Kawasaki zzr1100 1991 - EUR 1950,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

harold les coiffeurs

MF veteraan
23 apr 2007
1.818
0
Culemborg
Binnenkort te koop.
Eventueel te ruil (met bijbetaling).
Schadevrij en met 54770 km op de teller.

Een Kawasaki ZZR1100. In de jaren 90 de snelste produktie motor!
Combineer een fijne toermotor en een fijne sportmotor en je hebt de zzr1100.

Prijs is vast en is EUR 1950.-
Motor staat in Culemborg (tussen Utrecht en Den Bosch)

Waarom binnenkort te koop?
De motor is sinds deze week in mijn bezit en deed het niet.
Voor mij de uitdaging om 'm lopend te krijgen. Het betrouwbare verhaal was dat deze rijdend is weggezet. Dat verhaal klopt ook wel. De brandstofpomp krijgt geen spanning.
Als ik spanning daarop zet brult de motor als een echte leeuw! Maw het probleem is niet zo groot. Ik verwacht dit met een brandstofrelais opgelost te hebben. Daarna moet de motor weer als een zonnetje rijden. Ga ik 'm daarna direct verkopen. Nee niet direct, wil er eerst zelf een stuk mee gereden hebben want dat moet echt een beleving zijn hoor ik van velen! Over enkele weken is die daadwerkelijk te koop. Ik probeer hier vast geinteresseerde te wekken.

Je kunt eventueel iets inruilen, maar dan moet het wel gaan om een goedkope en/of defecte fiets. Bij voorkeur een oldtimer/klassieker met grootste voorkeur Honda CB, maar over alles vast te praten.







 
Laatst bewerkt:
ziet er niet verkeerd uit, prijs is redelijk netjes
C-type,

heeftie een oliebypass?
staat bochten?
banden ?
ketting/tw?

:+
 
prijs is ook netjes.
zal binnenkort wat details foto's maken.
wat bedoel je met de oliebypass?

@macreal - tja er zijn weinig motoren die ik echt niet wil.... Ligt eraan wat je wilt betalen. Zou niet mijn grootste voorkeur hebben om te ruilen met bijbetaling van jouw kant omdat ik deze fiets zo ook wel kwijt raak, maar zeg nooit nooit. Als die kawa groen is loop ik sneller warm....
 
prijs is ook netjes.
zal binnenkort wat details foto's maken.
wat bedoel je met de oliebypass?

@macreal - tja er zijn weinig motoren die ik echt niet wil.... Ligt eraan wat je wilt betalen. Zou niet mijn grootste voorkeur hebben om te ruilen met bijbetaling van jouw kant omdat ik deze fiets zo ook wel kwijt raak, maar zeg nooit nooit. Als die kawa groen is loop ik sneller warm....
was meer een beetje gekkigheid hoor ;)

wel een mooie fiets voor een mooie prijs hoor :Y
voor 1950 euro lekker goedkoop hard rijden :]
 
Vandaag voor het eerst op het beestje gereden.
Joooohhh, dat gaat heel hard..........
Even een verkoop foto gemaakt.
Niet gelijk kopen, want ik heb er zelf wel lol van :-)
Maar dit gaat veeeeel te snel voor mij.



 
Ik heb een honda vf1000 Sabre. (1989)
Deze schakelt de laatste tijd erg zwaar, is dus iets niet goed.
Verder wel in goede staat. Veel vervangen de afgelopen tijd.
Ben je misschien geinteresseerd in ruilen?
 
Lennert,
Ligt eraan op welke waarde je je motor inschat.
Zwaar schakelen kan ook van alles zijn, maar zeg maar waar je aan denkt om bij te betalen.
Daarop kan ik bepalen of ik interesse heb.
 
ziet er niet verkeerd uit, prijs is redelijk netjes
C-type,

heeftie een oliebypass?
staat bochten?
banden ?
ketting/tw?



Opmerking eerder gemaakt, hoe staat het met bovenstaand :?
 
Als iemand mij kan vertellen wat de oliebijpass is, zou ik daar graag antwoord opgeven.
Bochten goed.
Plastic schitterend
Algehele staat goed.
Banden, ketting en TW niet nieuw, maar mijns inziens redelijk. Maar dat soort zaken moet je mijns inziens altijd zelf beoordelen. Kan op verzoek detail foto's maken.
 
en waar dan precies op die site. Kan het niet vinden. Ben nu wel nieuwsgierig.




Euh hier ;)



Over ZZR 1100



aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud in cc: 1052
Topsnelheid: 274 km/u
Pk's: 149 PK
Gewicht: 233 kg
De tankinhoud: C-Type: 21 ltr, D-Type: 24 ltr
Brandstofverbruik: C-Type: Tussen de 1:16 en de 1:18, D-Type: Tussen de 1:16 en de 1:18
Bandenspanning: 2.9 voor en 2.9 achter

Pluspunten:
- Veel vermogen
- Uitstekkende remmen
- Kilometervreter
- Goede bescherming
- Kompleet dashboard
- Versnellingsbak
- Motorisch lawaai ('90- en 91'-modellen)

Minpunten:
- motorblok
- modellen met enkele Ram Air gevoelig voor zijwind
- kan last hebben van bevriezende karburateurs bij koud weer
- stuurgedrag niet neutraal bij hard rijden

Algemene informatie over de ZZ-R 1100
De ZZ-R 1100 is niet nieuw te koop en is vervangen door de nieuwe ZZR 1200. Voor de ervaren of motorrijder die op zoek is naar een sport/tourmotor met extra vermogen.

Bij de ZZR1100 is het bekend dat het problemen kan hebben met het motorblok. Een oplossing voor dit probleem is een zogeheten oliebypass (inwendig of uitwendig). Over het algemeen zijn het probleemloze motorblokken die onder alle omstandigheden hun werk doen!

Bij de ZZR1100 komt het wel eens voor dat er een probleem is met de versnellingsbak. Let daarom goed op bijgeluiden bij het opschakelen.
 
dank, maar wat het nu exact is weet ik nog niet.
kan me er van alles bij voorstellen. Het is dus geen aparte oliekoeler, maar wat wel..?
en "inwendige" bijpass klinkt helemaal interessant. En hoe kom je er achter dat dat erin zit..?

Maar goed. Ik heb geen rattelend blok, of oliedruk problemen, dus zal het wel goed zitten :-)
 
dank, maar wat het nu exact is weet ik nog niet.
kan me er van alles bij voorstellen. Het is dus geen aparte oliekoeler, maar wat wel..?
en "inwendige" bijpass klinkt helemaal interessant. En hoe kom je er achter dat dat erin zit..?

Maar goed. Ik heb geen rattelend blok, of oliedruk problemen, dus zal het wel goed zitten :-)


Zie link
ByPass voor kawa's zoals de ZZR 1100 ?

Het belangrijkste is dat de olie op het gewenste pijl blijft, het 3e bigend lager wil het nog wel eens begeven als het oliepeil te laag is geweest, die by-pass dient voor extra smering meer preventief :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan