niet willen vonken (GPZ600R)

thomasd

Rookie
19 aug 2009
5
0
klarenbeek
hallo,

voor een projectje heb ik een blok gekoct van een kawa gpz600R, compleet met carburatuers, kabelboom e.d.

nu heb ik de kabelboom ingekort, omdat alle dashboard en verlichtings dingen eraf konden.

nu wil ik hem starten, maar hij vonkt niet.
contactslot zit er niet tussen, gewoon rood,wit en bruin aan elkaar (alle combinaties van deze 3 al geprobeerd)
(de startschakelaars zitten er niet tussen, gewoon doorverbonden, probleem ?)
hier mn kabelschema:
kabelschema.jpg


wie ziet er iets wat niet klopt ?

mvg. thomas
 
Laatst bewerkt:
Vaak is het zo dat het op papier wel klopt, maar de werkelijkeid anders is.

Ga eens wat meten om zo een aantal zaken uit te sluiten.

Als je de rood/witte draad volgt (+12V) van de accu kom je in de junction box uit. Daar moet op de zwarte draad ook 12V staan, naar de ignition switch. Vervolgens op de gele (met rood) via de kill switch naar de bobines. Ook allemaal 12V. Die zelfde rode draad geeft 12V op je ignitor unit.

Is dat ook zo?


Overigens ligt er ook een rode draad (die van P bij de ignititon switch) aan massa (zwart/wit), dat kan nooit kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Als je de rood/witte draad volgt (+12V) van de accu kom je in de junction box uit. Daar moet op de zwarte draad ook 12V staan, naar de ignition switch. Vervolgens op de gele (met rood) via de kill switch naar de bobines. Ook allemaal 12V. Die zelfde rode draad geeft 12V op je ignitor unit.

Is dat ook zo?

Overigens ligt er ook een rode draad (die van P bij de ignititon switch) aan massa (zwart/wit), dat kan nooit kloppen.

Dat ga ik direct uitmeten, maar op rood stond al geen stroom, dus daar klopt al iets niet.

die andere rode loopt eigenlijk nog door over zwart/wit heen, maar vergeten uit t schema te halen
 
HIJ VONKT :)

was dus toch hetgene met die schakelaars.

nou, olie erop, alles aansluiten, buggy afmaken en dan maar eens starten.

moet er trouwens specifiek 10W40 olie in, of zou het ook 5W40 mogen zijn (heb ik nog genoeg van staan, daarom )
 
Mijn instructieboek geeft SAE 10W40 of 20W50 (warme klimaten) aan. Ik heb zelf niet veel verstand van smeermiddelen maar het steekt best nauw. Van verkeerde oliën kan bijvoorbeeld de koppeling gaan slippen etc. Olie is m.i. een goede investering en mag best wat kosten.

Recent nog de olie vervangen en gelijk de oliefilter meegenomen. Koste maar een paar euri extra. Er gaat 2.6 liter in en als je de filter vervangt 3.0 liter.
 
HIJ VONKT :)

was dus toch hetgene met die schakelaars.

nou, olie erop, alles aansluiten, buggy afmaken en dan maar eens starten.

moet er trouwens specifiek 10W40 olie in, of zou het ook 5W40 mogen zijn (heb ik nog genoeg van staan, daarom )

Zolang het motor! olie is en geen gewone automotorolie is het geen probleem. Eeen auto heeft (meestal) geen natte koppeling. Als je er wel automotorolie in gooit heb je grote kans dat je koppeling gaat slippen.
 
Koop voor 5 tientjes de voorgeschreven olie en je weet zeker dat het werkt en je blok heel blijft.
Een blok kost al gauw 300 euries.

Motor olie kan gaan vlokken op den duur als het niet de goede waarde heeft.
misschien wil er iemand wel ruilen.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan