Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Veel plezier ervan!
Een vriend van me, Eric Casius, uit Rotterdam maakt al jaren tanks. Je moet hem wellicht even wakker schudden en geduld hebben maar hij is een vakman: Casius aluminium benzinetanks
Ik verkoop mijn 750cc T140E scrambler
TR7V cilinderkop met enkele Amal 930 carburateur.
Matching numbers en met uitgebreide documentatie, onderhoudshistorie en rekeningen.
Gereviseerd:
-cilinderkop: nieuwe kleppen en geleiders
-versnellingsbak: alle lagers en enkele tandwielen vernieuwd...
Het verhaal over de bouw van de Triumph scrambler hierboven staat op mijn website.
Als je wil weten hoe de bouw ging, of soms juist niet ging dan kan dat via deze link: Inspelen op de hype
Ik zal je de reflecterend witte Engelse chicks in Clacton on Sea en de in een krant verpakte fish en chips, druipend van het vet en afgetopt met gravy, maar besparen dan.
Dat viel mij ook op. Show bikes stonden er volop hoor en heftig gechopped ook.
Ik had wel veel meer klassieke Engelse motoren verwacht op een evenement met zo’n uitstraling. Daarnaast is er altijd wel een Duitser, Zweed of Fransman die op zijn klassieke zelfbouw duizenden kilometers heeft...
Als kussen gebruik ik mijn motorjack en een trui.
Deze mat heb ik vorig jaar gekocht bij Bever. Het was een duur ding van over de €50,- maar erg compact en comfortabel.
Solo rondje door Engeland dit jaar, via de Ace Café Reunion waar ik ook de prijs voor ‘Best Ridden Café Racer’ won. De prijs was een op maat gemaakt Lewis Leathers jack, een Stray Cats LP collector box, een Ace Café chequered flag en een hoop t-shirts en andere goodies. Wat een verrassing.
Ik...
Mijn laatste project. Een scrambler op basis van een 1978 Triumph T140E.
Grotendeels gebouwd met onderdelen die ik had liggen of zelf heb gemaakt. Er staat een artikel over de bouw in het eerstvolgende clubblad 'Tiger' van de Triumph Owners Club Nederland.
Mikuni's zijn niet zaligmakend op een Trident. Ik spreek uit ervaring. Afstellen is een gedoe en ze passen niet op de originele gantry waardoor je met een kabelsplitter moet werken en synchroniseren een drama wordt.
Er van uit gaande dat de luchtkanalen in de carburateurs niet hopeloos verstopt...
Ik hoor wat je zegt hoor. Het wordt allemaal erg zwaar zo. Ik hoop voor hem dat de wegen verhard en glad zijn. Maar aan de andere kant; Met een Trident rond de wereld is in zijn geheel niet logisch. _O- Gelukkig is ie er zelf ook erg realistisch over en acht ie de kans dat ie het niet haalt...