Recente inhoud door The Dutchy

  1. The Dutchy

    Vfr 750 start en loopt slecht!

    Mooi aanbod van Demifort. En als Demifort te ver weg is, ik zit in het midden van het land en kan ze carbs wel ultrasoon reinigen. Wat door anderen gezegd wordt klopt aardig.. Het wijst er naar uit dat door lange stilstand de carburateurs hoofdverdachte nummer 1 zijn. Het kan nog een defecte...
  2. The Dutchy

    Staalwol 3 x 0 of 4 x 0

    Liever geen staalwol.. Met het schuren met staalwol (tenzij RVS) blijft er ijzer als residu achter.. Uit ervaring heb ik RVS (drink)watertanks gezien waarbij ze de lasnaden hebben bijgewerkt met ijzerhoudende slijpschijven of borstels.. Het resulteerde in corrosieproblemen..
  3. The Dutchy

    Motor bijna oververhit

    Yup.. Vorig jaar kocht mijn zoon een Z1000 met een K&N filter.. De sporen van de metalen meshing zilverkleurig.. En het filtermateriaal zag er licht rood uit.. Kortom.. Dit is onderhouden...
  4. The Dutchy

    Motor bijna oververhit

    Ik heb in september 2023 een VFR1200F aangeschaft.. (Particulier) Er zaten allerlei facturen bij betreffende recent onderhoud. De laatste factuur uit april 2023 toonde naast oliewissel en overige vloeistoffen dat het luchtfilter was gereinigd.. Bij het controleren van een aantal zaken had ik...
  5. The Dutchy

    VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

    Moet even kijken voor een setje VF1000 Clipons in het archief.. Welk type? VF1000F ('84) of VF1000F2 ('85-8'86) ? Onderling ziet iets hoogteverschil..
  6. The Dutchy

    Bedrading VF700C Magna 1984

    De twee zwarte kastjes aan de kabel zijn je pick-up coils voor de ontsteking. Die multistekker gaat op de draadboom, maar dat had je zelf denk ik ook al uitgevonden. Dat losse draadje met hulsstekker gaat naar de temperatuursensor op het thermostaathuis.
  7. The Dutchy

    VFR750F valt uit na een kilometer gereden te hebben

    Niets zeggende over de VFR maar ik heb ooit eens een oude GSX1000 gehad met alleen maar startproblemen.. Traag rond gaan bij koude start en hierdoor trok hij de accu leeg voordat hij eindelijk eens aan sloeg.. Alle contacten nagekeken zelfs de massakabel.. Qua ontwerp was de massekabel van de...
  8. The Dutchy

    VFR750F valt uit na een kilometer gereden te hebben

    Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met een RC36-1.. Na 15km rijden was hij compleet dood.. Wel verlichting e.d. maar motorisch was het echt dood.. Net of er een accu leeg was.. Nieuwe accu, nieuwe spanningsregelaar etc. En bij testen in de werkplaats, keurige waarden op de accu bij opladen en...
  9. The Dutchy

    #VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

    Kroonplaten en vooral de clipons van een VFR750F RC36-2 zijn nogal gewild onder de eigenaren van een VTR1000 Firestorm. Maar.. Ik heb nog een kroonplaat.
  10. The Dutchy

    #VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

    Volgens doelt JFJ op zijn VFR met zijspan. Dan zit de demper tussen de motor en het zijspan en dus dicht bij de passagier.
  11. The Dutchy

    #VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

    De laatste generatie VFR800F is het aanbod inderdaad laag. Volgens mij kan dit ook voor de VFR1200F gezegd worden.. En ook voor de 1200 versies is aanbod merendeel terug te vinden in de jaren 2010 en 2011. En als je een non-DCT versie zoekt wordt het tot die jaren beperkt. Ook in dit model is...
  12. The Dutchy

    schade door uitglijden

    Ik weet dat het waarschijnlijk een lange weg wordt. Zorgplicht: Je dient het minimale er aan gedaan te hebben om risico's in kaart te brengen en inzichtelijk te maken op jouw terrein. Gisteren avond bij het binnenrijden in Q-park stond er keurig een bord dat het oprijden naar het buiten...
  13. The Dutchy

    Bougies vervangen ?

    Klopt wel wat Honda voorschrijft in de werkplaatshandboeken voor VF series. Bougies vervangen per 4000 mls / 6400 km.. Maar ik draai er gerust 10.000 - 12.000 kilometer mee.
  14. The Dutchy

    VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

    En... Zware Shag bij een zware klus...
  15. The Dutchy

    Magna 83 hydraulische koppeling

    Veertje op de schakelarm wil wel eens defect zijn. Item 17 Controleer ook de speling in de overbrenging tussen schakelpook en schakelarm.. Bij versleten mechaniek loopt het schakelpedaal nog wel eens op het eind aan terwijl de schakelarm nog iets verder moet om de versnelling te bereiken...
Terug
Bovenaan Onderaan