Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dat had ik ook al geprobeerd maar dan net ontvetter :)
Probleem is tijdelijk gefixt met andere carbs te monteren.
Het zat hem in de rechter carb, te weinig vacuum aan het spruitstuk.
Al het andere is blijven zitten en rijdt weer lekker.
Toch die carbs nog eens uit elkaar halen.
Heb alles eraf gehad, cv membramen bekeken, choke plunjers bekeken, ontluchtingen bekeken.
Niks helpt echt, behalve en dat is het mooie, de stationair schroef helemaal uit draaien ( niet de pilot screw). dan is het over. Denk dat er iets schoongemaakt moet worden van binnen.
Alles er...
thnx voor het meedenken :)
de gaskabel is het helaas ook niet, deze carbs zijn net overgezet van een andere motor dus denk dat ik ze toch wat moest afstellen( synchen en zo).
gok erop dat de schroeven aan de onder zijde voor het mengselverhouding is, als dat kloptzouden de bougies nu weer...
hey, ik heb hier een cb500 die in z'n toeren blijft hangen bij het rijden.
Koppeling in en gas los en hij zakt dan tergend langzaam terug naar stationair.
Verders als een speer.
Choke blijft niet hangen en het is (bijna) niet als hij op de standaard staat, dan wacht hij nog geen halve tel met...
toch altijd huiverig als ik lees over het honen van een cilinder waar nikasil in hoort te zitten.
Beter nieuw wandje erin laten zetten.
Ook werden er wel eens gietijzeren bussen in geperst en dan een opnieuw voorzien van gaten.
Heb veel geknutseld aan dat spul en was vroeger ook geen onbekende...
Hoi, even een raar probleem.
Als ik lekker doortrk tot de 6-7000 toeren begint hij te sputteren, soms wat eerder /later.
Dit is tijdelijk te verhelpen door mijn licht uit te zetten(turbo knop).
Gewoon volgas het gesputter in gaan en dan de knop om.
Even gemeten en de laadspanning zakt in...
GS550e uit 1984 met een donormotor (zonder papieren) die al een eind uit elkaar ligt maar waar nog niet echt veel onderdelen van zijn gebruikt.
Op de gs zitten een nieuwe achterband en goede remmen alsook nog een goede ketting + tandwielen.
Ook zit er een nieuw K+T set bij en een nieuw...
hmmm, te weinig animo...
die dingen rijden echt lekker , het is dat ik geen geld genoeg heb.
Zou hem graag overnemen maar ja....
Nog ff doorsparen en hopen dat er nog een langs komt( of anders een pan maar die ben nog duurder)
Honda heeft desmo klepen gebruikt in de racerij eind 60'er jaren dacht ik zo uit mijn hoofd.
Techniek schiet trouwens vooruit maar voordat het doorgevoerd word gaan er soms bijna eeuwen voorbij.
In 1936 was er een motor die 218 km/u reed en daarmee wereldrecordhouder werd.
In 1948 was er al...
hmmm, 2000 euro heb ik de eerstkomende 2000 jaar niet.
Ik zoek een bruikbaar oud beestje, lagers vervangen en een 220 motortje erop(heb ik liggen)en anders leggen we even 380 naar de garage.
Eventueel zelf nog wat onderdelen voor fabriceren is geen probleem.
Heb nu een beestje op het oog die er...
Ik vind hem schitterend maar het is 600 km voor en retourtje. :X
Das echt een hele dag in de auto zitten ne dat kan ik geloof ik voorlopig niet inplannen.
Voor dat geld zou ik hem direct halen op een redelijke afstand.
Hoe langer ik het erover heb hoe meer zin ik heb omhem wel te halen.
hmmm...
Heb al een ander stuk antiek op het oog.
Heeft tandwiel aandrijving voor de langsvoeding en een berg handels en tandwielen er op en er rond.
Groot en oud en goedkoop.
Ik denk dat ik hem ga halen en gewoon een keer mee aan de slag ga.
Voor mijn eerste draaibankje moet ik niet al te veel willen...
Het is een metaaldraaibanke met leren riem als hoofdaandrijving en een snaar van de motor naar de riembanen.
Hier heb ik wel iets voor liggen.
Een stukje afdraaien is een goed idee,kan ik meteen ff zien hoe hij "reageert" als je het mes erin zet.
Ik zal eens kijken of ik wat meer fototjes kan...
Nee, dat werkt niet.
Dat stukje over die maak-contacten even goed lezen.
Zit niks over de startmotor bij.
Deze leggen een draad van je ontsteking zo aan je frame , dus geen vonk.
draadje van je standaardbeveiling eraf halen zou ik zeggen.
(alle adviezen zijn op te volgen voor eigen risico)
suc6