Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Yep! Puur de omtrek van de band! Ik moet mijn banden op spanning brengen en dan calibreren in het menu. Dus geen absolute waarden maar relatieve waarden. Het werkt nog verbazend goed ook. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit systeem op de motor niet mogelijk is.
Op de motor heb ik eigenlijk nooit een TPMS melding gehad (behalve dan nu ik waarschijnlijk aan een nieuwe sensor toe ben). Dat komt omdat ik de banden van de motor vaker controleer. Bij de auto 1x per jaar een melding omdat er inmiddels wat lucht ontsnapt is. Voor het milieu dus best een goede...
@Twiedeldie In jouw beginjaren (1989?) was het dragen van oordopjes ook nog niet echt gebruikelijk. Alleen de professionals zoals motoragenten droegen oordoppen. Dat we nu bijna allemaal 'om' zijn is pas later gebeurd. Ik heb ook geen idee hoe ik in de jaren 80 - 90 comfortabel motor kon rijden...
Verduisterend vizier hoef ik niet aan te beginnen. Zelfs het gewone zonnevizier zorgt dat ik minder contrast kan zien (beginnende staar en glasvocht vertroebeling). Ik zet mijn zonnevizier zodanig dat ik er net onderdoor kan kijken en dat werkt nog het beste voor mij.
Onbekend wil nog niet gelijk zeggen dat het slecht is. Er zijn zoveel merken motorjeans. In het grote kleding topic kan iemand je vast wel vertellen waar je op moet letten bij de aanschaf van motorjeans. Veel hangt af van de plaatsing van de kevlar laag. En uiteraard of de pockets voor de...
Ik vermoed vanwege het vertrouwen op elektronische systemen in plaats van zelf meten/voelen. Maar dat is een gokje. Alleen @opdebrommert zelf weet het zeker. Voor mij is het toegevoegde complexiteit waar ik niet op zat te wachten. Ik heb TPMS een keer eerder gehad op een C650GT en ik vertrouw...
Net het WPH gedownload. Blijkt dat een nieuwe TPMS sensor ook nog ingeleerd moet worden en dat kan alleen de dealer. Gelukkig komt hij van een officiële dealer.
Omdat het systeem dan waarschijnlijk een permanente melding geeft op het dashboard. Dat doet hij nu ook omdat hij de sensor in het achterwiel meestal niet ziet. Van mij mag het hele TPMS gedoe best uit geschakeld worden maar ik vrees dat dit in de software moet gebeuren.
@BrightParts wat je noemde; oordoppen (bij voorkeur otoplastieken) en een goede helm. Meer kun je niet doen behalve dan je oren dicht kitten of de motor laten staan. Een naked is over het algemeen ook gunstig. De meeste ruitjes geven turbulentie. Tenzij de ruit zo groot is dat je erdoor kijkt.
Waarschijnlijk is het een kwestie van de hele sensor vervangen. Ik meen ook wel eens ergens gelezen te hebben dat de batterij niet te vervangen is. Kan ik me eigenlijk ook wel iets bij voorstellen, zo'n sensor heeft nogal wat te verduren binnen in de band.
Bandenspanning voor en achter is in orde! Net na het starten kan ik keurig de bandenspanning aflezen en is het gele lampje uit. Na een paar km rijden kan de bandenspanning achter niet meer afgelezen worden en is het gele lampje weer aan. Ik vermoed dat de sensor achter een vrijwel lege batterij...
Thnx! Ik ben ook geen liefhebber van dit soort gadgets maar het zit er nu eenmaal op en het blijft branden. Eerst maar eens de druk controleren zodra ik mijn haakse adapter heb (of mijn oude gevonden heb). Na wat zoeken lijkt de druk voor 2.3 en achter 2.8 te moeten zijn.