~20 minuten (voltmetertje van niks overigens):
- Ignition on ~13,5V
- Tijdens start drop naar ~10,5V
-...
Goedenavond MF'ers:)
Ik merkte laatst tijdens een ritje dat mijn ABS lampje aan het branden was. (Dat deed die hiervoor niet, zeker niet tijdens het rijden).
Bij thuiskomst heb ik in de parkeergarage even goed op de achterrem getrapt en dat liet een mooie egale slip achter, ABS werkt zeker...