Motor-Forum

Select Forum

sluiten (escape)

Door Arco van Akkeren op zondag 11 mei 2014 om 21:44


http://motorshopper.nl/downloaden/568426/c33206eff78bfd0554f34ebf1596d2c5/article


http://motorshopper.nl/downloaden/536252/cfc61e39b041e3d030e3372fb0979c7c/articleDe term ‘evo’ is niet onbekend in motorland. Hij wordt gevoerd door motormerken, fabrikanten van motorkleding en bandenmerken. Er is zelfs al een ‘evo’ klasse in het World Superbike (SBK), het op standaardmachines gebaseerde wereldkampioenschap. Dit leverde direct al een leuke gesprek op in het groepje motorjournalisten want waar ‘evo’, dat toch écht een afgeleide is van evolution – oftewel evolutie – een verbetering, vernieuwing of vooruitgang zou moeten zijn lijkt dat bij de Superbikes niet op te gaan. Daar is de ‘evo’ klasse juist een afwaardering om het voor teams goedkoper te maken. Jammer, gemiste kans.

Nee, dan Bridgestone. Daar beweren ze weldegelijk vooruitgang te hebben geboekt. Twee jaar na de introductie van de Bridgestone S20, op het veeleisende circuit van Portimão, worden we ontvangen voor de introductie van de opvolger, de S20 evo. Plaats van handeling, zolder, circuit Zolder wel te verstaan, of 'de omloop van Terlaemen' zo je wilt. Na een sociaal praatje over o.a. banden, de SBK en de MotoGP, waar Bridgestone al weer enkele jaren de bandenleverancier voor is, is het tijd voor de welbekende presentatie, inclusief het niet te vermijden spinneweb-diagram.

(rechts; het profiel van de S20evo werd niet gewijzigd)

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.