Recente inhoud door was: rampatampa

  1. W

    trilling stuur EML-R100 1980

    Dag Motor forum.
  2. W

    VMM's zijspanperikelen

    Ik zou eerst ontluchten.
  3. W

    trilling stuur EML-R100 1980

    De dubbelrijige hoekcontactlagers zijn niet mijn wiellagers, maar de lagers van de remplaten.... Kwam ik net achter. Wat voor wiellagers ik heb, weet ik niet, dit zullen gewone groef-kogellagers zijn, vermoed ik. Dus niet zo duur. De remplaten van een EML/R1100RS schommelarm dragen ook...
  4. W

    Nog boel meer piccies in 'pics deel III'

    Waar zit hier de sjoemel-software?
  5. W

    trilling stuur EML-R100 1980

    Ik ook.(en ik zou eerst vaststellen of ze slecht zijn voor ze te vervangen). Zeker als je naar de prijs van mijn dubbelrijige FAG-lagertjes kijkt. ;)
  6. W

    trilling stuur EML-R100 1980

    Eerst zul je moeten bepalen, waar de trilling ontstaat. Als je een trilling in je stuur voelt, denk je al snel aan de voorvork/voorwiel, maar dat hoeft niet per se zo te zijn. De trilling kan ook vanuit je zijspan-wiel komen, of uit je achterwiel/cardan/versnellingsbak/motor/etc. Omdat de...
  7. W

    geewiz ragbakspan

    Ik heb nog een WP schokbreker voor een EML bak liggen. Met hydraulische veer-voorspanning. Hij heeft echter wel een opknap-beurt nodig, want hij lekt bij de stelknop.
  8. W

    F650, Pegaso of Transalp?

    Je eerste vergeet je nooit! ;)
  9. W

    F650, Pegaso of Transalp?

    Het is inderdaad een een-cilinder ding, je kan bij afremmen op de motor de koppeling wat trager op laten komen, om inhouden of uitbreken van het achterwiel te voorkomen. Ik heb ook een Suzuki DR gehad, een 750, als je die agressief op de motor afremde, kon je mooie lange Motogp slides maken...
  10. W

    F650, Pegaso of Transalp?

    Gefeliciteerd met je keuze, ik heb ook handkappen, maar geen Aprilia handkappen, die zijn veel te duur en ook niet mooier. De mijne zijn KTM handkappen, die veel mooier en goedkoper zijn. Ook zijn er fabrikanten, zoals Acerbis, die ze verkopen. Het scheelt een berg, tegen kou en regen!
  11. W

    Cagiva Canyon 500, bijna alle onderdelen

    Er is al een geïnteresseerde voor de wielen, sloten en de tank-meter-unit, dus het is even afwachten of deze persoon werkelijk tot aankoop over gaat, voor ik met je in onderhandeling kan, wat betreft het voorwiel. Na dit weekend weet ik meer, groet, Frank.
  12. W

    Mijn Kawa met watsonian

    Op een lager wordt gewoonlijk het type-nummer vermeld. Je kan het ook opmeten en met behulp van een site van een lager-webwinkel het juiste type vaststellen.
  13. W

    geewiz ragbakspan

    8.8 lijkt me voldoende, goed lassen lijkt me het belangrijkst. Al kun je het beste wel even, bij een ervaren span-bouwer checken, of 8.8 echt voldoende is. Als de staal-legeringen speciefiekere kwaliteiten hebben, vragen ze vaak ook om specifiekere las-procedures. Of dit voor 10.9 en 12.9...
  14. W

    geewiz ragbakspan

    Wat je ook nog kan doen, is als een las niet naar je zin is, je hem weg slijpt en opnieuw last. Als je heel netjes slijpt, zodat je alleen de las weg slijpt en niet het materiaal er naast, verlies je geen materiaaldikte. Om kromtrekken te voorkomen, kun je een mal gebruiken. Ook is het...
  15. W

    naafbesturing EZS

    Het ziet er zeker goed uit :t Past ook goed bij de motor.
Terug
Bovenaan Onderaan