Mijn ZX-7R, wijzigingen en verbouwingen

Wat vinden jullie van het eindresultaat??

  • Mwah

    Stemmen: 13 6,8%
  • Liever origineel

    Stemmen: 8 4,2%
  • Leuk fietsje

    Stemmen: 23 12,0%
  • Kwijlllllllll

    Stemmen: 110 57,6%
  • Blijf een Kawasaki........

    Stemmen: 37 19,4%

  • Totaal aantal stemmers
    191
Status
Niet open voor verdere reacties.
De poser meets his mega-poser 8-)

Nah, dit is echt vet arnie !! *D

Have a nice day dude ;)

Enne na afloop hiero wel ff de piccies showen hé :9~
 
M'n nieuwe sliders.....

full


En ze schijnen te vonken heb ik uit betrouwbare bron O-)
 
Zo even weer de stand van zaken door geven :9

Niet echt schokkende wijzigen deze keer, wel een aantal problemen. Heb, sinds ik het ZX-9R achterwiel erin heb, geen gear-indicator meer :( Deze klauw loopt dichter langs de bouten van de achterremschijf, en de magneetjes konden er in in de originele houdertjes (steken iets uit) niet langs. Heb ze nu verzonken in de imbus-bout. Met programeren geen problemen, maar met rijden slaat ie op hol |( |( . Ik denk dat ik maar voor een meganisme aan het voorwiel ga, of kijken of ik misschien dezelfde puls als van de snelheidsmeter hiervoor kan gebruiken.
Nu is die snelheismeter (fietscomputer idee) uitgevoerd met 2 draden, maar naar de sensor van de gear indicator lopen er 3 :? :? Iemand al eens de puls van de snelheidmeter hiervoor gebruikt en dan uiteraard ook hoe en op welke draden :9


Ook ben ik een beetje aan het expirimteren geweest om een bulletcam te installeren lees Post van ZX7-aRnold in topic 'Video camera' hoe dat tot nu toe verlopen is. Hopen dat ik morgen m'n eerste beeldan kan schieten.

Afgelopen zaterdag met het KNMV weekend een sessie sterrijden gedaan. Dat is me echt supergoed bevallen :} :} pas dan merk je waar je al die tij mee bezig bent geweest. Heb iig geen problemen meer gehad met de vering of weg glijdende banden of wat dan ook. Ook de wave-disc's deden het prima! Pas na een paar rondes krijg je door dat je echt veel later kan remmen :} :}

hier nog ff 2 piccies

full

full


Zaterdag VRO3 doen op Lelystad (hopen op droog weer iig :X :X ) Dan nog 2 weekjes tot de TT (wordt ongetwijfeld de mooiste voor mij)

En, heb voor de actie-foto's op afstand een telelens gekocht voor m'n EOS300D. Zit nu op 480mm, dat gaat wel lukken met de TT :)

full
 
mooie foto's.
super mooie fiets

heb ik ook meteen een vraagje.
Ik heb ook een ZX-7R, maar nou gaat ie wat lastig op het achterwiel.

Ik wilde 2 tanden groter achter, maar die was er alleen in aluminium. maar dat slijt toch enorm hard??

Wie heeft er tips en trucs om een ZX-7R op het achterwiel te krijgen???
en als je het er al een keer over hebt gehad, sorry ik ben nieuw hier.

Groetjes Shorty!
 
Met mijn zxr 750 gewoon 1ste versnelling 7000tpm en hup koppeling lossen...komt ie vlot naar boven, zien dat je je gas constant houdt dan is het goed te controleren, als ie zakt beetje gas bij en andersom...je rijdt zo je eerste uit...

Succes!!
 
Heb idd ook van alles geprobeerd maar krijg de zx7r ook niet van de grond. help.... wil ook zo graag eens een wheelie maken...
Wat moet ik doen :P
 
mooie foto's.
super mooie fiets

heb ik ook meteen een vraagje.
Ik heb ook een ZX-7R, maar nou gaat ie wat lastig op het achterwiel.

Ik wilde 2 tanden groter achter, maar die was er alleen in aluminium. maar dat slijt toch enorm hard??

Wie heeft er tips en trucs om een ZX-7R op het achterwiel te krijgen???
en als je het er al een keer over hebt gehad, sorry ik ben nieuw hier.

Groetjes Shorty!

Alu dat enorm hard slijt? Niet meeeeer dan staal hoor. Mits je maar goed smeert. Alu tandwielen zijn prima hoor. Niks mis mee.

Wheelien is met de kwak een lastig verhaal, want de clipons zitten erg laag. Je kan ook niet lekker naar achteren schuiven om de zaak omhoog te brengen. Maar met een bult gas en slippende en opkomende koppeling komt ELKE motor omhoog hoor. Zo ook een kwak !!

Ik vindt rolling stoppies echter leuker en makkelijker dan een lange wheelie ;)
 
Heb idd ook van alles geprobeerd maar krijg de zx7r ook niet van de grond. help.... wil ook zo graag eens een wheelie maken...
Wat moet ik doen :P

Met een ZX7R is best te wheelien.
Vanuit stilstand gewoon wegrijden zoals je bij het stoplicht wegrijdt.
Dan bij zo'n 5000t/m je koppeling lichtjes intrekken en gasgeven tot zo'n 8000t/m en dan de koppeling snel loslaten en gas er op! })
Dan komt hij echt gemakkelijk omhoog. :]
Ik heb het al diverse malen zo gedaan en als je voelt hoe gemakkelijk hij in de ketting klimt moet het niet moeilijk zijn om een fatsoenlijke wheelie te maken.
[me]da Ninja heeft er de ballen niet voor en gooit gelijk het gas dicht als hij zo'n 50cm van de grond is. :X
[/me]

Met (bijna) iedere motor is te wheelien het probleen zit meestal tussen de oren.
Anders kijk een keer Las Vegas Extremes 3- Urban Assault.
Bij ongeveer 13.50min. is Jermaine Holt bezig met z'n ZX7R.
Jermaine Holt ROEEEEEEELZ :} :} :} :}
Full Leather Jacket schijnt ook goed te zijn. :P
Heeft iemand die toevallig op DVD???? :}
 
[offtopic]

@ de Ninja,

Hoe staat het met de ombouw van je ZX9 blok?
Planning is om 'm vandaag eronder te hangen. :9
[me]da Ninja moet eigenlijk een schop onder z'n reet krijgen en nu de garage in gaan in plaats van achter z'n PC te zitten lamstralen. :X [/me]
Ik kwam eigenlijk alleen maar naar boven om m'n fototoestel te pakken.
Kan ik wat piccies van de metamorfose maken.
 
Planning is om 'm vandaag eronder te hangen. :9
[me]da Ninja moet eigenlijk een schop onder z'n reet krijgen en nu de garage in gaan in plaats van achter z'n PC te zitten lamstralen. :X [/me]
Ik kwam eigenlijk alleen maar naar boven om m'n fototoestel te pakken.
Kan ik wat piccies van de metamorfose maken.
[me]Haga-San schopt Ed als een Raket de garage in...[/me]
 
Heb 2 filmpjes van de VRO 3 van afgelopen zaterdag. Helaas werkte het weer niet echt mee ;(
Even een indruk van de baan.
Even opslaan als :+

Rondje nat

Rondje droog

Opgenomen met m'n bulletcam :9


Thanks voor het hosten Prak :}
 
Waarsch is deze vraag al een keer voorbijgekomen, maar hoeveel euro en uren heb je in totaal gespendeerd?

Om alles zo te krijgen zoals het nu is bedoel je?

;( te veel waarschijnlijk.......

Heb het eigenlijk niet echt zo op een lijstje staan, kan wel es een voorzichtige schatting maken als ik e.e.a. even optel. Zal het lijstje even updaten met wijzigingen/veranderingen:

- frame en achterbrug gepolijst
- extra kuipenset/tank en deze laten spuiten in de huidige kleuren
- monozit
- kuipen bestickerd
- gaas achter de gaten van de kuip aangebracht
- hugger
- undertail
- Set groene velgen (achtervelg en remklauw van ZX9R)
- RVS remleidingen (voor en achter)
- Carbon kroonplaat beschermer
- kentekenplaathoude met houder voor de knippers
- "stroomlijn" knippers voor, en kleine witte achter
- wit achterlicht
- andere (achter aluminium) tandwielen en een groene ketting
- digitaal dashboard
- gear indicator
- dubble-bubble ruitje
- spiegels van een ZX9R
- voor en achter wave remschijven
- rode stepjes (zonder die ellendige boutjes eronder)
- rode boutjes in het blok en op diverse andere zichtbare plaatsen
- voor veervoorspanners (die je handmatig kunt bedienen)
- 90-graden ventielen
- remklauwen rereviseerd + andere blokken
- volledig Akrapovic race-line systeem met titanium demper
- dynojet stage 1
- K&N filter
- af laten stellen op de dyno bank
- voor Öhlins vervangingsveren
- achter Öhlins schokbreker met hydraulische veervoorspanner
- alarm systeem
- bulletcam
- heeeeeeeleboel tijd (nu nog om alles een beetje mooi en glimmend te houden)

Volgens mij is het lijstje nu wel compleet.
 
Heb 2 filmpjes van de VRO 3 van afgelopen zaterdag. Helaas werkte het weer niet echt mee ;(
Even een indruk van de baan.
Even opslaan als :+

Rondje nat

Rondje droog

Opgenomen met m'n bulletcam :9


Thanks voor het hosten Prak :}

Wel een leuk circuit he? Ik dacht alleen dat er niet meer geraced werd op dat circuit? alleen nog maar geoefend door de pliesie...

Wat leer je eigenlijk bij VRO 3? toch niet ook van die suffe oefeningen als een rondje rijden om een paal en dan een touwtje vast houden :? Kheb daar ook een keer een cursus gehad.. kregen we allemaal van die suffe oefeningen. Wij dachten dat we lekker gingen knallen op het circuit en dan een goede bochten techniek aangeleerd kregen...
 
Wel een leuk circuit he? Ik dacht alleen dat er niet meer geraced werd op dat circuit? alleen nog maar geoefend door de pliesie...

Wat leer je eigenlijk bij VRO 3? toch niet ook van die suffe oefeningen als een rondje rijden om een paal en dan een touwtje vast houden :? Kheb daar ook een keer een cursus gehad.. kregen we allemaal van die suffe oefeningen. Wij dachten dat we lekker gingen knallen op het circuit en dan een goede bochten techniek aangeleerd kregen...

Nou, had de VRO1 gedaan, en was toen meer geïntereseerd in 3 dan in 2 :9
Dit hebben we gedaan:

- Noodstop (écht een noodstop, met los achterwiel :+ ) tot 170km/u
- Remmen in de bocht
- Uitwijken in een bocht
- Remmen-uitwijken bij hogere snelheid
- Een sessie rondjes op een gedeelte van het circuit (met een vervelende blinde bocht erin. De bocht licht op een grote heuvel en je ziet dus echt niets) Hier was (in onze groep iig) een R1 er behoorlijk hard afgestuiterd. In een andere bocht had ik nog een uitstapje in het gras door net iets teveel nattigheid, maar kon hem recht houden :o . Heb op dit stuk best veel rondjes gedraaid. Was op den duur de groep kwijt en dacht ik haal ze wel weer in met een paar rondjes. Bleek dus dat ze al vertrokken waren naar een ander onderdeel..... (was wel lekker zo'n lege baan 8-) ) de instructeur vond het ook wel grappig
- Acceleratie test. sprintje met 2 man! Best heftig :} :} Dan blijkt maar weer eens dat controle belangrijker is dan kracht. Op den duur was de instructeur (op een gsxr 600) tegen een R1 uit 2004, en de instructeur won echt dik. De controle die die mensen hebben is echt eng soms hoor! ook met het bochten rijden enz. De gsx bleef op maximaal vermogen net met het voorwiel aan de grond, terwijl de R1 to in de 4 op het achterwiel ging. R1 is gewoon veel sneller, maar wat ze hier wilden bewijzen was duidelijk: De mens bepaald uiteindelijk hoe snel je motor is! En dat werd dus al snel duidelijk....
- Na de kofiie pauze 's middags, word er alleen maar gereden op het grote circuit. 1 uur rechts om en dan het laatste half uur links om. Dat is best even wennen.

Nadeel was gewoon het slechte weer, met name voor het laatste deel, die rondjes rijden. Ondanks de regen werd er best hard doorgereden. Had zelfs m'n eerste KD in de regen :o . Waren ook een aantal die gestopt waren. Was volgens hun te snel en te nat. Maar goed, heb me daar prima vermaakt iig :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
ik was benieuwd of zx7-arnold Zealot een beetje kon helpen, aangezien hij na de verbouwing vn zijn ZX7-R aardig wat weet over spullen die je KAN bestellen en WAAR je die kan bestellen en de prijzen

ik ben op zoek naar een RACEKONT voor een ZX7-R (1997) liefst ongespoten iendien mogelijk natuurlijk ik wil wel liefst orgineele zadel (waar ik op zit) behouden of raad je mij eerder een seat cowl aan (die van targe vind ik :9 )

alvast bedankt !!!

e-mail: Zealot335@hotmail.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan