Regio Haarlem - Deel 16 (Het F5-topic...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afs? Kenniknie.
En er is een misvattinkje:

Als je met een hogere bandenspanning rijdt, dan warmt je band nauwelijks op (de band warmt op door vervorming....hoe harder de band, hoe minder vervorming in de band, des te koeler de band, des te minder grip.)
Als je de bandenspanning wat lager zet (ik weet het..... dat gaat tegen je gevoel in) dan vervormt je band meer onder het rijden, daardoor wordt de temp in je band hoger en daardoor wordt je rubber van je contactvlak met de we warmer.... dat is wat je wil: een warm rubber op het asfalt. Hij gaat dus juist minder zwabberen bij een lagere bandcenspanning (niet TE laag natuurlijk)

Denk eraan dat je doel is om je RUBBER warm te maken.... daar haal je de grip uit. Als je met harde (en wat koudere) banden gaat rijden kan je zelfs last krijgen van "cold tear" dan wordt het verschil tussen de buitnlaag van de band en het binnendeel te groot en slijt je band als een malle en heb je het gevoel aslof je op een ijsbaan rijdt.

Een simpele tip voor op de dag zelf: meet je bandenspanning direct na de sessie


jezus wat een tekst zo op de late avond B|
 
Regio Haarlem - Deel 17

slotjesj2.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan