Het grote Yamaha Diversion topic (deel 5)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na wat rond rijden met m'n Div vind ik 'm steeds leuker worden.
Echter wat een herrie ! Het windgeruis bij enige snelheid is meer als gehoopt.
Licht niet aan de helm (C3) en bij staan op de steunen verdwijnt het.
Nu zullen hoge ruitjes vast wel eens besproken zijn maar om nu alle 37 diversion topics door te spitten da's wat veel.
Dus gewoon hier de vraag :helpt dat?
btw mijn lengte is 1.84 .

Ik vindt ook dat ik veel wind vang (ben 1.86 m) in vergelijking met onze Kawasaki er5, daar krijg ik de wind vol in mijn bakkes maar niet onder mijn helm. Bij het rijden met de Diversion wel. Mijn vriendin is 1.70 en zegt hier totaal geen last van te hebben. Ik heb op internet wel wat gelezen over mensen die een hoger schermpje hadden, maar het resultaat niet echt veel beter vonden.

Frank. Yamaha Diversion 93. Rode
 
Kost 380,-
Ik ben veel sportievere motoren gewend.
De veervoorspanning van de voorvering staat nu op z'n strakst.
Ik weet niet hoe ik het reageren van de huidige vering moet omschrijven.
"flink duikend, maar op een gekke manier toch ook weer stug en met weinig feed-back oid"

Ik zal na montage een recensie schrijven.

[me="BertV"]is niet negatief over de Div als totaalpakket[/me]
Progressieve (technoflex) veren bracht bij mij al verbetering. Daarna de veervoorspanning 2 streepjes TERUG gedraaid vanuit maximum en iets dikkere olie, dat bij elkaar rijdt nu prima.
Ik had in het begin vooral last van een deinende/dweilende voorkant bij lange snelle bochten, nu niet meer. (het is natuurlijk nog lang geen SS :P )
 
SN0Wman heeft vanavond mijn kuip langs gebracht *O*

wat issie moooooi *O* helemaal gaaf en top in orde!

Binnenkort even regelen dat het kuipframe wordt teruggebogen en desnoods een tweedehands op de kop tikken ( :? ) als het niet mogelijk blijkt en dan m'n Div vóór de zomervakantie nog helemaal in orde maken 8-) Mn Divvie is straks weer helemaal gaaf :9
 
Goede avond allemaal,

Vanavond wilde ik mijn Div starten, maar helaas had de accu helemaal geen spanningmeer.
(accus is pas 3mnd oud). Nu heb ik de startkabels eraan gehangen, hij starte meteen, maar na het loskoppelen van de startkabels gaat hij wat moeilijker lopen, stotterd wat en op den duur viel hij daarna steeds weer uit. Als ik het contact weer aan schakelde was er weer geen spanning.

Nu lees ik hier veel over spanning meten etc wat ik nog niet heb gedaan/laten doen, maar zijn uit bovenstaande al conclusies te trekken?

Ik ben benieuwd.
Lijkt mij eerder een dynamo probleem (of ergens in dat circuit) dan dat het de accu is. Volgens mij zou een motor nog gewoon moeten draaien zonder accu. De stroom die hij nodig heeft krijgt ie rechtstreeks van de dynamo...
 
Laatst bewerkt:
@ Larisje

Heb je de connectoren van de kabels een beetje gekuist met licht schuurpapier, en de oxidatie van het van de accupolen?
Heb je de connectoren GOED vastgezet met de boutjes IN de vierkante moeren die in de accupool horen te zitten? Die fameuze vierkante moeren zijn soms nogal es weerbarstig, en menig beginnend sleutelaar houdt die moeren voor bekeken en hoopt dat de boutjes ook wel zo zullen blijven zitten.

Is de nieuwe accu een gesloten accu?
Accu met dopjes die je kunt opendraaien? Check dan of het vloiestof nivo erin voldoende is.
Heb je uberhaupt nog veel gereden met de nieuwe accu?

Hij start prima met startkabels, das dus in orde, dat ie dan rot loopt is omdat de accu helemaal leeg is. Onder de 3000rpm maakt een motor niet voldoende electriciteit met de alternator, en moet ie de rest uit je accu halen, als daar dan niets meer in zit, loopt ie slecht tot helemaal niet.

2 do:
Check de accupolen: kabels goed vastgezet of niet, polen gecorrodeerd of niet.
Opladen van de accu, met een druppellader. NIET met een snellader, deze geven teveel vermogen af en dat helpt je accu om zeep: 1 ampere/uur is wel het maximum (enkel in een noodgeval: swinters als je accu net iets te leeg is om te starten mag je een boost geven tot 6A/h maar niet meer dan 10minuten, en das meestal voldoende)
Geen lader: starten met startkabels en dan 50km rijden met rpm meer dan 3500rpm.

Als na het opladen je accu nog steeds leeg is (meet het voltage), dan is de accu fout:
Een goede accu hoort in rust toestand (contact uit) 12.5a12.7 volt te geven. Is het minder dan raakt ie leeg (ontladen of kapot)
Een goede accu hoort terwijl de motor ~2000rpm draait een voltage te hebben van 14.5volt, is het maar 12.5 of meer dan 16 dan is er iets kapot in het laadcircuit.

Grootste kans:
Accu gewoon leeg van 3maand stil te staan (is redelijk normaal)
Accupolen slecht vastgezet bij de accuwissel.

succes !
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij eerder een dynamo probleem (of ergens in dat circuit) dan dat het de accu is. Volgens mij zou een motor nog gewoon moeten draaien zonder accu. De stroom die hij nodig heeft krijgt ie rechtstreeks van de dynamo...


NEE dus.

De alternator kan bij lage toerentallen niet voldoende leveren om het electriciteits verbruik bij te houden.
Bij divjes is het pas kifkif vanaf een 3000rpm.
Met je licht uit meschien al vanaf 2500 ....

Probeer maar es: warme motor (exit choke start) haal je accu los, hang hem aan startkabels, jengel het gas, naar een 4000 rpm, en haal dan de startkabel los. Hij moet redelijk goed blijven lopen. verminder dan geleidelijk het toerental, en je gaat zien dat ie vanaf een 3000rpm en lager steeds beroerder gaat lopen, tot ie uitvalt.

Hangt af van hoeveel vermogen je alternator kan leveren, en van hoeveel je motor vraagt om te lopen. > Injectie (niet bij div's), benzinepomp, lampen, bougies, carburatorverwarming ...

Maar het kan wel een alternator probleem zijn als de accu niet meer oplaadt.
 
Laatst bewerkt:
Progressieve (technoflex) veren bracht bij mij al verbetering. Daarna de veervoorspanning 2 streepjes TERUG gedraaid vanuit maximum en iets dikkere olie, dat bij elkaar rijdt nu prima.
Ik had in het begin vooral last van een deinende/dweilende voorkant bij lange snelle bochten, nu niet meer. (het is natuurlijk nog lang geen SS :P )


Ben ook eens bij Technoflex in Weert geweest. Als je ziet wat een verschil een paar nieuwe progressieve binnenveren maakt dan bezuinig je daar nooit meer op.

Heb zelf een set van WP in mijn Diversion 600 van 1997.

Voorheen bij lange doordraaiers licht "zwabberend" gevoel en niet koersvast. Tevens niet al te veel gevoel met het wegdek. Hij voelde licht en onzeker aan.

Andere binnenveren en olie erin (zelf gedaan, stelt niet veel voor) en je kent hem niet weer. Die van mij waren niet zo duur maar het zou kunnen dat er prijsverschil is voor een 600 en 900 verenset. Daarnaast was de prijs die ik betaalde (ongeveer €140,-) ex montage.

Altijd doen als je het mij vraagt!
:}
*Moatel*
 
SN0Wman heeft vanavond mijn kuip langs gebracht *O*

wat issie moooooi *O* helemaal gaaf en top in orde!

Binnenkort even regelen dat het kuipframe wordt teruggebogen en desnoods een tweedehands op de kop tikken ( :? ) als het niet mogelijk blijkt en dan m'n Div vóór de zomervakantie nog helemaal in orde maken 8-) Mn Divvie is straks weer helemaal gaaf :9


http://link.marktplaats.nl/248758487
Mischien is dat wat ?
 
Ben ook eens bij Technoflex in Weert geweest. Als je ziet wat een verschil een paar nieuwe progressieve binnenveren maakt dan bezuinig je daar nooit meer op.

Heb zelf een set van WP in mijn Diversion 600 van 1997.

Voorheen bij lange doordraaiers licht "zwabberend" gevoel en niet koersvast. Tevens niet al te veel gevoel met het wegdek. Hij voelde licht en onzeker aan.

Andere binnenveren en olie erin (zelf gedaan, stelt niet veel voor) en je kent hem niet weer. Die van mij waren niet zo duur maar het zou kunnen dat er prijsverschil is voor een 600 en 900 verenset. Daarnaast was de prijs die ik betaalde (ongeveer €140,-) ex montage.

Altijd doen als je het mij vraagt!
:}
*Moatel*
Bij mijn 900 ook zoiets.
 
Tja.....durf het bijna niet te zeggen.......ben sinds hedenmiddag 16.00 uur eigenaar van en Yamaha FJR1300a, de Div is ingeruild....hoop dat dit niet te rauw op jullie dak valt.... *O* *O* *O* *O* *O*
 
Tja.....durf het bijna niet te zeggen.......ben sinds hedenmiddag 16.00 uur eigenaar van en Yamaha FJR1300a, de Div is ingeruild....hoop dat dit niet te rauw op jullie dak valt.... *O* *O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd *O* even een andere avatar hosselen nu dus ;) :P
 
Tja.....durf het bijna niet te zeggen.......ben sinds hedenmiddag 16.00 uur eigenaar van en Yamaha FJR1300a, de Div is ingeruild....hoop dat dit niet te rauw op jullie dak valt.... *O* *O* *O* *O* *O*

Veel ex-divvers in dit topic. 8-)

Maar gefeliciteerd, gave motor natuurlijk.
Ik ga nu echt heeel lang doen met mijn div900, maar ik heb dat ook over vorige fietsen gezegd. O-)
 
even een plaatje van de aanschaf!
full
 
Ik werd vanmorgen ingehaald door een zwarte div op de A12 van Den Haag naar Utrecht nabij de Meern.

Is het iemand van hier?

Kenteken: MJ-LX-**
Zwarte topkoffer
dit is net zoiets als om elke motor die je voorbij ziet komen in het 'gespot topic' te vermelden met de vraag 'ja, had wel geen sticker, maar misschien was je er stiekem toch een van MF!' :')
 
Er zijn een aantal mensen hier op MF waar ik me goed mee kan vinden. Maar het overgrote deel kan me echt gestolen worden. Daarom hoef ik echt geen stikker. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan