Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mijn xv 1000 virago tikt dus ook, ik weet allen niet of ik me zorgen moet maken of niet, heb wel net de nokkenasketting en geleiders en de spanner van de achterste cilinder vervangen (zie ander topic).
Iemand nog goede raad mbt dat tikken???
Bedankt
Wim
Vandaag het blok er weer onder gemonteerd met de nieuwe spullen, en starten lopen!!!!
Alleen zit er nog wel een tik in het blok, naar mijn idee zou de nokkenas van dezelfde achterste cilinder wel eens dat geluid kunnen veroorzaken (kleppen hebben we meteen gesteld), iemand mee eens??? of een...
de klepgeleider ziet er goed uit, de nieuwe klep inzetten laat ik door een motorzaak doen, zij kunnen dan meteen even kijken of de geleider inderdaad nog goed is.
Wim
De milestand is 31000.
Ik was net het blok een beetje aan het schoonmaken en toen zag ik dat die bewuste zuiger inderdaad een beetje beschadigd is, maar met een beetje schuurlinnen had ik de beschadiging zo weer weg en dus weer een mooie gladde zuiger waarin ik geen scheurtjes oid kan ontdekken.
Maar bedankt voor de...
Toch denk ik niet dat de vorige eigenaar iets te verwijten valt, dat met die klep is ontstaan door het breken van de geleider en het dus plotseling slap komen staan van de ketting waardoor er een tand(jes) is overgeslagen en de zuiger dus tegen de klep aan heeft geslagen.
de genoemde onderdelen...
Vandaag geprobeerd om de spanners te vervangen met het blok onder de motor, dat ging dus niet!!!
Het blok is er nu onder vandaan en de koppen liggen eraf, toen kwamen we er ook achter dat van de achterste cilinder de uitlaatklep krom is geslagen, die is er nu ook uit en de nieuwe onderdelen...
Inderdaad brak dezelfde (de nieuwe dus).
Ik denk dat het hiermee te maken heeft, tijdens het rijden klonk wel een raar bijgeluid wat waarschijnlijk van de ketting afkomstig was, maar ja ik heb de motor net, dan zijn dit soort geluiden wat lastig te traceren.
Ik had overigens de ketting vandaag...
Dacht ik vandaag een leuk ritje te kunnen maken, gebeurt gvd hetzelfde als vorige week, en wat blijkt weer een (nu op 2 plaatsen) gebroken spanblad!!!
Er zit nu nog een deel in de motor wat dus ergens zwerft,dat betekent waarschijnlijk toch het blok eronder vandaan, kop eraf, cilinder eraf enz...
Vanmiddag heb ik het nieuwe veerblad opgehaald bij Zaanstad motoren in Alkmaar en nog geen half uur nadat ik thuis was reed de Virago weer!!!!
Inzetten ging dus vrij simpel.
Allen nog bedankt voor de tips, ik heb ondertussen ook een Haynes manual gekocht (via bol.com), ook hier stan weer vele...
Jongens, geweldig dat plaatje, daar kan ik wat mee!!!
Het is inderdaad een nummer 21, en die punttang heb ik wel, dus als het goed is gaat dat wel lukken.
Ik ga het zo snel mogelijk proberen(eerst even een nieuwe regelen), en laat wel even weten of het gelukt is.
Wim
Oké,
Geen 24 uurs garantie, dat is het risico van particulier kopen, het is inderdaad het veerblad van de achterste cilinder die normaal gesproken bovenaan in een gleuf zit gestoken (dat deel is bij mij dus afgebroken), en ik weet niet of ik die er zo uit kan trekken. Het andere deel wat niet...
Bij de yamaha zit hij in een soort v-vorm aan de binnenkant van de ketting, en je kan er niet zomaar bij. Aan de bovenkant zit hij met 1 kant in een gleuf geschoven en daar is de spanner gebroken, ik heb er een los stuk van ongeveer 3 cm uitgehaald.
De vraag is nu of ik mijn hele cilinder en kop...
vandaag mijn net aangeschafte virago xv 1000 opgehaald, breekt van de achterste cilinder de nokkenaskettingspanner af.
Iemand tips of en hoe dit zelf te vervangen????
Bedankt
Wim