Motor-Forum

Select Forum

Avon AM-42 Venom motorband door Vmax-Idioot

Geplaatst op woensdag 6 maart 2013 21:20

Straat/circuitbanden

Avon AM-42 Venom motorband

door Vmax-Idioot


Voorband/achterband: Achterband


Algemeen

Gebruiksduur/ervaring

Langer dan drie jaar in gebruik of in gebruik gehad

Recensie en onderbouwing

Recensie en onderbouwing

De Avon AM-42 Venom motorband is een redelijk geprijsde band.

Ik gebruik hem al 6 jaar op mijn Yamaha V-Max 1200 en dat naar volle tevredenheid.

Het bochtengedrag van deze band is gewoonweg geweldig. Nog nooit een slippertje, op droog of nat wegdek. Hij weet het vermogen van mijn V-Max probleemloos op de weg te krijgen en dat zonder noemenswaardige slijtage. De band ligt er nu 12000 mijl op en vertoont nog steeds een profiel van +/- 6mm.

Insturen en uit de bocht accellereren gaat zo probleemloos, dat het een genot is om met de V-Max haarspeldbochtjes te nemen; iets wat niet elke V-Maxrijder graag met zijn "rechtdoor dragracer" durft / wil doen.

Met de Avon AM-42 Venom achterband, in combinatie met de AM-26 voorband is dit allemaal mogelijk, voor een setprijs waar je normaal alleen een achterband van een ander merk voor zou krijgen.

Positieve eigenschappen

  • Weggedrag
  • Grip op droog wegdek
  • Grip op nat wegdek
  • Slijtage
  • Prijs / kwaliteitverhouding

Negatieve eigenschappen

- niet populair onder de bandenbedrijven, omdat de band goedkoop is en lang mee gaat.

Beoordelingen

Vijf van de acht lezers vonden deze recensie nuttig.


Afbeelding 1


sluiten (escape)

Reacties

je hebt het over bochtengedrag en over een V-Max... wist nietd at dat kon die twee in 1 zin plaatsen.

Ooit al eens op een V-Max gereden?

12000 mijl en een profiel diepte van 6mm (!) weet je dat wel heel zeker? op mijn ntv ben ik al heel trots als ik 20.000km rijd met een achterband, laats staan dat ik dan nog 6mm heb bedoel je niet 1200 mijl? mijn nieuwe band zit op iet meer dan 7...

Nog 6mm na 12000 mile en 6 jaar oud, en dan rij je met een V/max...
Moet idd wel een erg slijtvaste band zijn... :}
(of...)

De band ligt er nu 6 jaar op en de profieldiepte is inderdaad om en nabij de 6mm. De motor is van 2007, mijlenstand is momenteel 13.000...you do the math... ;-)

Mijn band heeft nieuw nog geen 6 mm ...
En bij 12000 mile ligt de 4e achterband er op...

Zon slijtgedrag en uitstekende grip kan ik niet rijmen... _O-

Ik snap hem al :P je hebt natuurlijk een hoes over je motor heen en om ervoor te zorgen dat ie er niet afwaait leg je er steeds een avon band bovenop :+

Ik geloof wel dat als je heel voorzichtig rijd dat een band na +-19.200 km nog niet op is, maar 6 mm man dan zit er nieuw een profiel op die band waar de gemiddelde noppenband zich voor gaat schamen of je hebt de diepte van de banden met "schaal één op het oog" bepaald.

|Met hoeveel MM profiel begon je dan? 20MM?

Of...
Je rijdt echt als een oud wijf....
Maar dan nog, 12000 miles op een stoplichtsprinter....?

Zijn wel rete harde banden dan :p
Weet niet hoe jij uitaccelereert, maar niet zoals ik in ieder geval...

Dit is gewoon een spammert (of een Nigeriaanse vertegenwoordiger van Avon met een goede google translate) !

Met de Avon AM-42 Venom achterband, in combinatie met de AM-26 voorband is dit allemaal mogelijk, voor een setprijs waar je normaal alleen een achterband van een ander merk voor zou krijgen.

niet populair onder de bandenbedrijven, omdat de band goedkoop is en lang mee gaat.


Dit was mijn eerste en laatste recensie...

De band is opgemeten met een profieldieptemeter: 5,7 mm (op het oog ongeveer 6mm dus...). Kan ik er iets aan doen, als die dingen niet slijten?

Doe er je voordeel mee, of niet.....kijk maar...

En nee, ik heb geen belangen in Avon of een bandenbedrijf. Ik geef mijn persoonlijke ervaring, meer niet.
En nee, ik rij niet als een oud wijf....

Dat dit nu meteen ook je laatste recensie is vind ik een beetje flauw. Het is logisch dat mensen zich afvragen hoe het kan dat een band die veel grip geeft nauwelijks slijt? Dat jij daar ook geen verklaring voor hebt kan ik begrijpen, maar je zou het jezelf ook af kunnen vragen en dan komen we misschien verder. Zoals jij de band beschrijft wil iedereen die band. Top grip, bijna geen slijtage en goedkoop. De gedachte: als het te mooi om waar te zijn lijkt dan is het dat vaak ook, komt dan snel om de hoek. Ik heb verder niet zoveel verstand van banden en rubbercompounds, maar als het waar is wat je zegt is dit toch wel een doorbraak te noemen en moeten gerenommeerde fabrikanten ernstig achter de oren krabben.


ik snap de link niet...
heb hem van voor tot achter doorgespit maar helaas... :?

Ik heb jarenlang met Avon Roadrunners en later ook met de Venom gereden. Ze gaan inderdaad lang mee. En ze sturen ook heel goed, heel betrouwbaar. Waar het mank gaat is koud en nat weer. Je kunt zomaar opzij stappen als het regent. Ik heb met 50pk een prachtige powerslide gemaakt op een nauwelijks natgeregend Assen. Wel controleerbaar, maar blij word ik er niet van.
Prima mooi weer banden.

12.00 mijlen = 19.000 km. En dan nog een profiel van bijna 6 mm.

Eens effe kijken naar m'n eigen brommer.

Hayabusa met 163 pk op het achterwiel.
Metzler Roadtec Z6 banden. Achterband was na 16.000 km op. En met op bedoel ik dat het canvas erdoorheen kwam.
Da's voor een gemiddelde hayabusarijder een hele mooi resultaat. De meesten halen nog niet de helft van de kilometers.

Heb zelf al eens met Avon Viper banden op de busa gereden en had geen klagen. Misschien dat ik deze dan ook maar eens moet proberen ?

Ik had ook een avon band op mijn TL1000s (volgens mij ook de Viper banden) Reden prima, met goed weer ook prima grip. Slecht weer was helaas echt geen doen... Maar dat kan misschien ook aan de motor liggen ;)Geloof dat de bandjes er 10k oplagen waarna ze samen met de velgen de deur zijn uit gegaan.

Profiel is echt wel vors van die banden.

Wil je zelf een reactie plaatsen? Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn. Klik hier om je in te loggen.

Ben je nog geen geregistreerde gebruiker? Klik hier om je te registreren.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.