Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
_O-
Maar ff zonder dollen, 9 vd 10 Japanse sportmotoren rond dit bouwjaar zijn uitgevoerd met deze achterklauwen.
Ik spreek uit ervaring dat als de nokjes van de remblokken niet goed of naast de klip zitten, dan krijg je de klauw gewoon dicht.
Maar dan zit ie dus niet goed :N
Heb ook zoiets dergelijks gehad met m'n 954. Starten ging prima maar niet aanslaan.
Als ik 'm dan vervolgens even rennend aanduwde, liep ie meteen.
Dus--> Probeer 'm eens aan te lopen.
Als ie dan meteen start/loopt, dan is toch je accu niet helemaal fris meer.
Bij mij was het iig m'n accu
Mooie Ducati Monster 900 1994 (Oer-Monster).
Na lang overdenken ga ik met pijn in m’n hart de Monster toch wegdoen.
Ik ben al vanaf 2015 eigenaar en heb zelf de motor altijd zeer goed onderhouden.
Voor de leeftijd is de motor zeker nog in zeer goede staat zowel optisch als technisch.
Maagdelijke...
Wat ik me herinner was dat redelijk te doen, enkel een moer van de staande cilinder is slecht bereikbaar.
Heb toen een ringsleutel afgeslepen. Daarna de cilinders opgestuurd naar Biggelaar.
Die heeft ze toen onder handen genomen en kwamen als nieuw terug (binnenkant uiteraard).
Netjes met alle...
Nou toevallig heb ik ze destijds toch naar Biggelaar opgestuurd.
Daar kwamen ze als nieuw van terug.
Had ik eigenlijk hier even moeten melden uiteraard, beter laat dan nooit.
Staat nu 95.000 km op en het blok loopt nog steeds als een klok met 0 - olieverbruik.
Misschien nog het vermelden waard:
Brandstof nivo op bovenstaande manier uiteraard meten met gemonteerde carburateurs met de motor rechtop staand.
Dus niet op de zijstandaard.
Als je de carb. gedemonteerd hebt. Kun je eens testen door te blazen in je benzine toevoer slang. Als je dan de carbs kanteld tot de vlotters dichtvallen kun je dus testen of ie lekt. Je zou er geen lucht langs moeten kunnen blazen.
Maar ff iets anders, zelf heb ik een fireblade 954.
Ik heb ook een aantal keer ondervonden dat m'n accu net niet sterk genoeg was om 'm aan de praat te krijgen. Terwijl het dan lijkt of de accu gewoon genoeg kracht geeft met starten. Ff paar uurtjes op de lader en dan start ie meteen.
Dus check...