Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ smokey

Zit je met een groter scherm helemaal uit de wind? Ik heb een standaard scherm en op de snelweg fluit het goed om de oren. Heb me nog niet zo verdiept in grotere schermen maar lees het wel her en der
 
@ smokey

Zit je met een groter scherm helemaal uit de wind? Ik heb een standaard scherm en op de snelweg fluit het goed om de oren. Heb me nog niet zo verdiept in grotere schermen maar lees het wel her en der

hi wolfje ..

yep je zit helemaal uit de wind , ik had er een vast groot givi scherm opzitten , na de val heb ik het givi airflow besteld ..
bij mijn vorig scherm merkte ik wel wervelingen bij de rug , maar verder helemaal uit de wind..
wat mij betreft een aanrader..

gr smokey :W
 
Dat had er dacht ik meer mee te maken dat ze toen zo modern waren om uitsluitend op "renewable energy" te varen en de zonnepanelen en elektrische motoren waren nog niet uitgevonden. ;)
Ja , ze waren afhankelijk van de wind en dan was het lastig sturen...

@ Smokey: ik ben benieuwd hoe jou die airflow bevalt. Wees wel erg voorzichtig met poetsen, het kunstof is erg kwetsbaar, alleen een beetje shampoo met water of zo.
 
Ja , ze waren afhankelijk van de wind en dan was het lastig sturen...

@ Smokey: ik ben benieuwd hoe jou die airflow bevalt. Wees wel erg voorzichtig met poetsen, het kunstof is erg kwetsbaar, alleen een beetje shampoo met water of zo.

thanks vox, i will be care ha ...
ben er ook erg benieuwd naar , het vorige grote scherm gaf toch altijd wel wat druk op mijn rug en kou , ik wijtte dat aan het scherm , de wervelingen ..
is ook wel persoonlijk een beetje dit soort ervaringen...
dus ja ben benieuwd hoe dat met deze straks gaat ..
zal er nog niet echt veel van kunnen genieten want ik ga ook een poosje even weg met een paar weken..
maar daarna weer lekker uit de wind ...

gr smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al eerder aangaf in het motorscooter reizen, probeer ik nu een kleine reportage hier neer te zetten ivm reparatie's die nodig zijn.
full

De nieuwe rollen.
full

De oude rollen waarvan er 2 apart liggen die licht zijn afgeschaafd.
Je moet het onderste deel van de body eraf halen om zo bij de vario en koppeling te komen.
full

Mooie carter en je ziet de een deel van de vario al zitten en van de koppeling.
full

Nu zonder de carter ik heb met de hand de V- snaar ingeknepen daarom hangt hij zo los.
De V- snaar bleek na goed onderzoek dat hij gewoon op was ondanks dat hij binnen de marge's viel van het whp.
full

Het luchtfilter/ koeling ziet er niet uit (mag niet gewassen worden wel gedaan)
full

In de carter zitten 2 pennen in die compleet vastgeroest waren, deze lichtjes opgeschuurd en vet aangedaan.
Volgens mij en aan het vuil binnenin te zien is die nog nooit open geweest.
full

full

Nieuwe V- snaar en er al op gezet.
full

full

En dan speciaal voor stradje deze beelden zijn voor jou gemaakt.
full

full

full

De vario ziet er goed uit, lichte sporen van gebruik maar niet zo drastisch zoals bij Stradje en Lyonel.
full

Op de volgende foto zie je boel bijna weer inelkaar zitten.
full

Voordat er vragen komen ik heb nu even niet de tijd om volledig verslag te doen.
Stel vragen en dan probeer ik zo snel mogelijk antwoord te geven of ik herschrijf de boel.
Nogmaals Sorry
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al eerder aangaf in het motorscooter reizen, probeer ik nu een kleine reportage hier neer te zetten ivm reparatie's die nodig zijn.
Voordat er vragen komen ik heb nu even niet de tijd om volledig verslag te doen.
Stel vragen en dan probeer ik zo snel mogelijk antwoord te geven of ik herschrijf de boel.
Nogmaals Sorry

mooi verslag haringkje,
goed gedaan met die foto's is het mooi duidelijk ..
ergens van het najaar moet ik ook de zaak is open maken , e.a. controleren..

gr smokey :W
 
Laatst bewerkt:
mooi verslag haringkje,
goed gedaan met die foto's is het mooi duidelijk ..
ergens van het najaar moet ik ook de zaak is open maken , e.a. controleren..

gr smokey :W
Moet het nog verder uitwerken.
De rollen heb ik nagewogen het zou 21gram moeten zijn.
De oude rollen zijn echter 22 gram??? vreemd.
Het welbekende dipje dat de burgmannen hebben is nu wel weg.
 
hi all ,

vandaag weer even lekker getoerd, prachtig weer mooi hoor..
even getankt ook, deze keer shell 95.
geen v power dus ...en voor het eerst sinds een jaar geleden schiet het verbruik naar 28km/ltr..
de vorige keer was het dacht ik bp wat ik getankt had..
wel blij dat mooie verbruik te zien dat die het dus toch nog kan halen weer , begon al weer aan van alles te twijfelen en te denken..
blijf het vreemd vinden de grote verschillen met de verschillende merken , of mijn scooter is er supergevoelig voor, of ik let er teveel op ..
het verbruik van 1:28 haalde ik met een buitentemperatuur van 25 graden ...savond terug met 20 graden haalde die 1:25...
en dat allemaal met volle bepakking , zijkoffers erop kettingslot en kabelslot erin , cola erin pech gereedschap en camera's erin kleding...en het grote scherm erop..

heb het grote givi airflow scherm er weer opgezet , is wel lekker uit de wind nu weer , maar het is wel erg wennen , de glijgedeeltes van de topruit zitten precies in je blikveld , ook is het topgedeelte erg gebogen en zit er wat vertekening in , wel erg wennen dus..

morgen maar weer even weg , heb een goed weekend all ,

gr smokey :W
full
 
Kijk je dan niet net over de ruit Smokey?. Ik kijk er niet doorheen, daarvoor vind ik deze ruit niet geschikt.

Met dat verbuik is mooi, 1 op 28 is een hele mooie waarde.
 
@smokey:
Het is inderdaad opvallend hoeveel zuiniger de Burgman wordt bij hogere temperaturen. Gisteren op mijn vaste rit naar mijn ouders in Heerlen had ik geen haast en haalde ik met een gangetje van zo'n 95-100 op de teller op de heenreis (stukje achter vrachtwagen) 1:29,3, wat na de terugrit (middernacht) terugviel tot 1:28,4 (maar dus over een totaaltraject van >160km).

Ik ben altijd blij om te constateren dat het dus nog steeds zuinig kan en dat de conditie van de scoot dus waarschijnlijk prima is. Normaal houd ik me wat minder in en dan zit momenteel zo rond de 1:24,5.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al eerder aangaf in het motorscooter reizen, probeer ik nu een kleine reportage hier neer te zetten ivm reparatie's die nodig zijn.
.....
Mooie reportage! :} Hoe heb je het "schoepenrad" aan de voorzijde los gemaakt?

De vario ziet er goed uit, lichte sporen van gebruik maar niet zo drastisch zoals bij Stradje en Lyonel.
Heb ik wat gemist? :? Had Lyonel dan ook zo'n extreme slijtage aan zijn schijven? Ik meende me te herinneren dat het bij hem wel mee viel allemaal.
 
hi ,

dat airflow scherm moet ik nog wat aan wennen , ik gebruik altijd een open helm, wil ik er overheen kunnen kijken dan krijg ik toch meer wind en dus lawaai . ben dus geneigd om het scherm net iets hoger te zetten ..

voordat ik tankte gisteren zat mijn verbruik op iets van 1:22 , toen ik die shell getankt had schoot het omhoog gelijk naar 1:28..
het stoort me gewoon die grote verschillen en ik kan het niet goed verklaren of bewijzen waar het nou exact in zit , dat is het lastige ..aan de scoot hoef ik kennelijk niet te twijfelen gezien de waarde van 1:28 gisteren ineens ..
kennelijk kúnnen met de b400 de waarde's varieren van 1:14.7 tot 1:28

we kunnen ook geen vergelijk maken met die van stradje, vanwege die costa die daarin zit , die heb ik niet ..

ga vanmiddag denk ik nog wel wat toeren , ik hou het in de gaten ..

groet smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Mooie reportage! :} Hoe heb je het "schoepenrad" aan de voorzijde los gemaakt?Heb ik wat gemist? :? Had Lyonel dan ook zo'n extreme slijtage aan zijn schijven? Ik meende me te herinneren dat het bij hem wel mee viel allemaal.
Wie was de ander dan??? ik weet dat er 2 mensen waren.
Maarja op mijn oude dag vergeet ik ook wel eens wat _O-
De Vario heb ik ook losgemaakt met dat rode apparaat handig is om een buis er omheen te doen kan je wat meer kracht zetten / vastzetten.
De Moer van Vario is in mijn geval 24mm met ratel en verlengstuk
 
Laatst bewerkt:
Ik wil mogelijk een Burgman 400 aanschaffen.

Hoe is het met de wendbaarheid met verplaatsten. Hoe groot is de stuuruitslag? Hij moet namelijk bij de berging. Ik heb een gang van +- 1.30m breed en moet van daaruit een haakse bocht maken door de deur van de berging. Is dit haalbaar?

Ter referentie, een GS500 en GSF400 pasten erin met 1x op en neer steken. Deze motoren waren wel smal en ik kon ze goed afschuinen met binnenzetten.

Mijn huidige Spacy 125 met tofkoffer gaat er met gemak in 1x, door de grote stuuruitslag.

Iemand hier ervaring mee met de Burgman?
 
Ik wil mogelijk een Burgman 400 aanschaffen.

Hoe is het met de wendbaarheid met verplaatsten. Hoe groot is de stuuruitslag? Hij moet namelijk bij de berging. Ik heb een gang van +- 1.30m breed en moet van daaruit een haakse bocht maken door de deur van de berging. Is dit haalbaar?

Ter referentie, een GS500 en GSF400 pasten erin met 1x op en neer steken. Deze motoren waren wel smal en ik kon ze goed afschuinen met binnenzetten.

Mijn huidige Spacy 125 met tofkoffer gaat er met gemak in 1x, door de grote stuuruitslag.

Iemand hier ervaring mee met de Burgman?
Mijn brandgang is 1,68meter breed en ik moet hem van achteren 1X op tillen om zo de draai te maken voordat hij binnen staat.
 
Ik wil mogelijk een Burgman 400 aanschaffen.

Hoe is het met de wendbaarheid met verplaatsten. Hoe groot is de stuuruitslag? Hij moet namelijk bij de berging. Ik heb een gang van +- 1.30m breed en moet van daaruit een haakse bocht maken door de deur van de berging. Is dit haalbaar?

Ter referentie, een GS500 en GSF400 pasten erin met 1x op en neer steken. Deze motoren waren wel smal en ik kon ze goed afschuinen met binnenzetten.

Mijn huidige Spacy 125 met tofkoffer gaat er met gemak in 1x, door de grote stuuruitslag.

Iemand hier ervaring mee met de Burgman?
Een haakse bocht kun je echt vergeten en de kont optillen is best heel erg zwaar. Heb je al eens gedacht aan een grondanker en buiten zetten? Scheelt je een hoop gezeur, lijkt me. Maar ik weet natuurlijk hoe veilig het in jouw buurt is.

Ik heb gemakkelijk praten: ik woon in een rustig Brabants dorpje.
 
Een haakse bocht kun je echt vergeten en de kont optillen is best heel erg zwaar.
Stradje ik ben een 40tger die te weinig lichaams beweging heeft en ik moet zeggen dat het wel mee valt, wat het optillen betreft.


Me Hulk she Jane _O-
 
Laatst bewerkt:
hoef ik al helemaal niet aan te beginnen dat ding even optillen..
no jane, no hulk , its old :)

vandaag 250 km gereden, rondje zeeland, weer shell 95 getankt , haalde vandaag 1:27 , niet slecht dus ..

gr smokey :W

full
 
Laatst bewerkt:
stradje
Da's echt een heel mooie foto Smokey!

vox
Idd, topfoto Smoke!

paul
Moest je nu hoog klimmen in die boom om deze pic te nemen?

stradje
En dan natuurlijk ook nog de prangende vraag: waarom de zijstandaard nog uitklappen als hij al op de middenbok staat?

paul
Je weet, zekerheid voor alles...


hi all
dank voor de reply .. :}

ik kwam over de a16 bij breda, daar staat een hoge stalen uitkijktoren net langs de snelweg, had mezelf niet meer in bedwang en moest de snelweg af , even een paar fotootjes maken :)
vondt de foto ook wel aardig, door de lichtval op dat moment ..dus maar even geplaatst ook ..

en yep double security ha ...had de scoot eerst op de zijstandaard staan, maar vertrouwde de ondergrond niet zo , dus dan toch maar op de bok en och laat maar die zijstandaard dan .. i am lazy :) goed gezien trouwens stradje ..
dat is o.a. waarom ik van foto's hou , je ziet er veel op..

en yep desnoods klimmen we in een boom voor die ene foto :)
heel misschien vang ik nog een iceberg komende weken ( i hope so)..die zie je dan nog wel ..

heb een goede week all
gr smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan