Verslagen ZAC 11 april

Mosselman

MF veteraan
5 apr 2002
4.254
0
Noord-Holland
dit verdient een eigen topic :P

ik vond het een zeer geslaagde dag die helaas erg droevig eindigde voor jos '( ....

Heb weer de nodige mensen gesproken en een hoop gelachen en belangrijker nog ik heb mooie races gezien !!!!

Ferry die het super goed heeft gedaan en Patr1 die Pole stond in de S3 en die startplek meteen benutte om eens goed in de picture te staan
:+ http://mark.0wn3d.nl/Patr1%20valse%20start3.mpg :+

Op het filmpje kan je goed zien dat ie tijdens de race ook nog eens dik uitliep op de rest :}

ik ga morgen verder om te kijken of ik nog wat meer leuke dingen in elkaar kan zetten..


Pat kan in ieder geval voorlopig niet meer stuk bij mij

Groen is de goede kleur !!!
stoplicht.jpg
 
:( :( :( :z :+

Dat heb je mooi en snel in elkaar geflanst :} zit inderdaad een behoorlijk gaatje tussen op het eind.
 
Laatst bewerkt:
he mossel lijkt dit niet heel erg op mijn topic?
of bedoel je de verslagen van de rijders?


dat filmpje GEWELDIG>>>!!!! met die muziek eronder..hahahaha....!!!!! :}
 
Zaterdagavond kwam ik om 7ur aan op Zandvoort. Ik was 1 van de eerste :)
Het was koudddddddddd :( Ik stond vol in de wind bijna een uur met Pruus van M-F te praten. Toen ik naast de hoofdtribune mijn verlengsnoer uitrolde kwam ik erachter daar lekker te gaan staan uit de wind :)
S'avond een aantal bier en het was echt een camping gevoel met maar 1 onderwerp! 8-)

Volgende ochtend inschrijven (S2), keuren en helmcontrole. Vrije training om half 11 welke helemaal klote was! Iedereen reed in de weg en een aantal ronden code60 daarna moesten we 1 1/2uur op post staan. Dit werd door de vele ongelukken etc. maar liefs 2 1/2 :( Echt klote was dit en weer kouddddddd! Midstar en vrouwlief bedankt voor het warme bakkie pleur en de thermo sweater die ik je graag op 3 Mei terug geef ;)

Na de baanpost verpichting naar de bus en daarna weer gelijk naar de rijdersbriefing. Echt klote, wat een gehaast allemaal! Absoluut geen tijd om te ontspannen en voor te bereiden.

Tijdtraining: Ging gelukkig wel lekker. Zonnetje begon door te komen........heb redelijk de ruimte gehad om de baan te leren kennen. Rempunten, instuurpunten, versnellingen en de juiste lijn heb ik grofweg kunnen bepalen in deze training maar het viel niet mee kan ik zeggen. Tja alleen maar de Toms-curcus gehad op Zandvoort en daar rij je niet hard.

Rondetijden voor Transponder 650517 11 Apr 2004
Lap Time Laptime
- 10:38:59 Start sessie
14:17:24 Start sessie
6 14:18:53 1:28.842
7 14:20:13 1:20.662
8 14:21:29 1:15.230
9 14:22:46 1:17.062
10 14:24:04 1:17.976
11 14:25:19 1:15.652
12 14:26:35 1:15.642
13 14:27:51 1:16.371
- 14:29:34 Pit in 1:42.712
Sessie tijd: 12:10.149
Ronden: 8

Ik had me als 4e gekwalificeerd in de S2 :)
M'n start was erg :+ En lag zo 6e :+ De Nr 5 en 6 snel terug gepakt terwijl de kopgroep een flink gat had geslagen. Ik dacht: dat haal ik nooit! Maar na een ronde zag het grote gat IETS kleiner worden en dat gaf me hoop. 3 ronden voor het eind haalde ik de Nr 4 in(Frank) in de Arie luyendijkbocht en zo zaten we met 4 man op een kluitje. Helaas remde hij mij eruit voor de Tarzan. Zodat ik weer 4e lag. Ik wist dat ik heeeeeeeel snel ben in de Arieluyendijk en heb daar gebruik van gemaakt! Voor de Arieluyendijk heb ik de 3 kopmannen iets laten lopen om zo de dubbele rechter al met hoge snelheid in te sturen en er veeeel harder dan de kopmannen eruit te komen. Whahaha was echt een makkie :) Bij het uitkomen knalde ik er voorbij met een goed snelheidsverschil. Wat was dat een lekker gevoel :} En zo won ik de eerste race.
Mischa Kluin kwam wel na de race naar me toe gerend! Ik had veels teveel geluid :( 103DB Jongens: uitlaat is stil alleen de inlaat niet! Met dank aan Pruus (GSXR750 matzwart S2 en concurent) heb ik advies gehad vor een plaatselijke oplossing en heb van hem zelfs een stukje schuimrubber gekregen om dit in de inlaat te maken Thank! :} Super zeg , racers onder elkaar. We hadden nog een krappe 3 kwartier voor de start dus het was haasten! Gelukkig hebben Edward, Mario en Arsix! superrrrr geholpen bedankt voor het sleutelen anders had ik het noooooooooit gered :} :}
15:49:06 Start sessie
14 15:50:51 1:44.779
15 15:53:33 2:41.811
16 15:54:52 1:19.032
17 15:56:06 1:14.747
18 15:57:20 1:13.781
19 15:58:33 1:13.175
20 15:59:46 1:13.023
21 16:01:01 1:14.051
22 16:02:13 1:12.737
23 16:04:01 1:48.156
24 16:05:34 1:32.180
- 16:07:18 Pit in 1:44.247
Sessie tijd: 18:11.719
Ronden: 11

Snel na het sleutelen naar de pitstaat ik was de laatste en kon op het eerste plekkie plaatsnemen.
Start ging nu een stuk beter hoewel ik er uit werd geremd door 2 man :( Na de tarzan lag ik 2e achter een rode CBR600RR. Die gozer reed best wel goed. Opeens was er de gele vlag in de Gerlach omdat midstar helaas onderuit was gegaan '( Vervolgens code60 terwijl ik dacht dat het afgelopen zou zijn omdat er olie op de baan lag. Achteraf bleeg dit koelvloeistof te zijn....shit |( Ik elke keer er voorzichtig over heen om geen risico te nemen :z Als het olie was was er natuurlijk zand overheen gestrooid. Toen de code60 werg opgeheven ging ik weer achter die CBR600RR aan.
Heb er een tijdje achter gereden om verder te kijken waar z´n zwakke punten lagen en dat was heel duidelijk weer de Arieluyendijkbocht. Daar heb ik hem dan ook ingehaald. 1e keer buitenom }) waarna hij mij inhaalde net na de Hugenholtz omdat ik daar rustiger aan deed ivm met de olie |( Vervolgens volgde ik hem nauwlettend. Voordat we mij de kumho bocht aankwamen liet ik hem iets gaan zodat ik harder kon insturen en zo harder dan hem de Arieleyendijkbocht indook. Deze keer stuurde hij de Ariebocht wijder in om mij te blokken maar Fast Forward schoot deze keer binnendoor }) Even doorknallen en ik werd als eerste afgevlagd :)
Deze laatste sessie had ik minder grip aan de voorkant omdat de voorband op was. Zodat ik niet heel hard kon insturen maar dat het heel beheert moest gaan..... Dit kostte tijd en vertrouwen maar ja. Op deze manier kon ik ook nog winnen :)

2e manche
17:18:02 Start sessie
25 17:19:45 1:42.612
26 17:22:12 2:26.629
27 17:23:28 1:16.833
28 17:24:42 1:13.661
29 17:26:07 1:24.726
30 17:28:12 2:04.892
31 17:30:13 2:01.108
32 17:31:27 1:14.229
33 17:32:41 1:14.178
34 17:33:55 1:14.013
Sessie tijd: 15:52.881
Ronden: 10


Iedereen bedankt voor de steun :} Het was superrr na een vervelende ochtend heeft de middag alles dubbel en dwars goed gemaakt. Het was echt superrrrrrrrrrr toen iiedereen na de race me kwam feliciteren :} :} :} :} Ik voelde me zo goed ;)

Ik krijg nu een uitnodiging thuis waarin ik gevraagd wordt om in de S3 te rijden. spannend. Het was namelijk rustig in de S3 hoewel dit ook kwam om dat de KNMV/cup jongens op de Nurnburgring een wedstrijd hadden. Op 3 Mei zal het niveau denk nog iets hoger liggen in de S3. Pfffff

Midstar: gelukkig ben JIJ in orde hoe rot het ook klinkt. Het is natuurlijk echt KUT zoiets. Gewoon lowbudget opknappen zoat ie rijdt. Uiterlijk niet een te grote rol laten spelen. Ik denk altijd zo: stel dat je hem weer helemaal 100% maakt en je gaat weer onderuit :? Dat baal je pas echt. Het is heel leuk een mooie motor maar je hebt nog meer dan alleen een motor en een heel leuk meissie en kost allemaal zoveeeeeeeeel
 
Laatst bewerkt:
Zaterdagavond kwam ik om 7ur aan op Zandvoort. Ik was 1 van de eerste :)
Het was koudddddddddd :( Ik stond vol in de wind bijna een uur met Pruus van M-F te praten. Toen ik naast de hoofdtribune mijn verlengsnoer uitrolde kwam ik erachter daar lekker te gaan staan uit de wind :)
S'avond een aantal bier en het was echt een camping gevoel met maar 1 onderwerp! 8-)

ik zeggen. Tja alleen maar de Toms-curcus gehad op Zandvoort en daar rij je niet hard.

Rondetijden voor Transponder 650517 11 Apr 2004
Lap Time Laptime
- 10:38:59 Start sessie
14:17:24 Start sessie
6 14:18:53 1:28.842
7 14:20:13 1:20.662
8 14:21:29 1:15.230
9 14:22:46 1:17.062
10 14:24:04 1:17.976
11 14:25:19 1:15.652
12 14:26:35 1:15.642
13 14:27:51 1:16.371
- 14:29:34 Pit in 1:42.712
Sessie tijd: 12:10.149
Ronden: 8

Ik had me als 4e gekwalificeerd in de S2 :)
M'n start was erg :+ En lag zo 6e :+ De Nr 5 en 6 snel terug gepakt terwijl de kopgroep een flink gat had geslagen. Ik dacht: dat haal ik nooit! Maar na een het was haasten! Gelukkig hebben Edward, Mario en Arsix! superrrrr geholpen bedankt voor het sleutelen anders had ik het noooooooooit gered :} :}
15:49:06 Start sessie
14 15:50:51 1:44.779
15 15:53:33 2:41.811
16 15:54:52 1:19.032
17 15:56:06 1:14.747
18 15:57:20 1:13.781
19 15:58:33 1:13.175
20 15:59:46 1:13.023
21 16:01:01 1:14.051
22 16:02:13 1:12.737
23 16:04:01 1:48.156
24 16:05:34 1:32.180
- 16:07:18 Pit in 1:44.247
Sessie tijd: 18:11.719
Ronden: 11

Snel na het sleutelen naar de pitstaat ik was de laatste en kon op het eerste plekkie plaatsnemen.
Start ging nu een stuk beter hoewel ik er uit werd geremd door 2 man :( Na de tarzan lag ik 2e achter een rode CBR600RR. Die gozer reed best wel goed. Opeens was er de gele vlag in de Gerlach omdat midstar helaas onderuit was gegaan '( Vervolgens code60 terwijl ik dacht dat het afgelopen zou zijn omdat er olie op de baan lag. Achteraf bleeg dit koelvloeistof te zijn....shit |( Ik elke keer er voorzichtig over heen om geen risico te nemen :z Als het olie was was er natuurlijk zand overheen gestrooid. Toen de code60 werg opgeheven ging ik weer achter die CBR600RR aan.
Heb er een tijdje achter gereden om verder te kijken waar z´n zwakke punten lagen en dat was heel duidelijk weer de Arieluyendijkbocht. Daar heb ik hem dan ook ingehaald. 1e keer buitenom }) waarna hij mij er weer voor de Tarzan uitremde. Volgende ronde nam ie de Ariebocht wijder om mij te blokken maar Fast Forward schoot deze keer binnendoor }) Hierna een keer goed laat remmen dus bij het huisje zodat ik er niet weer er uitgeremd werd. Ronde afmaken en 1e :}
Deze laatste sessie was ik bang voor de voorband omdat deze aan z´n eind was dus niet te hard ingestuurd maar heel beheerst. Dit kostte tijd en vertrouwen maar ja. Op deze manier kon ik ook nog winnen :)

2e manche
17:18:02 Start sessie
25 17:19:45 1:42.612
26 17:22:12 2:26.629
27 17:23:28 1:16.833
28 17:24:42 1:13.661
29 17:26:07 1:24.726
30 17:28:12 2:04.892
31 17:30:13 2:01.108
32 17:31:27 1:14.229
33 17:32:41 1:14.178
34 17:33:55 1:14.013
Sessie tijd: 15:52.881
Ronden: 10


Iedereen bedankt voor de steun :} Het was superrr na een vervelende ochtend heeft de middag alles dubbel en dwars goed gemaakt. Het was echt superrrrrrrrrrr toen iiedereen na de race me kwam feliciteren :} :} :} :} Ik voelde me zo goed ;)

Ik krijg nu een uitnodiging thuis waarin ik gevraagd wordt om in de S3 te rijden. spannend. Het was namelijk rustig in de S3 hoewel dit ook kwam om dat de KNMV/cup jongens op de Nurnburgring een wedstrijd hadden. Op 3 Mei zal het niveau denk nog iets hoger liggen in de S3. Pfffff

Midstar: gelukkig ben JIJ in orde hoe rot het ook klinkt. Het is natuurlijk echt KUT zoiets. Gewoon lowbudget opknappen zoat ie rijdt. Uiterlijk niet een te grote rol laten spelen. Ik denk altijd zo: stel dat je hem weer helemaal 100% maakt en je gaat weer onderuit :? Dat baal je pas echt. Het is heel leuk een mooie motor maar je hebt nog meer dan alleen een motor en een heel leuk meissie en kost allemaal zoveeeeeeeeel

Kijk hier kan ik nou wat mee, een sportief verslag klasse :} en nogmaals gefeliciteerd en nu wordt het spannend in de S3 :P
 
Beste tijd met een Z.A.C ligt in de 1.09,de huidige deelnemers hebben nog een heel eind te gaan.

Een Engelsman reed dit,kan de naam niet voor mij halen.(Brown ofzo iets)
Dacht dat Jeroen versteeg op zijn Soes 1000 2 jaar geleden "ook" onder die 1.10 reedmaar weet dit niet zeker.

Op de ZAC site staan de oude tijden toch nog :?

Oja' verder vond ik het voor de deelnemers(vonden ze zelf ook) een erg rommelige dag ,beetje een zooitje........en kooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud.
 
Laatst bewerkt:
Beste tijd met een Z.A.C ligt in de 1.09,de huidige deelnemers hebben nog een heel eind te gaan.

Een Engelsman reed dit,kan de naam niet voor mij halen.(Brown ofzo iets)
Dacht dat Jeroen versteeg op zijn Soes 1000 2 jaar geleden "ook" onder die 1.10 reedmaar weet dit niet zeker.

Op de ZAC site staan de oude tijden toch nog :?
Wacht maar tot FF een seizoen verder is :} . Op zijn 1e echte circuitdag daar op een nog vrij onbekende motor al in de 1:12... :} :}
 
Was in het begin toch ff wennen aan de baan maar na een paar rondjes ging het al lekkerder maar ik kreeg niet echt het volle vertrouwen zoals je tijdens wat warmere dagen wel hebt .
training ging blijkbaar goed maar ik wist min startplaats niet voor de 1e wedstrijd totdat het maatje van Patrick met de uitslag kwam en ik zag dat ik 3e stond en Patrick 1e :} ,maar toch een mooi resultaat dacht ik zo .
opgesteld voor de start sta je te wachten en dan ..... hé wat doet hij nou ??????
Pat rijdt al weg en het licht is nog niet eens aan !!!! |( Die is gezien dacht ik nog maar ondertussen ging het rode licht aan .. de terenteller op 6ooo en gááán en een wereld start jippie , als 1e de tarzan in en de rest van de wedstrijd ook 1e gebleven :] , ik voelde wel de hete adem van de jagende meute in mijn nek en werd op het recht stuk een paar keer gepasseerd door een nieuwe R1 (poeh poeh wat een vermogensverschil) maar ik remde later voor de tarzen en kon de aanval toch afslaan , er werden nog meer pogingen gedaan om te passeren maar door een beetje verdedigende lijnen te rijden kwam men er niet voorbij , echt goed voor je rondetijden is het niet maar uiteindelijk ga je voor de overwinning .
2e manche weg op polepositie en weer een goede start en ik kon 3 rondjes op kop blijven maar bij het ingaan van de Hugenholz liet ik een gaatje en kwam Marcel Waayer me aan de binnenkant voorbij en was gewoon sneller , ik kon ook niet aanpikken , ik wist niet wie er achter me zat en ik wilde ook niet omkijken , na de finisch keek ik wel om en zag dat er wel een gaatje tussen mij en nr 3 zat. een goede race gereden en mat een goed gevoel naar huis .
Helaas geld dat niet voor iedereen en bijdeze sterkte gewenst met het herstel van je zelf of/en de motor
 
Zaterdagavond kwam ik om 7ur aan op Zandvoort. Ik was 1 van de eerste :)
Het was koudddddddddd :( Ik stond vol in de wind bijna een uur met Pruus van M-F te praten. Toen ik naast de hoofdtribune mijn verlengsnoer uitrolde kwam ik erachter daar lekker te gaan staan uit de wind :)
S'avond een aantal bier en het was echt een camping gevoel met maar 1 onderwerp! 8-)

Volgende ochtend inschrijven (S2), keuren en helmcontrole. Vrije training om half 11 welke helemaal klote was! Iedereen reed in de weg en een aantal ronden code60 daarna moesten we 1 1/2uur op post staan. Dit werd door de vele ongelukken etc. maar liefs 2 1/2 :( Echt klote was dit en weer kouddddddd! Midstar en vrouwlief bedankt voor het warme bakkie pleur en de thermo sweater die ik je graag op 3 Mei terug geef ;)

Na de baanpost verpichting naar de bus en daarna weer gelijk naar de rijdersbriefing. Echt klote, wat een gehaast allemaal! Absoluut geen tijd om te ontspannen en voor te bereiden.

Tijdtraining: Ging gelukkig wel lekker. Zonnetje begon door te komen........heb redelijk de ruimte gehad om de baan te leren kennen. Rempunten, instuurpunten, versnellingen en de juiste lijn heb ik grofweg kunnen bepalen in deze training maar het viel niet mee kan ik zeggen. Tja alleen maar de Toms-curcus gehad op Zandvoort en daar rij je niet hard.

Rondetijden voor Transponder 650517 11 Apr 2004
Lap Time Laptime
- 10:38:59 Start sessie
14:17:24 Start sessie
6 14:18:53 1:28.842
7 14:20:13 1:20.662
8 14:21:29 1:15.230
9 14:22:46 1:17.062
10 14:24:04 1:17.976
11 14:25:19 1:15.652
12 14:26:35 1:15.642
13 14:27:51 1:16.371
- 14:29:34 Pit in 1:42.712
Sessie tijd: 12:10.149
Ronden: 8

Ik had me als 4e gekwalificeerd in de S2 :)
M'n start was erg :+ En lag zo 6e :+ De Nr 5 en 6 snel terug gepakt terwijl de kopgroep een flink gat had geslagen. Ik dacht: dat haal ik nooit! Maar na een ronde zag het grote gat IETS kleiner worden en dat gaf me hoop. 3 ronden voor het eind haalde ik de Nr 4 in(Frank) in de Arie luyendijkbocht en zo zaten we met 4 man op een kluitje. Helaas remde hij mij eruit voor de Tarzan. Zodat ik weer 4e lag. Ik wist dat ik heeeeeeeel snel ben in de Arieluyendijk en heb daar gebruik van gemaakt! Voor de Arieluyendijk heb ik de 3 kopmannen iets laten lopen om zo de dubbele rechter al met hoge snelheid in te sturen en er veeeel harder dan de kopmannen eruit te komen. Whahaha was echt een makkie :) Bij het uitkomen knalde ik er voorbij met een goed snelheidsverschil. Wat was dat een lekker gevoel :} En zo won ik de eerste race.
Mischa Kluin kwam wel na de race naar me toe gerend! Ik had veels teveel geluid :( 103DB Jongens: uitlaat is stil alleen de inlaat niet! Met dank aan Pruus (GSXR750 matzwart S2 en concurent) heb ik advies gehad vor een plaatselijke oplossing en heb van hem zelfs een stukje schuimrubber gekregen om dit in de inlaat te maken Thank! :} Super zeg , racers onder elkaar. We hadden nog een krappe 3 kwartier voor de start dus het was haasten! Gelukkig hebben Edward, Mario en Arsix! superrrrr geholpen bedankt voor het sleutelen anders had ik het noooooooooit gered :} :}
15:49:06 Start sessie
14 15:50:51 1:44.779
15 15:53:33 2:41.811
16 15:54:52 1:19.032
17 15:56:06 1:14.747
18 15:57:20 1:13.781
19 15:58:33 1:13.175
20 15:59:46 1:13.023
21 16:01:01 1:14.051
22 16:02:13 1:12.737
23 16:04:01 1:48.156
24 16:05:34 1:32.180
- 16:07:18 Pit in 1:44.247
Sessie tijd: 18:11.719
Ronden: 11

Snel na het sleutelen naar de pitstaat ik was de laatste en kon op het eerste plekkie plaatsnemen.
Start ging nu een stuk beter hoewel ik er uit werd geremd door 2 man :( Na de tarzan lag ik 2e achter een rode CBR600RR. Die gozer reed best wel goed. Opeens was er de gele vlag in de Gerlach omdat midstar helaas onderuit was gegaan '( Vervolgens code60 terwijl ik dacht dat het afgelopen zou zijn omdat er olie op de baan lag. Achteraf bleeg dit koelvloeistof te zijn....shit |( Ik elke keer er voorzichtig over heen om geen risico te nemen :z Als het olie was was er natuurlijk zand overheen gestrooid. Toen de code60 werg opgeheven ging ik weer achter die CBR600RR aan.
Heb er een tijdje achter gereden om verder te kijken waar z´n zwakke punten lagen en dat was heel duidelijk weer de Arieluyendijkbocht. Daar heb ik hem dan ook ingehaald. 1e keer buitenom }) waarna hij mij er weer voor de Tarzan uitremde. Volgende ronde nam ie de Ariebocht wijder om mij te blokken maar Fast Forward schoot deze keer binnendoor }) Hierna een keer goed laat remmen dus bij het huisje zodat ik er niet weer er uitgeremd werd. Ronde afmaken en 1e :}
Deze laatste sessie was ik bang voor de voorband omdat deze aan z´n eind was dus niet te hard ingestuurd maar heel beheerst. Dit kostte tijd en vertrouwen maar ja. Op deze manier kon ik ook nog winnen :)

2e manche
17:18:02 Start sessie
25 17:19:45 1:42.612
26 17:22:12 2:26.629
27 17:23:28 1:16.833
28 17:24:42 1:13.661
29 17:26:07 1:24.726
30 17:28:12 2:04.892
31 17:30:13 2:01.108
32 17:31:27 1:14.229
33 17:32:41 1:14.178
34 17:33:55 1:14.013
Sessie tijd: 15:52.881
Ronden: 10


Iedereen bedankt voor de steun :} Het was superrr na een vervelende ochtend heeft de middag alles dubbel en dwars goed gemaakt. Het was echt superrrrrrrrrrr toen iiedereen na de race me kwam feliciteren :} :} :} :} Ik voelde me zo goed ;)

Ik krijg nu een uitnodiging thuis waarin ik gevraagd wordt om in de S3 te rijden. spannend. Het was namelijk rustig in de S3 hoewel dit ook kwam om dat de KNMV/cup jongens op de Nurnburgring een wedstrijd hadden. Op 3 Mei zal het niveau denk nog iets hoger liggen in de S3. Pfffff

Midstar: gelukkig ben JIJ in orde hoe rot het ook klinkt. Het is natuurlijk echt KUT zoiets. Gewoon lowbudget opknappen zoat ie rijdt. Uiterlijk niet een te grote rol laten spelen. Ik denk altijd zo: stel dat je hem weer helemaal 100% maakt en je gaat weer onderuit :? Dat baal je pas echt. Het is heel leuk een mooie motor maar je hebt nog meer dan alleen een motor en een heel leuk meissie en kost allemaal zoveeeeeeeeel
Je hebt gelijk, ik ga ,m weer oplappen maar dat gaat niet voor 3 mei lukken dus geeft die lekkere warme thermo shirt :) maar aan Mo of Mossel mee dan komt het wel goed.
Je heb t lekker gereden trouwens :+ erg super hoor :}
 
Wacht maar tot FF een seizoen verder is :} . Op zijn 1e echte circuitdag daar op een nog vrij onbekende motor al in de 1:12... :} :}
Ik weet het ;) ,als je echt goed en evt: verder wil komen bent "moet" je onder die 1.10 rijden ;)

Maarre FF had al een dagje Zolder achter de rug op deze ZX6.............1.47 gereden *D

Filmpie van Mossel is gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaffffffff sukkel haha :+ ,Patrick had toch wel gewonnen,maarre volgende keer heeft tie meer tegenstand.
 
Ik hoorde gisteren van frank mos dat jeffry de vries 6 jaar terug met een tundercat (108 pk a.wiel) en een 160 achterband al 1.08 reed of zo .... hij bleef dit stug volhouden dus dat zal wel kloppen ....

Ik zal eerdaags aan cees doorakker vragen wat hij op zandvoort rijd met zijn R6.

zal wel rond de 1.10 zijn denk ik
 
Om te beginnen wat was het koud,Berekoud! :+

De vrije training was een niet zo beste, wat motorgevoel en vetrouwen betrof.
Ik had afgelopen vrijdag bij WP een andere stuggere achterveer laten monteren maar deze stond zo strak dat ik er met mijn rondetijden niet mee uit de voeten kwam, naarmate de dag vorderde en ik harder ging rijden functioneerde het geheel beter.

Kwalificatie training ging ook niet zo naar mijn zin wel wat beter maar niet oke.
Een 19de tijd was mijn deel en veel harder dan een 1.18 kwam ik niet wat voor mij gewoon slecht is te noemen omdat ik al eerder een 1.14 laag heb gereden.

1ste manche

Ik werd tijdens de opstelling naar een 23de plaats verwezen dus denk dat er een paar snellere jongens van de lagere klasses overgeheveld waren.
Rood.........uit.......gaserop...........oeps...oeps....ooeps....wowwww...what happens here....wat blijkt na het tunen van afgelopen winter zat er zoveel vermogen in dat ik mij aardig verslikte en constant wheelywel,wheelyniet speelde.
Ze schoten mij links en recht voorbij en remde heel erg laat voor de tarzan waarbij ik meteen weer wat goedmaakte.
Nu begon mijn inhaal race, wat aardig goed lukte het vertrouwen was er nog niet maar ik wist al aardig goed op welke punten ik kon inhalen dus dat kwam wel goed.
Ik eindigde deze manche als 14de dus aardig wat goedgemaakt dacht ik zo :)
Mijn tijd was een lage 1.17 wat nog niet bijster goed is te noemen maar wel constant, was dit in combinatie met mijn vele inhaal(pogingen) bezigheden was het wel vrij redelijk.

2de manche

Een 14de startplek, ff kijken of ik nu beter van mijn plek af kon komen.
En ja hoor dat ging al wat beter niet helemaal maar toch geen plaatsen verloren bij de start.
Ik reed denk ik rond de 8 ste plaats na 2 rondjes dat ik crashte wat er precies gebeurde weet ik niet maar tussen de gerlach en de hugenholtz haalde ik iemand buitenom in om hem vervolgens voorbij te gaan, maar kwam hierbij ook op het vuile gedeelte dus die combinatie remmen vuil en enthousiasme was dus net ff teveel .
Dus mijn dag teneinde en de rest zullen jullie wel al gelezen hebben.
 
Mijn eerste ZAC race.

Het begon al op zaterdagavond toen ik de motor op de trailer had gezet. Nadat ik alles nog een keer gecontrolleerd had, bleek één wiel van de trailer zacht (erg zacht). Balen, want alles was al dicht en ik heb geen reservewiel. Dan maar opppompen en alternatieven bedenken (evt. reservewiel van de seicento, maar die paste niet). Om het uur ff de spanning gechecked, maar die bleef oke (pfff....).

Zondagochtend vroeg op (04.00 uur) en nog ff Forum checken ;) Tegen 05.00 uur weggereden en uiteraard veel te vroeg op de geïmproviseerde paddock op Zandvoort aangekomen. Het was net 06.15 uur en alles wat zaterdagavond al was aangekomen, sliep nog. Ik zag de bus van FastForward staan, maar verwachtte daarnaast een gifgroene Kawa aan te treffen. Niet dus! Ik denk dat Ferry onder z'n motor heeft geslapen ;)

Gaanderweg kwamen er meer mensen aanrijden (HELLdesker, The King, Midstar, gang is alles en the nothern clan), dus de motor afgeladen en richting inschrijving. De rij was nog niet zo groot, dus dat ging vlot. Toch nog ff snel een pakje Euro's afgetikt om te mogen rijden (inclusief licentie). Ik had ingeschreven in de S1, naar wat later bleek ongeveer iedereen deed ;)
Daarna de technische controle, waarbij opgemerkt werd dat mijn voorrem wat sponzig aanvoelde ??? Remt iig oke.

De vrije training begon voor ons om 09.00 uur (had ik al gezegd dat het erg koud was ?). Opstellen in de pitstraat en daar bleek al hoe groot de S1 groep was.... In kleine groepjes de baan op, eerst een rondje warmrijden en daarna gekeken hoe Zandvoort ook al weer voelde. Omdat ik al een week in Pau gereden had, voelde de fiets gelijk vertrouwd aan en wist ik hoe supercorsa's bij een dergelijke temperatuur presteerden (ook heel erg oke).
De laatste keer dat ik op Zandvoort reed, was vorig jaar oktober en toen ging ik toch wel een tikkie harder dan nu, maar het gevoel begon al langzaam weer te komen, totdat in de 5e ronde een Ducati(?) zijn blok opblies en een gaaf oliespoor trok vanuit de Luijendijk tot aan start/finish. Einde sessie dus :(
Heel even het gevoel gehad en geconstateerd dat er geen baken stond voor de laptimer, maar qua trainingswaarde weinig effectief.

De tijdstraining verliep eigenlijk in het verlengde van de vrije training. Nog steeds bezig om het gevoel terug te krijgen gecombineerd met de kou en de drukte op de baan, maakte dat de tijden gewoon slecht waren. Mijn snelste rondje was 1.21 en daar was ik gewoon niet tevreden mee. Maar shit happens en de 1e manche moest nog beginnen, dus who cares....

Gedurende de rest van het programma kwamen er toch wel veel valpartijen voor, zodat het hele programma gewijzigd werd. En na ongeveer een uurtje te zijn uitgelopen was het tijd voor de 1e manche S1 :)

De tijdstrainig bleek toch goed voor een plaatsje op de 3e startrij, dus dat viel me niet eens tegen. Het plaatsje naast mij werd opgevuld door HELLdesker. Tijdens het opstellen in de pitstraat hoorde ik mijn naam roepen ergens boven me. Toen ik opkeek, zag ik alleen maar bekenden staan (Green Flash, Clay, Napo, Randy en nog veel meer). Was echt een supergevoel :}
full

Toen vanuit de pitstraat een rondje rijden, opstellen op de grid om vervolgens 2 omwarmrondes te rijden (goed idee). En toen gebeurde het, de eerste echte start..... Gefocussed op de lichten.... rood.... 8000 RPM....groen....Gaan!!!!
Alleen, doordat de SRAD toch wel heel veel feller is als vorige jaar resulteerde dat in een fraaie wheely.., Altijd leuk maar NU EVEN NIET! Dus, nog een keer, weer teveel gas en weer een wheely... Inmiddels door een man of 6 á 7 al tijdens de start voorbijgeknald :( Dat voelde niet goed. Dan maar de achtervolging inzetten. Gaanderweg de rondes heb ik wel weer een man of 6 ingehaald, maar dat koste me veel moeite. In iedere bocht moest ik van het gas af, maar doordat ik er te dicht op reed, had ik niet genoeg snelheid om er voorbij te gaan. Dat is natuurlijk een stuk race ervaring dat ik nog mis, maar het seizoen duurt nog lang ;) Uiteindelijk ben ik op een 23e positie geëindigd.

De 2e manche stond ik op de 7e startrij opgesteld en had dus een enorm veld voor me (inclusief Joeri). Procedure was hetzelfde als in de 1e manche. Toen weer de start..... Dit maal minder toeren... 5 á 6000 en nog meer met de koppeling spelen. En toen het groene licht aan ging, ging ik er ook echt vandoor... Start ging perfect... Ik was als eerste weg van mijn startrij, links 2 ducati's en rechts een R1 achter me latend ;) Dit voelde wel oke!
De race was begonnen, het inhalen ging al een stuk beter. De temperatuur was ook veel lekkerder, de zon scheen en veel belangrijker, ik had het naar mijn zin.
full

Na een aantal rondjes zo gereden te hebben, zag ik voor me ineens een rood/zwarte R6 opdoemen... mannetje erop met een goedgekeurde Arai helm en een rood pak vol gaatjes.... Joeri dus! Aangezien ik de mannen vooraan toch al niet meer kon inhalen, had ik een nieuw doel. Na 2 rondjes spelen, was ik er voorbij en haakte Joeri bij mij aan, zodat ook zijn tijden verbeterde.
Al met al ben ik op de 16 plaats geëindigd en was mijn snelste tijd 1.19.

manche2.jpg


Nog steeds geen wereldtijd en langzamer dan vorig jaar, maar wel een enorme ervaring rijker en het besef dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Die tijden komen wel goed en de races worden alleen maar leuker.

Wat ik ook als enorm leuk heb ervaren is de belangstelling van alle MF-ers en MMF-ers ter plaatse. Ik weet niet hoeveel het er waren en ik heb ook niet de gelegenheid gehad met iedereen ff te babbelen, maar ik vond het zwaar kicken :}

Overigens de sfeer onder de racers was ook zeer goed, nogmaals iedereen bedankt voor de schitterende dag. Tot 3 mei :9~
 
Laatst bewerkt:
Voordat je klikt: gebruik je rechtermuisknop en sla het filmpje lokaal op. Hoef je 'm maar 1 keer te downloaden en wordt het dataverkeer beperkt, zodat meer mensen het filmpje kunnen zien.

Video verslag 11 april
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan