Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
lexe, Ga jij nog wat met je uitlaatsysteem doen?
Ik kwam dit tegen op internet ...... ( Het ziet er allemaal goed uit wat je doet! Mijn complimenten :} )

http://www.project-r.co.uk/twobros_triumph st1050 2006_7.htm

heel toevallig heb ik net vandaag een e-mailtje terug van Paul Ritzen gehad over de prijs van
deze :9~
3022366351_912e2c761b_b.jpg


3023194882_27be935d2f_b.jpg

D&D exhaust sprint st>'05 News Articles | D & D Exhaust

was wel ff
icon_eek.gif
van de prijzen. uiteindelijk kom je op een totaal prijsplaatje uit van rond de €1000,=. ik vind weer eens wat mooi -O-

dus het wordt deze demper (en dan eerst flink door sparen) of gewoon de originele
 
Laatst bewerkt:
Die zag ik inderdaad ook. Dat vond ik ook zeer mooie dempers. Die zeker goed in de lijn van de motor passen.
 
Mooie dempers, alleen jammer dat de pijp zwart is en dat het hitte schild er niet meer op zit. Heb een tijdje met een seat-pipe onder mn 955 gereden zonder hitte schild bij mn enkel en dat was af en toe niet uit te houden. :X
 
Speed Triple hugger monteren op een Sprint ST >’05

De achterbrug van de Speed Triple en de Sprint ST >’05 zijn gelijk aan elkaar, op 1 ding na.
de Speed Triple heeft af fabriek al 3 bevestiging gaten in de achterbrug om de originele Triumph hugger voor de de Speed Triple te monteren.
Om toch de Speed Triple hugger op een Sprint ST >’05 te monteren zal je zelf deze gaten moeten maken in de achterbrug.

Aller eerst het achterwiel demonteren met een dop 46mm.
[afbeelding]

Nu heb nog geen ruimte voor een boormachine met boor. Daarom moet de achterbrug verder omlaag. Om dit voor elkaar te krijgen moeten de 2 veerlinkbouten eruit.
[afbeelding]

Haal het dopje uit de hugger bevestigingpunt van de kettingkast.
[afbeelding]

Dit bevestigingpunt gebruiken we om de hugger een goede plaats te geven om de overige 3 gaten te markeren.
Als de hugger met het ééne boutje vast zit en je de hugger mooi recht hebt staan.
Kan je met een boor 9mm even de markeerpunten boren. Dit is niet meer als een centreerpunt, dus ondiep boren. Houd de hugger wel goed op zijn plaats tot dat alle 3 de punten zijn gemarkeerd.

Nu kan je de hugger verwijderen. Met een boor 5mm (eigelijk moet het 4,8mm zijn) ,die afgetapet is op een boordiepte van 20mm, boor je gaten in de achterbrug. Gebruik wel wat boor/snijolie bij het boren. Haal regelmatig de metaalspaanders weg van de achterbrug.
[afbeelding]

[afbeelding]

Als de gaten diep genoeg zijn is het tijd om schroefdraad M6 tetappen in de gaten van 5mm.
De juiste manier van schroefdraad tappen is afhankelijk van de gebruikte type tap(-pen)
[afbeelding]

Als alle gaten zijn getapt kan je ter controle eerst de schroeven met de bussen die meegeleverd zijn erin draaien en zeker zijn dat de bussen klemvast zitten als je de schroef aan draait.
Als dit goed is kan je de hugger monteren. Als je de gaten op de juiste positie hebt geboord zal de hugger zonder problemen vast gezet kunnen worden.

[afbeelding]

[afbeelding]

Verwijder de hugger want de bouten van de veerlink moeten weer terug gemonteerd worden.
Waarna je het achterwiel terug monteert. Als laatste monteer je de hugger en zit de klus erop.

[afbeelding]


Spatbord komt tegen de bevestiging van het kofferrek, daarom heeft Triumph niet mogelijk gemaakt, zelf leveren we al 3 jaar achterspatborden voor de 1050 Sprint St waarbij je niet hoeft te boren.


Je hebt de veerlink ed. los gemaakt, waarom laat je niet meteen de modificatie van de link doorvoeren hoef je alles maar 1 keer lost te maken.
Nu is weer het verkeerde terug monteert.
 
uitlaten voor de sprint st >'05

News Articles | D & D Exhaust (D&D)
http://www.staintune.com.au/exhausts/triumph/Triumph_Sprint_ST_1050_detail.htm (Staintune)
http://www.trident-exhausts.com/page-silencers_sprint-st-1050.php (Trident exhausts)
http://www.ixilsilencers.co.uk/T ST 1050.htm (Ixil)
http://www.twobros.com/cgi-bin/shop...BRSearchResult-Simple-Tri-SprintST-SO_07.html (Two Brothers Racing)
http://www.motorcycle-parts.com.au/Sprint_ST1050.htm (raask exhaust)
http://www.galassetti.it/foto/triumph/index.php (galassetti)

T.O.R. SILENCER KIT (not for road use) Genuine Original Triumph Part
Art.nr
A9608029 fits 1050 bikes with Vin's prior to 281465 (fits also WITHOUT CAT)
A9608076 fits 1050 bikes with Vin's after 281466 (SILENCER KIT WITHOUT CAT)
 
Laatst bewerkt:
Mooie dempers, alleen jammer dat de pijp zwart is en dat het hitte schild er niet meer op zit. Heb een tijdje met een seat-pipe onder mn 955 gereden zonder hitte schild bij mn enkel en dat was af en toe niet uit te houden. :X
die hitte schilt zit er nog wel. dat is dat aluminium-kleurige ding dat je boven de demper ziet zitten.
 
Ik bedoel het hitte schild bij je rechterenkel. Dat zit er niet op als je ook het middenstuk van deze fabrikant monteert. Geloof me dan is je kuit na een 's zomers ritje very well done.
 
Spatbord komt tegen de bevestiging van het kofferrek, daarom heeft Triumph niet mogelijk gemaakt, zelf leveren we al 3 jaar achterspatborden voor de 1050 Sprint St waarbij je niet hoeft te boren.
volgens mij moet ik dan gaan terein rijden met de sprint voor dat dat met elkaar in aanraking komt en ik zie het sowieso niet gebeuren dat er iets in de verdrukking komt.

Je hebt de veerlink ed. los gemaakt, waarom laat je niet meteen de modificatie van de link doorvoeren hoef je alles maar 1 keer lost te maken.
Nu is weer het verkeerde terug monteert.
a die modificatie moet een dealer uitvoeren.
b heb ik niet die onderdelen in huis/besteld
c die modificatie gaat binnenkort gedaan worden
d zover ik heb begrepen moet ook de onderste bout van de achterveer zelf ook er uit. en dan moet je de demper/linkpijp verwijderen.
 
volgens mij moet ik dan gaan terein rijden met de sprint voor dat dat met elkaar in aanraking komt en ik zie het sowieso niet gebeuren dat er iets in de verdrukking komt.a die modificatie moet een dealer uitvoeren.
b heb ik niet die onderdelen in huis/besteld
c die modificatie gaat binnenkort gedaan worden
d zover ik heb begrepen moet ook de onderste bout van de achterveer zelf ook er uit. en dan moet je de demper/linkpijp verwijderen.


Spatbord weet ik, maar dat is echt de reden van Triumph.
De eerste serie 1050 Sprint St hadden wel gaten in de achterbrug, maar het verdween heel snel.


Uitlaat kan blijven zitten kun je wel bij.
En ik bedoelde ook in samenspraak met een dealer.
Je hebt alles al los, neem je onderdeel mee naar de dealer, die past het aan.
En je monteert het weer, "plakje cake".

full
 
Laatst bewerkt:
Spatbord weet ik, maar dat is echt de reden van Triumph.
De eerste serie 1050 Sprint St hadden wel gaten in de achterbrug, maar het verdween heel snel.


Uitlaat kan blijven zitten kun je wel bij.
En ik bedoelde ook in samenspraak met een dealer.
Je hebt alles al los, neem je onderdeel mee naar de dealer, die past het aan.
En je monteert het weer, "plakje cake".

maar de dealert werkt niet op zondag ;) en ik knutsel wel op zondag (werken doe dan weer vanaf maandag)
 
:W Hallo daar

Ik was vanwege een incidentje vandaag bij de dealer en heb die Sprint ST voor het eerst eens echt goed bekeken. Damn, wat een ubergeyle fiets is dat zeg :9

En zit - in de showroom - nog lekker ook, en dat kon ik van de FZ1 niet zeggen, die is iig te klein voor me.

Het blok ken ik al een beetje van de Tiger, de looks zijn goed en het zitten lijkt prima. Zou er dan een tweede Sprint ST meerijden met het Motorweekend dit jaar?
[me="ScubaRider"]is lekker zichzelf aan het quoten vanavond :P [/me]

Er is dus interesse in een Sprint. Ted zijn schuld.

Neemt iemand van jullie met enige regelmaat een laptop mee op de Sprint? Past die in de koffers? Of is het mogelijk een standaard Givi topkoffer op de Sprint te zetten? (ja, ziet er niet uit, weet ik, maar als de laptop niet meekan komt er helemaal geen Sprint)
 
:W Hallo daar[me="ScubaRider"]is lekker zichzelf aan het quoten vanavond :P [/me]

Er is dus interesse in een Sprint. Ted zijn schuld.

Neemt iemand van jullie met enige regelmaat een laptop mee op de Sprint? Past die in de koffers? Of is het mogelijk een standaard Givi topkoffer op de Sprint te zetten? (ja, ziet er niet uit, weet ik, maar als de laptop niet meekan komt er helemaal geen Sprint)

over welk sprint heb jij het de 955 of de 1050.

ik wee niet of er een laptop in de1 van de koffers past. nooit geprobeerd omdat ik helemaal geen laptop gebruik.
maar als givi een topkoffer levert voor een sprint
7733_triumph_st1200.jpg

en jij weet dat het daarin past
dan staat er bij jouw binnenkort een sprint in de stalling.
 
Volgens mij zijn de zijkoffers van de Sprint en de Tiger gelijk.
En in deze zijkoffers kan je nog geen pakje brood meenemen :X

De topkoffer weet ik niet??
 
Mooie dempers, alleen jammer dat de pijp zwart is en dat het hitte schild er niet meer op zit. Heb een tijdje met een seat-pipe onder mn 955 gereden zonder hitte schild bij mn enkel en dat was af en toe niet uit te houden. :X
Maar heeft de 955 standaard ook seatpipes? Want aan de constuctie van de fiets verandert er bij de 1050 niets. Dezelfde configuratie, dus dezelfde hittewering...
 
:? Nog geen pakje brood meenemen?

Op deze foto zijn die koffers kolosaal...
[afbeelding]

Oke pakje brood is licht overdreven :9
Maar een laptop gaat volgens mij niet passen

Totaal zijn de zijkoffers 42liter (uit mijn hoofd)

Verder zou je zeker even moeten kijken of de koffers van Tiger en Sprint gelijk zijn, aangezien de Tiger zijn uitlaat aan de zijkant heeft waardoor er een grote hap uit de koffer gaat (de sprint heeft dit niet??)
 
Hangt van je laptop af. Ik had mijn laptop wel in de tassen, maar dat was geen hele grote laptop.
 
Maar heeft de 955 standaard ook seatpipes? Want aan de constuctie van de fiets verandert er bij de 1050 niets. Dezelfde configuratie, dus dezelfde hittewering...
Nee de 955 heeft standaard geen seat-pipes. Dat veranderd er verder niets aan dat het ontbreken van een hitte schild vervelend is.

Als je kijkt naar de standaard 1050 zit er een hitteschild naast de oplopende pijp, aan de binnenkant van je rechterstep. Op de foto's van D&D exhaust (wel ff op de site kijken) zit er geen hitte schild meer naast de oplopende pijp. Vandaar mijn eerdere opmerking. ;)
 
als ik het goed had gelezen past er geen helm in een triumph koffer.
 
Post anders de maten eens hier, dan meet ik vanavond mijn koffer wel na ;)
late reactie: dank voor het aanbod, maar ik heb al een ander plan. Die grote flaporen, zoals ik de zijkoffers in mijn hoofd noem - vind ik door de file heen toch niet zo aantrekkelijk. Nu ik weet dat Givi topkoffers gemonteerd kunnen worden zet ik die er wel op, en de flaporen krijgen 90 procent van de tijd een mooi plaatsje in de garage.

Nu nog een dag droog weer om ermee te rijden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan