Recente inhoud door Tres

  1. T

    CB750KZ laadprobleem

    Alle drie de gele draden hebben massa (met nul weerstand), maar naar elkaar toe hebben ze nog steeds die 0,7 Ohm weerstand, wat ik niet helemaal begrijp: als ze allemaal weerstandsloos contact hebben naar eenzelfde punt, zouden ze toch ook met elkaar weerstandsloos contact moeten hebben? Ik...
  2. T

    CB750KZ laadprobleem

    De aansluitklemmen van de accu zijn nog goed, daar ligt het niet aan. Deze begrijp ik niet helemaal. Bedoel je met de stator op de motor gemonteerd, maar losgekoppeld van de spanningsregelaar, en dan de weerstand gemeten vanaf de stekker die van de stator komt naar de massa? Deze weerstand is...
  3. T

    CB750KZ laadprobleem

    Zoals de titel al zegt heb ik een laadprobleem met mijn CB750KZ (de dubbele nokkenasser dus). Ik weet dat de rotors een zwak punt zijn maar ik heb toen de laadspanning laag was deze vervangen door een werkend exemplaar, waarna er keurig 14,5V over de accu gegeven werd als de motor een beetje...
  4. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Ah, pardon, daar had ik inderdaad overheen gelezen.
  5. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Die olie onderaan de carburateur hoeft volgens mij helemaal niet op problemen te duiden. Ik heb mijn motorfiets nu zo'n vijf jaar en ongeveer 40.000km; toen ik hem kocht was het olieverbruik zo'n 1:3000, dat is nu minder dan 1:5000, en ik heb áltijd olie onderaan mijn linkercarburateur (vooral...
  6. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Hoe groot zijn de gaten in de remblokjes waar die pennen doorheen gaan? Groter, heb ik zo het vermoeden, dan de diameter van de pennen. Of dus nu die pennen met de blokjes mee bewegen of de blokjes om de pennen heen bewegen maakt niet zoveel uit: bewegen doen ze toch wel. De reden dat de blokjes...
  7. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Misschien zou het helpen als duidelijk is welke "gaten" ovaal zijn? Er zitten er namelijk meerdere in zo'n klauw: voor de pennen, voor de bouten, voor de leidingen, voor de zuigers. Als het om de gaten voor de pennetjes gaat: dit kan echt helemaal nul kwaad. Zoals gezegd, die pennen houden de...
  8. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Oké, inderdaad, je had het niet over cilinders maar over "gaten". Maar om nieuwe remklauwen te kopen omdat "gaten" misschien wel maar misschien ook niet ovaal zijn (je was er onduidelijk over) terwijl het misschien wel de bedoeling is (of gewoon niet uitmaakt) dat ze wel of juist niet ovaal zijn...
  9. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Half BMW-rijdend Nederland krijgt dar volgens mij zijn spullen vandaan. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, gewoon uitzoeken wat je moet hebben op realoem en dan bestellen in de webshop. Zolang je onder een bepaald bedrag blijft krijg je het zo opgestuurd, met een rekening erbij die binnen...
  10. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Met "speciaal gereedschap" bedoel je een ringsleuteltje maat 10? Cardanrubber kan je met het boordgereedschap vervangen, en keerringen kan je over het algemeen best even laten lekken: als je midden in de Dolomieten zit en de eerste druppeltjes olie beginnen te lekken kan je nog best een paar...
  11. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Die spie zorgt ervoor dat je handvat niet gaat draaien door vast te grijpen op het stuur.
  12. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Dat laatste is inderdaad precies wat het is: onderop aan de achterkant zitten twee kleine boutjes (sleutelmaat 10 of 11 geloof ik), die draai je eruit. Soms komt de olie er meteen uitlopen, soms niet, in welk geval een paar keer je vork op en neer pompen helpt. Hou er rekening mee dat de olie er...
  13. T

    Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

    Je kan ook gewoon de motor tornen aan het achterwiel, in de vijfde versnelling. Kan je het voordeksel en de bougies laten zitten, en loop je niet het risico je elektronica te frituren. Klepspeling is volgens mij officieel 0,10 en 0,20 (in- respectievelijk uitlaat) voor alle modellen, hoewel veel...
  14. T

    BMW R45 gevonden in boerenschuur

    Ik heb zowel de keerring als de O-ringen vervangen. Waarschijnlijk is het de keerring, maar het zou een verspilling van moeite zijn om de boel voor niks open te maken.
  15. T

    BMW R45 gevonden in boerenschuur

    Het zou ook kunnen dat de rubbertjes (o-ringen) die om de remsleutel heenzitten, lekken. Deze zijn heel wat makkelijker te vervangen dan de keerring, dus het is wel even de moeite dit te checken. Alles goed schoonmaken en kijken waar de olie vandaan lekt dus, of gewoon direct vervangen. En die...
Terug
Bovenaan Onderaan