Recente inhoud door Testa-Rossa

  1. T

    electronische onderdelen van een klein crossmotortje

    Het merk is "random China crap" ;) een nieuwe kabelboom inclusief alles (startrelais, startknop, killswitch, bobine, CDI, bougiedop, startrelais, zekering) kost overigens 2 tientjes met verzending mocht je er helemaal niet uit komen...
  2. T

    CBR600F 1987 repareren of wegdoen?

    F1 heeft een middenbok toch, kwestie van opbokken en kratje bier onder de uitlaat bochten (evt. ondervullen met hout) of de achterkant met een spanband naar de grond trekken (als je daar gelegenheid toe hebt).
  3. T

    CBR600F 1987 repareren of wegdoen?

    Een Harley zijklepper, prachtig, nooit meer weg doen :} Maar wat een slappe vergelijking met een CBR600F1... de Harley is een klassieker (en een Harley blijft áltijd geld waard) de Honda een willekeurige lelijke Japanse jaren '80 motor met in dit geval beschadigd kuipwerk. Ik heb zelf ook zat...
  4. T

    CBR600F 1987 repareren of wegdoen?

    Ik zou er niet aan beginnen, een CBR600F1 is toch inmiddels wel érg achterhaald en om daar nu een bak geld in te stoppen. Je kan de voorvork reviseren ja, maar het blijft een beroerde iele niet instelbare vork (om maar iets te noemen). Als ik zie dat je voor een 900 á 1000€ ook een nette...
  5. T

    Beginnend crosser

    Ik zou zeker ook een 300 2-takt overwegen loopt een stuk rustiger/vergevensgezinder dan een 250 2t en is een stuk simpeler dan een 4t in onderhoud.
  6. T

    Beginnend motorcrosser

    Ik zou een 300 2-takt nemen :Y
  7. T

    Honda CBR600 F2 1994 nokkenaskettingspanner

    Geen idee bij welke km-stand de distributiespanner problemen gaat geven, zelfde bouwde ik distributiespanners bij oude CBR's altijd om naar handmatig. Verder gaat enkel de spanningsregelaar regelmatig kapot (eens in de paar jaar naar mijn ervaring), beste is er daar van te voren al 1 op...
  8. T

    motoraanhanger

    En waarom is het noodzakelijk om er op te rijden? Je kan er toch gewoon naast lopen. Die knik kan een ding zijn, echter met een normale (fabrieks)trailer met fatsoenlijke oprijplaat en standaard motorfietsen het ik nooit problemen gehad, ook niet met volbekuipte sportmotoren. Misschien dat je...
  9. T

    motoraanhanger

    Als ik toch zie wat voor gezichten die kerel erbij trekt om die laadvloer weer op hoogte te krijgen met een motor er op... Dan is het toch een stuk minder gedoe om gewoon een motorfiets per oprijplaat op een normale aanhanger te rijden, of zelfs te duwen. Het lijkt me fantastisch handig zo'n...
  10. T

    welk 230v draaibankje????

    Die Huvema kloon is ook al een stuk geschikter naar mijn idee, want hij is een stuk goedkoper, kleiner én de twijfelachtige elektronica is al vervangen. Heeft enkel geen onderbouw, maar daar had je toch al geen ruimte voor. De MyFord ziet er inderdaad doorleefd uit maar staar je daar niet...
  11. T

    welk 230v draaibankje????

    Hier na een paar minuten zoeken, zelfde model als de Huvema onder een ander merknaam en met korter bed: https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/draaibanken/m1223257134-draaibankje-holzmann-ed-400fd.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=9 Inderdaad geen...
  12. T

    welk 230v draaibankje????

    De Schaublin die je hebt gevonden is een 102VM, dat is dus het 'full options' model waarmee je wel automatische voeding hebt en schroefdraad kan snijden (niet noodzakelijk voor jouw wensen). Deze is zeldzamer, zwaarder en stukken duurder dan een 'normale' 102, die weegt een keer 120kg en is met...
  13. T

    welk 230v draaibankje????

    Een Schaublin 102 is niet of nauwlijks groter dan een Emco Compact 5 of 8 hoor. De totale lengte van een 102N is 1115mm, dit is met spantanghouder uitstekend bij de hoofdspil en de losse kop uitstekend aan de achterkant. Als je de losse kop niet laat uitsteken gaat daar 115mm af. Verder zit...
Terug
Bovenaan Onderaan