Recente inhoud door Woutert

  1. Woutert

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Ik had een lexus uit 2006 daar mocht geen E10 in vanwege de gekozen legering van de brandstofrail. Deze kon niet tegen het vocht in E10 en er konden dan van binnenuit pinholes ontstaan door corrosie. Wat een straaltje benzine onder de motorkap kunnen we allemaal wel verzinnen :). In Amerika is...
  2. Woutert

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Dit is meer algen groei dan petro-chemische troep. Water dus, getuige ook de corrosie van het messing.
  3. Woutert

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Eigenlijk zag alleen de linker er zo beroerd uit, (de onderste als hij op de jiffy staat)
  4. Woutert

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Om het maar weer eens on-topic te houden E10 of niet? Kwam ik tegen in een ZX-11 :/
  5. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    Is dat zwarte niet slijpsel van het draaipunt van de gasklep? Misschient zuigt hij daar valse lucht als daar nu speling op zit. Als 1 vlotter qua kleur afwijkt heb je daar misschien water in gehad?
  6. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Op die uiterste punt ben je de olie druk al helemaal kwijt, er zit dan alleen nog een film, maar het gaat om een paar mm2, dat gaat niet veel doen. Laten checken is altijd een goed idee.
  7. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Die paar mm2 aan oppervlak zijn verwaarloosbaar, ik zou het gewoon glad maken, dat is met alu niet zo moeilijk. Zou me meer afvragen hoe dit is gebeurd en of er nog andere schade aan zit.
  8. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Begin even met kijken of je accupolen goed vast zitten, daarna onderstaande checken: Als bovenstaande klopt kan het ook gewoon je accu zijn die de geest heeft gegeven.
  9. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    Of een hele andere shock kopen, hoeft niet duur te zijn, in de OP staat een link naar een lijstje. En pre-load is alleen de rijhoogte die je aanpast, de veer blijft even stijf en je veert gewoon te ver door. Je zit minder snel op je bump-stop, dat wel. Met jouw gewicht is 7 vermoedelijk de...
  10. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    Dat zijn progressieve veren, de windingen komen op elkaar te liggen bij inveren en op dat moment doet dat deel van de veer 'niet meer mee' en is de veer stugger geworden. (minder draad lengte over). Getrapt progressief dus. Bijbehorende viscositeit en luchtkamer staan vermeld in de handleiding...
  11. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Het is alu slijpsel, dat is nog zacht. Als je goedkoop aan koppen kunt komen als in bovenstaande link zou ik het proberen. (goeie tip!) Maar als het boven geen olie heeft gehad, dan is er onder ook wel een gebrek geweest denk ik, moeilijk te zeggen hoe groot de schade is maar hij heeft vast een...
  12. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    E Een MK1 met wat ervaring is echt wel aan de slappe kant. Het ligt er aan wat je er mee doet natuurlijk, maar er is ook een reden dat er heel wat mensen zijn die ander voorveren plaatsen en de achtershock vervangen. Stel de shock of de poten zijn lek en er is weinig/geen demping over dan is...
  13. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    Stuurgewichten kunnen echt veel doen kan ik uit ervaring zeggen, iets met eigen-frequentie :) Je kunt hem ook met het voor wiel tegen de muur aan zetten en flink duwen en voelen, maar op de bok moet je speling makelijk kunnen voelen. Verder is een standaard bandit wel erg zacht afgeveerd, dat...
  14. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    Kan zeker door banden komen, maar zitten er nog stuurgewichten aan de uiteinden van het stuur? Die kunnen ook nog wel flink schelen. En balhoofd niet alleen controleren op 'rotatie', maar juist op speling in de rijrichting, dus bij je vooras pakken op de bok en naar voren en achter bewegen...
  15. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Ik vond hem in het midden ook niet fijn omdat je dan best ver naar beneden moet kijken op het scherm. Heb hem nu links op het stuur, daar staat hij ook wat hoger, voor mij veel prettiger!
Terug
Bovenaan Onderaan