Motor-Forum

Select Forum

datona paddockstand universeel door robinderegt

Geplaatst op woensdag 9 februari 2011 23:46

datona paddockstand universeel door robinderegt


Categorie: Stands en bokken

Product: Paddock stand


Algemeen

Gebruiksduur/ervaring

Sporadisch/enkele malen gebruikt

Recensie en onderbouwing

Recensie en onderbouwing

2 weken geleden heb ik een motor gekocht. nu was ik op zoek naar een paddock stand voor deze racer.

omdat ik de motor ver boven mijn budget had gekocht wilde ik niet teveel uitgeven aan de standaard via google kwam ik een zeer geodkope tegen...

de universele paddock standaard van datona voor 19,95.
daar kon ik me geen bult aan vallen.
vrijdag besteld en zaterdag in huis. toen ik de doos van de postbode in ontvangs nam voelde ik al gelijk dat mocht het niets zijn ik bij de plaatselijke ijzerhandel nog quitte zo kunnen draaien....
vol verwachting heb ik hem uitgepakt en in elkaar gezet. (2 bouten vastdraaien)
na 1 minuut staat hij in elkaar, (steeksleutel 14 en 13)en wilde de motor gaan opbokken. ik kreeg hem in eerste instantie niet omhoog omdat ik gelijktijdig de motor vast moets houden en kracht zetten op de hefboom. zodoende hem ik mijn vriendin gevraagd of deze mijn motor recht wilde houden zodat ik kracht kon zetten. de motor kwam omhoog en stond oerdegelijk! toen hij gisteren in de weg stond en ik hem wilde verplaatsen is het opbokken ook in mijn eentje gelukt.

het apparaat doet wat hij moet doen; de motor aan de achterkant optillen!
zou niet weten wat ik van andere stands meer zou moeten kunnen verwachten?

Positieve eigenschappen

de prijs
ziet er zeer degelijk uit

Negatieve eigenschappen

veel kracht nodig voor opbokken

Beoordelingen

Twee van de twee lezers vonden deze recensie nuttig.



sluiten (escape)

Reacties

Ik heb ook een paddockstand van Datona, maar ik heb hem gecombineerd met een voorwielinrijdklem om precies de reden die jij noemt. Het kost flink wat kracht om de motor op te bokken aan de achterkant. Mijn MT-01 weegt 263kg en dat houd ik niet in mijn eentje recht om dan de paddockstand op te bokken. Dus ik rijd de motor eerst in de voorwielklem en schuif dan de paddockstand eronder en bok hem op. Zeer stabiel en simpel te doen in je eentje. Misschien een idee voor je?

Greetz, kowalski.

Ik heb de paddockstand van datona (19 euro) nu ongeveer een jaar.

Het opbokken gaat prima met mijn toch relatief zware ZZR.

Zoals verwacht geen topkwaliteit, de draag armen zijn niet echt torsie stijf (waarschijnlijk omdat het buismateriaal vrij dun is) en je kunt de draagarmen met de handen naar buiten buigen, maar in de til richting zijn deze meer dan sterk genoeg. Daarnaast heb ik mijn paddock stand ook wel eens buiten staan en de verf is behoorlijk door de zon verkleurd na een jaar. Dit is voor mij geen probleem maar misschien voor een poser wel.

Desondanks is de paddockstand meer dan sterk genoeg om mijn redelijk zware ZZR te tillen, de vraag alleen is hoe lang deze mee gaat

Ik heb trouwens een paddockstand zonder bobbins, mijn achterbrug staat iets scheef maar hij kan er echt niet af vallen hoor.

Voor een ZZR uit '92 dus prima maar als ik paddockstands voor een nieuwe ZX10R of Fireblade zou moeten kopen dan was ik wel voor meer kwaliteit (dikker buismateriaal, betere verf) gegaan dan Datona.
Champshof wijzigde dit bericht op donderdag 10 februari 2011 08:47

Ik heb 'm ook :)

Gebruik 'm echter om de voorvork van de grond te tillen.

I.v.m. de eenzijdige wielophanging achter, heb ik de originele BMW-stand door de holle as van het achterwiel, en dus die universele paddock stand van Datona voor aan de voorkant.
De Datona-stand (de uitvoering met de 2 pinnen tbv een achterbrug) past moeiteloos in de uitsparingen die aan de voorvork zitten tbv de bevesting v/d. remklauwen.

Mooi stabiel, en het voorwiel lift een centimeter of 6.

Je kunt, indien gewenst, gewoon de remklauwen demonteren, en het voorwiel pak je ook moeiteloos uit de vork.

Groot plezier, kleine prijs !
Vlotte levering (op 'n donderdagmiddag besteld, zaterdagochtend in huis).

citaat: kowalski schreef op donderdag 10 februari 2011 07:24:

Ik heb ook een paddockstand van Datona, maar ik heb hem gecombineerd met een voorwielinrijdklem om precies de reden die jij noemt. Het kost flink wat kracht om de motor op te bokken aan de achterkant. Mijn MT-01 weegt 263kg en dat houd ik niet in mijn eentje recht om dan de paddockstand op te bokken. Dus ik rijd de motor eerst in de voorwielklem en schuif dan de paddockstand eronder en bok hem op. Zeer stabiel en simpel te doen in je eentje. Misschien een idee voor je?

Greetz, kowalski.


Nee, ik hou het gewoon zo... Dat zware tillen neem ik voor lief icm deze prijs


citaat: Champshof schreef op donderdag 10 februari 2011 08:45:

Ik heb de paddockstand van datona (19 euro) nu ongeveer een jaar.

Het opbokken gaat prima met mijn toch relatief zware ZZR.

Zoals verwacht geen topkwaliteit, de draag armen zijn niet echt torsie stijf (waarschijnlijk omdat het buismateriaal vrij dun is) en je kunt de draagarmen met de handen naar buiten buigen, maar in de til richting zijn deze meer dan sterk genoeg. Daarnaast heb ik mijn paddock stand ook wel eens buiten staan en de verf is behoorlijk door de zon verkleurd na een jaar. Dit is voor mij geen probleem maar misschien voor een poser wel.

Desondanks is de paddockstand meer dan sterk genoeg om mijn redelijk zware ZZR te tillen, de vraag alleen is hoe lang deze mee gaat

Ik heb trouwens een paddockstand zonder bobbins, mijn achterbrug staat iets scheef maar hij kan er echt niet af vallen hoor.

Voor een ZZR uit '92 dus prima maar als ik paddockstands voor een nieuwe ZX10R of Fireblade zou moeten kopen dan was ik wel voor meer kwaliteit (dikker buismateriaal, betere verf) gegaan dan Datona.


Ik heb 'm toevallig gisteren besteld, bedankt voor de review.

Ben benieuwd naar de kwaliteit :)

Wil je zelf een reactie plaatsen? Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn. Klik hier om je in te loggen.

Ben je nog geen geregistreerde gebruiker? Klik hier om je te registreren.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.