Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik had een lexus uit 2006 daar mocht geen E10 in vanwege de gekozen legering van de brandstofrail. Deze kon niet tegen het vocht in E10 en er konden dan van binnenuit pinholes ontstaan door corrosie. Wat een straaltje benzine onder de motorkap kunnen we allemaal wel verzinnen :).
In Amerika is...
Is dat zwarte niet slijpsel van het draaipunt van de gasklep? Misschient zuigt hij daar valse lucht als daar nu speling op zit.
Als 1 vlotter qua kleur afwijkt heb je daar misschien water in gehad?
Op die uiterste punt ben je de olie druk al helemaal kwijt, er zit dan alleen nog een film, maar het gaat om een paar mm2, dat gaat niet veel doen. Laten checken is altijd een goed idee.
Die paar mm2 aan oppervlak zijn verwaarloosbaar, ik zou het gewoon glad maken, dat is met alu niet zo moeilijk. Zou me meer afvragen hoe dit is gebeurd en of er nog andere schade aan zit.
Begin even met kijken of je accupolen goed vast zitten, daarna onderstaande checken:
Als bovenstaande klopt kan het ook gewoon je accu zijn die de geest heeft gegeven.
Of een hele andere shock kopen, hoeft niet duur te zijn, in de OP staat een link naar een lijstje.
En pre-load is alleen de rijhoogte die je aanpast, de veer blijft even stijf en je veert gewoon te ver door. Je zit minder snel op je bump-stop, dat wel.
Met jouw gewicht is 7 vermoedelijk de...
Dat zijn progressieve veren, de windingen komen op elkaar te liggen bij inveren en op dat moment doet dat deel van de veer 'niet meer mee' en is de veer stugger geworden. (minder draad lengte over). Getrapt progressief dus.
Bijbehorende viscositeit en luchtkamer staan vermeld in de handleiding...
Het is alu slijpsel, dat is nog zacht. Als je goedkoop aan koppen kunt komen als in bovenstaande link zou ik het proberen. (goeie tip!)
Maar als het boven geen olie heeft gehad, dan is er onder ook wel een gebrek geweest denk ik, moeilijk te zeggen hoe groot de schade is maar hij heeft vast een...
E
Een MK1 met wat ervaring is echt wel aan de slappe kant. Het ligt er aan wat je er mee doet natuurlijk, maar er is ook een reden dat er heel wat mensen zijn die ander voorveren plaatsen en de achtershock vervangen.
Stel de shock of de poten zijn lek en er is weinig/geen demping over dan is...
Stuurgewichten kunnen echt veel doen kan ik uit ervaring zeggen, iets met eigen-frequentie :)
Je kunt hem ook met het voor wiel tegen de muur aan zetten en flink duwen en voelen, maar op de bok moet je speling makelijk kunnen voelen.
Verder is een standaard bandit wel erg zacht afgeveerd, dat...
Kan zeker door banden komen, maar zitten er nog stuurgewichten aan de uiteinden van het stuur? Die kunnen ook nog wel flink schelen.
En balhoofd niet alleen controleren op 'rotatie', maar juist op speling in de rijrichting, dus bij je vooras pakken op de bok en naar voren en achter bewegen...
Ik vond hem in het midden ook niet fijn omdat je dan best ver naar beneden moet kijken op het scherm. Heb hem nu links op het stuur, daar staat hij ook wat hoger, voor mij veel prettiger!