Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hi Math,
Verbouwing gaat goed zo te zien.
Hoe heb je de achter knippertjes en die kleine rode lampjes gemonteerd?
Heb je een foto vanaf de zijkant?
Ik heb nu mooie kleine knippertjes, ben nog ff zoeken hoe ik die ga monteren.
Ik heb ook gedacht aan de brandstoftoevoer. Het brandstofpomp relais van veel Honda's uit deze tijd branden na verloop van tijd door. Het relais maakt namelijk bij iedere slag een vonk tussen de contactpunten waarna de pomp er op een gegeven moment mee uitscheid. De contactpunten heb ik...
Vlotterhoogte is denk ik wel goed. Want anders zou het probleem zich vaker tijdens een rit voordoen. Bovendien zou dan de vlotterhoogte van de oude en de nieuwe carbs niet goed zijn.
De huidige carbs komen van een goed lopende VT1100. Ik heb de vlotterhoogte niet nagemeten maar ik verwacht...
Bij mijn laatste opknap projectje, een Honda VT1100 Shadow uit 1986, kom ik een lastig probleem tegen: de motor slaat spontaan af.
Wat gebeurd er?
Na een paar minuten rijden gaat de motor minder vloeiend, wat onrustig lopen. Bij gelijkblijvende toeren hoor ik kleine extra plofjes uit de...
@Lumberjack
Mijn tank heb ik in 2011 een Tank Cure binnenkantje gegeven. Ik had dezelfde vraag en heb er toen een mailtje naar PolyService, fabrikant van Tank cure aan gewaagd. Mijn vraag was:
'Om de carburateurs van de motor schoon te houden doe ik regelmatig carburateur cleaner in de...
Alle mensen bedankt voor de reacties.
Ik heb de slave cilinder opgeknapt en de olie in het systeem vervangen hij doet het nu prima. Het zwaar bedienen bleek niets met de temperatuur te maken te hebben maar alles met een stroef lopende piston van de slave cilinder.
FF smeren bleek veel...
Koppeling is nu weer goed. Het probleem bleek dat de slave cylinder van de koppeling moeilijk liep. Daardoor was die zwaar te bedienen en werd de 'koppeling handel knetterhard'. En de slave kwam ook niet goed terug waardoor de koppeling makkelijk doorslipte. Met het opknappen van de slave...
Dat was 'just in time' Rez.
Die zwaar lopende slave cilinder van de koppeling bleek het probleem. Een grote schoonmaak doet wonderen. Overigens geen krassen op die pen door het blok.
Net een proefritje gemaakt en een probleem blijkt opgelost. Koppeling loopt niet meer zwaar na een half...