Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
al draai ik deze bout er helemaal uit en begin te pompen dan komt er zelfs niets uit.
en dat aan beide kanten..... :?

full
 
Laatst bewerkt:
al draai ik deze bout er helemaal uit en begin te pompen dan komt er zelfs niets uit.
en dat aan beide kanten..... :?
Mij lijkt dat als er al geen vloeistof uit de pomp komt dat er geen vloeistof in het reservoir zit.

Je schreef dat je de remklauwen er af hebt liggen, dan kan de vloeistof zo weglopen want het is gewoon een open verbinding...
Als het reservoir leeg geweest is wordt het bovendien lastig dit op de normale manier goed ontlucht te krijgen; vandaar het volgende:


Het ontluchten van de remmen gaat (zo is mijn ervaring) nog het best met een plastic injectiespuit; met een doorzichtig slangetje tussen de ontluchtingsnippel op de remklauw en de spuit trek je eerst vacuum; daarna open je de nippel en trek je de vloeistof met luchtbellen er uit.
De nippel moet je al weer dichtdraaien voordat de spuit vol is; houd het het vloeistofniveau in het reservoir in de gaten en vul het tijdig bij waarna je de handeling eventueel herhaalt.
Op deze manier heb je geen last van een haperende pomp door een luchtbel en zo zul je nooit zelf lucht in het systeem persen; je hoeft de pomp zelfs niet eens gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt dat als er al geen vloeistof uit de pomp komt dat er geen vloeistof in het reservoir zit.

Je schreef dat je de remklauwen er af hebt liggen, dan kan de vloeistof zo weglopen want het is gewoon een open verbinding...
Als het reservoir leeg geweest is wordt het bovendien lastig dit op de normale manier goed ontlucht te krijgen; vandaar het volgende:


Het ontluchten van de remmen gaat (zo is mijn ervaring) nog het best met een plastic injectiespuit; met een doorzichtig slangetje tussen de ontluchtingsnippel op de remklauw en de spuit trek je eerst vacuum; daarna open je de nippel en trek je de vloeistof met luchtbellen er uit.
De nippel moet je al weer dichtdraaien voordat de spuit vol is; houd het het vloeistofniveau in het reservoir in de gaten en vul het tijdig bij waarna je de handeling eventueel herhaalt.
Op deze manier heb je geen last van een haperende pomp door een luchtbel en zo zul je nooit zelf lucht in het systeem persen; je hoeft de pomp zelfs niet eens gebruiken.

zat wel vloeistof in, heb het eerst met het dekseltje eraf geprobeerd en zag ook dat er niets aangezogen werd.

dat van die injectiespuit heb ik vaker gehoord ja, dat ga ik ook zeker nog een keer proberen, bedankt!

ik heb het ontluchten inmiddels op verschillende motoren vaak gedaan, nooit echt problemen gehad.
1 x kreeg ik hem niet op druk en na een tijdje zoeken kreeg ik de tip de banjobout bij je rempomp te ontluchten, en dat werkte!
maar voor de rest nooit echt problemen gehad, ik was er goed klaar mee vandaag B|

morgen iig even kijken als het contact aanstaat, ik ben blij als dat werkt, maar zal er dan ook van balen dat ik er zoveel tijd in heb zitten en dat het zo simpel is :P
 
Laatst bewerkt:
al draai ik deze bout er helemaal uit en begin te pompen dan komt er zelfs niets uit.
en dat aan beide kanten..... :?

[afbeelding]
Een goed tip van Hybride maar heb je er ook al aangedacht dat je achterrem ook gekoppeld is aan je voorrem :Y
Dus als je met de linkerhandel remt, dan rem je niet alleen met de achterrem maar ook met de voorrem dat is op 70%/ 75% voor en achter met 30%/ 25%.
 
zat wel vloeistof in, heb het eerst met het dekseltje eraf geprobeerd en zag ook dat er niets aangezogen werd.

dat van die injectiespuit heb ik vaker gehoord ja, dat ga ik ook zeker nog een keer proberen, bedankt!

ik heb het ontluchten inmiddels op verschillende motoren vaak gedaan, nooit echt problemen gehad.
1 x kreeg ik hem niet op druk en na een tijdje zoeken kreeg ik de tip de banjobout bij je rempomp te ontluchten, en dat werkte!
maar voor de rest nooit echt problemen gehad, ik was er goed klaar mee vandaag B|
Zoals Haringkje al heeft aangegeven is je Burg400-99 met een CBS remsysteem uitgevoerd. De linker remhendel bekrachtigt de voor-/achterklauw.

Als het goed is heeft de voorremklauw een tweetal aftap -/ontluchtingsventielen, de bovenste ventiel bij het pompen met de rechter remhendel en de onderste ventiel bij het pompen met de linker remhendel. (zie afb.)

full


Heb je het ook zo gedaan?
 
bedankt voor jullie reacties.
ik ben het ontluchten begonnen op de rechterremhendel.
de bout op de foto is ook die van de rechterkant.

maar heb het uiteindelijk ook op de linkerhendel geprobeerd.
ik hoop toch dat het op de 1 of andere manier met mn contactslot te maken heeft, want ik kan echt niet anders bedenken waarom de rempomp op twee kanten niet werkt.

ik besef dat het slecht zou zijn als het met je electrische systeem te maken heeft, want als je onder het rijden een storing met je stroom hebt moet je natuurlijk evengoed nog kunnen remmen.

In ieder geval is het eenvoudig genoeg om het te proberen, bedankt Paul
maargoed op dit moment staat mn hoop erop
 
Ja of het dé oplossing is weet ik niet heb er ook niet zo veel verstand van.
Denk omdat er een pomp inzit misschien dat dat het is...

Wat hierboven staat van chopper lijkt me de originele handleiding trouwens...
 
mannen, ik heb druk op beide remmen.
de rechterrem deed echt niks, zelfs met de ontluchtingsnippel open kwam er nagenoeg niks uit.

uiteindelijk hebben we een slangetje van de onderste ontluchtingsnippel op de bovenste ontluchtingsnippel gezet, en zo met de linkerremhendel het rechterreservoir van onderaf volgepompt.
een beetje hetzelfde idee als de injectiespuit.

daarna ging het prima.
 
Klompmeister, mooi dat het op de MacGyver-vindingrijke manier toch gelukt is. Heb je al een test rit gemaakt?.
_O- MacGyver

ik heb een testrit gemaakt, maar helaas met negatief resultaat.
ik weet nog niet wat er is, maar dinsdag avond gaan we weer slopen.

hij maakt een fluitend geluid en geeft een soort 'klappen' in de behuizing waar de snaar zit.
verder komt hij maar zeer zeer traag van zn plek.

we gaan even de rollen bekijken dinsdag.

maargoed de remmen deden het prima!
lekker strak en goed op spanning.
 
.... hij maakt een fluitend geluid en geeft een soort 'klappen' in de behuizing waar de snaar zit.
verder komt hij maar zeer zeer traag van zn plek....

Bij het monteren van de voorste vario is het belangrijk dat de riem niet ingeklemd wordt; dus als je de moer aandraait moet de riem steeds vrij liggen.
Zou de riem klem komen te zitten tijdens het aandraaien van de moer dan zit de vario dus los. De scooter komt dan niet goed op gang en de vario zal uiteindelijk van de as aflopen.

Om dit goed te doen moet je de riem zo diep mogelijk in de achterste poelie zien te krijgen; dat gaat het best door die poeliehelften zo ver mogelijk van elkaar te trekken (dat gaat schroefsgewijs) en de riem er tussen te klemmen zodat je bij de voorste vario ruimte krijgt en de riem daar hoog (en dus vrij) kan liggen tijdens het monteren.

Wat ook een mogelijkheid is... Vettigheid aan de poelies, aan de riem of aan de koppeling. Ook daarmee gaat de zaak slippen en trekt de scooter niet lekker weg.
Zorg dat alles goed vetvrij is voor je het monteert. De glijbus van de voorste vario en ook het lager van de achterste poelie moeten gesmeerd worden maar zorg dat er geen vet bij de riem of in de koppeling kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Bij het monteren van de voorste vario is het belangrijk dat de riem niet ingeklemd wordt; dus als je de moer aandraait moet de riem steeds vrij liggen.
Zou de riem klem komen te zitten tijdens het aandraaien van de moer dan zit de vario dus los. De scooter komt dan niet goed op gang en de vario zal uiteindelijk van de as aflopen.

Om dit goed te doen moet je de riem zo diep mogelijk in de achterste poelie zien te krijgen; dat gaat het best door die poeliehelften zo ver mogelijk van elkaar te trekken (dat gaat schroefsgewijs) en de riem er tussen te klemmen zodat je bij de voorste vario ruimte krijgt en de riem daar hoog (en dus vrij) kan liggen tijdens het monteren.

Wat ook een mogelijkheid is... Vettigheid aan de poelies, aan de riem of aan de koppeling. Ook daarmee gaat de zaak slippen en trekt de scooter niet lekker weg.
Zorg dat alles goed vetvrij is voor je het monteert. De glijbus van de voorste vario en ook het lager van de achterste poelie moeten gesmeerd worden maar zorg dat er geen vet bij de riem of in de koppeling kan komen.

Bedankt! deze info neem ik dinsdag mee, ik hoop dat ik vooruitgang boek
 
Afgelopen Woensdag pech mijn remschijfslot met geen mogelijkheid open te krijgen. dus dan maar met hydro gereedschap (makkelijk als je bij de brandweer zit) maar helaas net te veel kracht en een nieuwe remschijf nodig. Dus woensdag de schijf ophalen en donderdag vervangen maar.
 
Afgelopen Woensdag pech mijn remschijfslot met geen mogelijkheid open te krijgen. dus dan maar met hydro gereedschap (makkelijk als je bij de brandweer zit) maar helaas net te veel kracht en een nieuwe remschijf nodig. Dus woensdag de schijf ophalen en donderdag vervangen maar.
hey Kemp0111,

ik las net een bericht van een maandje terug over de trilling tussen de 80 en 120 km/h
dit heb ik ook altijd, ik weet voor de rest niet waar het vandaan komt, maar ik kom het wel vaker tegen dat mensen dit hebben.
 
Hoi Klompmeister,

Ik denk dat de trilling van mijn achterband vandaan komt, deze voelt een beetje gehapt. Binnenkort toch maar vervangen denk ik.

Gr Renzo
 
_O- MacGyver

ik heb een testrit gemaakt, maar helaas met negatief resultaat.
ik weet nog niet wat er is, maar dinsdag avond gaan we weer slopen.

hij maakt een fluitend geluid en geeft een soort 'klappen' in de behuizing waar de snaar zit.
verder komt hij maar zeer zeer traag van zn plek.

we gaan even de rollen bekijken dinsdag.

maargoed de remmen deden het prima!
lekker strak en goed op spanning.

een aantal rolletjes lagen uit hun behuizing :o
ze zien er ook niet heel mooi meer uit, morgen maar effe kijken of motoport deze op voorraad heeft.
 
een aantal rolletjes lagen uit hun behuizing :o
ze zien er ook niet heel mooi meer uit, morgen maar effe kijken of motoport deze op voorraad heeft.
Niet doen :N gewoon naar de plaatselijke scooterboer lekker tussen de pubers in gaan staan _O- Deze scooterboer zal die op voorraad hebben.
Je kan ook voor Mallosi rollen gaan dan heb je keuze uit 16gr of 18gr rollen en 21gram.
Alleen dan zou ik de 18 gram gaan ik weet niet zeker of de 16 gram te licht zijn.
Hij zal hierdoor een stuk feller worden bij optrekken *O*

De maten heb ik hier voor je AN 400 BURGMAN ('99/'02)
rollen gewicht 21,0 gr doorsnee 26~26,16mm x breedte 12,85mm
 
Laatst bewerkt:
Niet doen :N gewoon naar de plaatselijke scooterboer lekker tussen de pubers in gaan staan _O- Deze scooterboer zal die op voorraad hebben.
Je kan ook voor Mallosi rollen gaan dan heb je keuze uit 16gr of 18gr rollen en 21gram.
Alleen dan zou ik de 18 gram gaan ik weet niet zeker of de 16 gram te licht zijn.
Hij zal hierdoor een stuk feller worden bij optrekken *O*

De maten heb ik hier voor je AN 400 BURGMAN ('99/'02)
rollen gewicht 21,0 gr doorsnee 26~26,16mm x breedte 12,85mm
_O-
Thanks!
Scheelt dat veel geld?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan