Motor-Forum

Select Forum

s100 corrosie beschermer door fzr 600rw

Geplaatst op zaterdag 1 januari 2011 14:34

Kettingspray/smering

s100 corrosie beschermer

door fzr 600rw


Merk: S100


Algemeen

Gebruiksduur/ervaring

Een half jaar in gebruik of in gebruik gehad

Recensie en onderbouwing

Recensie en onderbouwing

Ik rij het hele jaar door dus ook met pekel op de weg , daarom wilde ik een goede bescherming voor mijn motor. Deze spuitbus heb ik vorig jaar gebruikt en ik ben er niet tevreden over. Het is makkelijk op te brengen en de spuitbus werkt ook onder de lastige hoeken. Het spul lijkt goed te hechten maar laat erg snel los. Na een week of 3 in weer en wind is er niks meer van te zien en heeft de pekel weer vrij spel. Je zou kunnen zeggen dan spuit je het opnieuw maar alles zit onder de bagger en daar wil je niet gewoon overheen spuiten. Wassen is bij temperaturen lager als 0 graden ook geen optie dus het word knoeien op de knieen met een poetsdoek om zo wat schoon te maken en alles weer opnieuw in te kunnen spuiten. Ik ben van mening dat er betere spullen te krijgen zijn voor hetzelfde geld die wel langer blijven zitten.

Positieve eigenschappen

Makkelijk op te brengen
Spuitbus werkt ook onder rare hoeken

Negatieve eigenschappen

Laat erg snel los

Beoordelingen

Zes van de zeven lezers vonden deze recensie nuttig.


Afbeelding 1


sluiten (escape)

Reacties

Ik ben het totaal niet met je eens.
Ik gebruik dit spul al heel wat jaren, onder meer al ruim 8 jaar op m'n huidige motor, een Fazer 1000. Ik rijd ook het hele jaar door.
Ik maak de motor goed schoon voor het begin van het pekelseizoen en spuit 'm dan helemaal in met de Corrosionsschutz (was voorheen leverbaar onder de naam "All bike protector" oid.) Ik laat dat spul wel een aantal uren drogen. Dan zie je een wittige laag zitten, die na enkele dagen weer doorzichtig wordt.
Ik rijd dan door tot het voorjaar. De motor ziet er niet uit omdat al het vuil, zand etc. er aan blijft kleven. Dat is ook het teken dat de S100 er wel degelijk onder zit en z'n werk doet.
In het voorjaar krijgt de fiets dan weer een wasbeurt. Dan komt alles er perfect onder vandaan. Ik heb na al die jaren ook op het alu geen "bloemkolen" door ingevreten pekel of andere ellende. De motor ziet er nog steeds als nieuw uit. Omdat ik er verder in de winter niets aan doe, kan het m.i. niet anders dan dat de S100 wel degelijk z'n werk doet....

Ik weet ook niet hoe jij tot de conclusie komt dat "het er niet meer zit"?

citaat: JanB schreef op zondag 02 januari 2011 00:22:

Ik ben het totaal niet met je eens.
Ik gebruik dit spul al heel wat jaren, onder meer al ruim 8 jaar op m'n huidige motor, een Fazer 1000. Ik rijd ook het hele jaar door.
Ik maak de motor goed schoon voor het begin van het pekelseizoen en spuit 'm dan helemaal in met de Corrosionsschutz (was voorheen leverbaar onder de naam "All bike protector" oid.) Ik laat dat spul wel een aantal uren drogen. Dan zie je een wittige laag zitten, die na enkele dagen weer doorzichtig wordt.
Ik rijd dan door tot het voorjaar. De motor ziet er niet uit omdat al het vuil, zand etc. er aan blijft kleven. Dat is ook het teken dat de S100 er wel degelijk onder zit en z'n werk doet.
In het voorjaar krijgt de fiets dan weer een wasbeurt. Dan komt alles er perfect onder vandaan. Ik heb na al die jaren ook op het alu geen "bloemkolen" door ingevreten pekel of andere ellende. De motor ziet er nog steeds als nieuw uit. Omdat ik er verder in de winter niets aan doe, kan het m.i. niet anders dan dat de S100 wel degelijk z'n werk doet....

Ik weet ook niet hoe jij tot de conclusie komt dat "het er niet meer zit"?


Omdat ik wel bloemkolen krijg op plekken die ingespoten zijn. En roest op plekken die ingespoten zijn zoals die grote bout/moer die door het voor en achterwiel gaan. De standaard en dat soort dingen. Ik gebruik nu vaseline spray en dat werkt naar mijn mening een stuk beter. Maar ieder zijn eigen mening , als jij het wel goed spul vind hou ik je niet tegen hoor ;) :+

Ik heb zelf ook goede ervaringen met S100, maar wellicht dat er (nog) beter spul op de markt is. Geen bloemkolen en geen roest

Ik heb ook vrij goede ervaringen met S100. Ik spuit het op de metalen delen (uitlaten, blok, ophanging, etc) en wrijf het dan lichtjes uit (anders druipt het er zo weer af). Je kunt het als een voordeel zien dat het bij een wasbeurt gemakkelijk is te verwijderen. Ik maak mijn motor(scooter) ca 5x/jr schoon en naast S100 voor de metalen delen gebruik ik plastishine (kunststof) en wax (carrosserie).

Ik gebruikte ook s 100 op m'n vorige motor, waar ik ook mee in de winter reed. Van te voren goed schoonmaken en daarna 2 keer niet te zuinig inspuiten. Hij zag er idd niet uit maar was wel goed beschermt, althans na de winter zaten er geen lelijke plekken op.

Wil je zelf een reactie plaatsen? Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn. Klik hier om je in te loggen.

Ben je nog geen geregistreerde gebruiker? Klik hier om je te registreren.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.