Het grote Honda CB-1 Topic (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan ben jij degene waar ik laatst mee gebeld heb. De RVF bezitter.
klopt helemaal
full

full

full

Dit is trouwens nog het kofferrek/bagagerek en de 30 liter koffers van m'n ex CB1. Is nog steeds te koop. 150 euro. Set ziet er zeer goed uit en bij montage wordt gebruik gemaakt van bestaande bevestigingspunten van de CB1.
 
Ik heb me laatst een topkofferrek van een oude cb 400n gekocht en deze met wat aanpassingen op de cb-1 gemonteerd, werkt perfect en koste mij maar €40,=.
Ik heb namelijk aan een topkoffer meer dan genoeg.
Ik zal binnenkort wel even een foto plaatsen met topkoffer.
 
Laatst bewerkt:
Yes! Afgelopen dinsdag is de goede uitlaat afgeleverd, en sinds zaterdag hangt'ie onder m'n CB-1. :Y Wel een vreemd gezicht: Zo'n glimmend stuk staal onder m'n pekelfietsje. :)
Hallo! :W

Zijn hier nog mensen die aanstaande zondag naar de 250-400cc Meeting 2009 willen komen?
'k Was wel een beetje van plan om te komen, maar 'k vond 't weer een beetje te onvoorspelbaar. Uiteindelijk viel 't hier in de buurt wel mee met de regen, maar toen was 't al te laat. 'k Ga over twee weken denk ik eens kijken bij de Sportieve Naked Bike Rijders - 1st Meeting.

PS: 'k Heb voor de liefhebber nu wel een uitlaatdemper over.
 
Laatst bewerkt:
is dat kofferrekje nog steeds te koop? dat is ookal 4 jaar geleden :p
volgens mij had _P_ daar destijds moeite mee
 
nee sorry geen demper voor mij.
zoek wel nog zo'n zwarte behuizing van de radiateur en eventueel de pakking de mijne is namelijk lek B|
dus als iemand er nog een heeft liggen hoor ik het graag :$
full
 
Check voordat de motor gestart word, of deze al warm is.
Vaak doet men dit, om slecht starten bij een koude motor te verhullen.
Normaal gesproken start een CB1 zowel bij koud als warm uitstekend.

Eeen pdf bestand
bmwr.nl
 
ik heb de mijne straks te koop :Y

die is als ik de koelvloeistof lekkage verholpen heb

46000miles
helemaal perfect
vorig jaar vernieuwd:
nieuwe banden
nieuwe accu
carrebateurs laten sincroniceren
nieuwe vloeistoffen zoals koelvloeistof, olie +filter
en helemaal laten checken.

dus straks zit er ook nog een nieuwe thermostaat die zit namelijk aan het onderdeel vast die ik nodig heb.
en dat voor 1350 euro

ik doe hem weg omdat het me tweede motor is voor naar het werk en me vriendin zou erop gaan rijden maar die is nu zwanger dus lessen wordt ff niks.
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit :)
Hoeveel ben je nu uiteindelijk kwijt geweest voor die uitlaat?
Behalve die wachttijd en verkeerde levering natuurlijk B|
 
Ziet er goed uit :)
Hoeveel ben je nu uiteindelijk kwijt geweest voor die uitlaat?
Behalve die wachttijd en verkeerde levering natuurlijk B|
De wachttijd en de verkeerde levering hebben me geen geld gekost. 'k Had alleen wel een extra set pakkingsringen nodig tussen het motorblok en de uitlaat.

Het totale kostenplaatje was ongeveer 550 euro.
 
Dat ziet er goed uit man! Hoe klinkt 'ie? (verkapt verzoek om een filmpje ;))

Van de week maar even mijn CB laten fixen. Toerenteller doet het niet meer, en toen ik mijn topsnelheid eens wilde uitproberen vloog het magneetje van mijn fietscomputer (voor de standen in KM's) er keihard af rond de 170KM/u. Nu heb ik dus geen flauw idee hoe hard ik ga in het donker, of hoeveel benzine er nog in mijn tank zit. Vrij matig op lange afstanden in het donker kan ik je vertellen :P
 
Van de week maar even mijn CB laten fixen. Toerenteller doet het niet meer, en toen ik mijn topsnelheid eens wilde uitproberen vloog het magneetje van mijn fietscomputer (voor de standen in KM's) er keihard af rond de 170KM/u. Nu heb ik dus geen flauw idee hoe hard ik ga in het donker, of hoeveel benzine er nog in mijn tank zit. Vrij matig op lange afstanden in het donker kan ik je vertellen :P

Toerenteller werkt elektronisch, vast een kabelbreuk of corrosie.
Je weet niet meer hoe hard je rijdt in het donker?
Je hebt ook een mijlenteller, die werkt analoog; klosje of kabel kan kapot gaan, maar die zijn zo te vervangen, net als de lampjes in het huis, mochten die naar Petrus zijn.
 
Toerenteller werkt elektronisch, vast een kabelbreuk of corrosie.
Je weet niet meer hoe hard je rijdt in het donker?
Je hebt ook een mijlenteller, die werkt analoog; klosje of kabel kan kapot gaan, maar die zijn zo te vervangen, net als de lampjes in het huis, mochten die naar Petrus zijn.
Nou ja, ik kan ongeveer wel op de toeren zien hoe hard ik rijd, maar ideaal is anders natuurlijk. Zat eerst te denken aan een los contactje, maar heb alles al tig maal aangedrukt, dus vrees voor een kabelbreuk inderdaad. Kan ik niet echt zelf fixen. Morgen maar even bij iemand langs I guess.
 
mensen,

ik heb sinds kort ook een cb-1 leuk ding!

heb alleen nooit eerder een 4 cilinder gehad weet er dus ook vrij weinig van!

nu wil hij soms wat inhouden bij een vrij laag toerental 9/10000..

luchtfilter is mooi schoon..

verder nog iemand een optie?
 
mensen,

ik heb sinds kort ook een cb-1 leuk ding!

heb alleen nooit eerder een 4 cilinder gehad weet er dus ook vrij weinig van!

nu wil hij soms wat inhouden bij een vrij laag toerental 9/10000..

luchtfilter is mooi schoon..

verder nog iemand een optie?

Misschien ff je ontsteking nakijken?
( Bougies, bobibes en kabels?) :?

Of je carbs synchroniseren kan ook helpen...
 
Laatst bewerkt:
Dat doet de mijne als ik normale benzine tank.
Er zit zeg maar, een dipje rond de 9500 rpm
Tank ik super, dan is het weg.

best raar.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan