BMW R 1200 GS

Wat is de betere toer / sport fiets

  • BMW R 1200 GS

    Stemmen: 46 76,7%
  • Honda VFR 800 Fi

    Stemmen: 2 3,3%
  • Yamaha FJR 1300

    Stemmen: 8 13,3%
  • BMW R 1100 S

    Stemmen: 4 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    60

maniak

Rookie
23 jun 2004
6
0
almelo
Wat vinden rijders van de nieuwe BMW R 1200 GS van hun fiets.
Is dit nu een echte toerfiets met terrein mogelijkheden.
Of toch een all terrain bike ?????????

Graag enige info mbt tevredenheid over deze fiets
overweeg namelijk zelf deze te kopen weet echter niet of het iets voor me is.
Rij nu op een CBR 600 FS en wil iets met meer toer en bagage mogelijkheden.
Mochten er mensen zijn die eventuele alternatieven hebben hoor ik dat graag.

Thanks
 
Voor mij persoonlijk zou dat de GS zijn....

Maar ga eens een PROEFRIT maken !!!!!!!!!!

De zithouding van o.a. de GS en de S is wel erg onderscheidend..

Ga dus een proefrit maken met zowel de GS als een S..
Dan weet je ook of het je wel bevalt, een BMW...
 
Tja.. als je een betere toer/sportfiets zoekt verbaast het me dat de R1150RS niet in je lijstje staat. Ik vind het een perfecte machine. Maak eens een proefrit!!
 
Superbak.
Minder terein dan de KTM;
Minder weg dan de Ducati (das eerder een SS op hoge poten);
Meer power dan de 1150, lichter, wendbaarder.

Super voor op de weg maar niet vies om er vanaf te gaan, en das erg leuk :9

Perfecte zit (voor mij), king of de road gevoel. En je kan er gruwelijk mee gummen. De kwaliteit van de berijder daar gelaten maar op de bochtige trajecten laat ie menig SS-rijder achter zich.

Maar ga proefrijden op verschillende motoren. Wat ik vind hoef jij nog niet te vinden O-)
 
2 maal de cylinderinhoud en nog niet kunnen volgen :-))
hebben wij ooit gereden dan??? lijkt mij niet.
Cylinderinhoud/vermogen zelf heeft weinig te maken met kunnen rijden, behalve dan misschien rechtdoor. Maar dat beschouw ik dan ook niet echt als motorrijden :+ . Als ik een keer op je terras kom mag jij mij bedienen en leg ik het je wel uit ;) .
Maar laten we het over de inhoud hebben, dat is voor de topicstarter wel zo prettig.
en ja ik ben met je van mening dat hij ook zeker de FJR en de Ducati ST3 moet proberen, als dat z,n ding is ;) . Zelf ervaren is het devies.
 
omega jongen toch
we zullen het slijtvlak van onze bandjes eens vergelijken ,denk dat uwe praat dan wel een heel stukje zal minderen
en rij af en toe eens met een andere moto dan leert ge de zaken in hun juiste perspectief zien
groeten
 
Ik begrijp dat je het niet hebt op BMW's, prima dat is jou mening en die wordt althans door mij gerespecteerd. Je hebt op een 1150GS gereden en bent er niet van onder de indruk en vindt ze overgewaardeerd. Ook prima, maar dat geldt duidelijk niet voor iedereen, dus respecteer dan ook een andermans keuze.

[on-topic]
Wellicht interessant voor je, hier nog een testje http://www.motorbikestoday.com/reviews/Articles/bmw_r1200gs.htm

trouwens ook in motor&toerisme van vorige maand en in Moto73 van deze maand staan tests van de R1200GS.
[/on-topic]
 
Het is en blijft een "hybride".
De eerste G/S (met streepje ertussen) was ook al bedoeld voor on en off road gebruik. Wel is het natuurlijk zo dat de R100G/S niet meer te vergelijken is met de R1200gs; de laatste is toch meer een weg-motor, maar die ook goed te gebruiken is op grindpaden, gravel enzo. Door de modder ploegen is iets te veel van het goede.

Denk maar zo.. hoeveel verkochte gs-en zullen ook echt van het asfalt afkomen?

En, aan iedereen die zich ergert aan posts van een user: doe eens een postsearch, lach en haal je schouders op. motto: hard rechtuit kan elke sukkel. :)
 
Sommigen kunnen echt niet lezen of lezen dingen die er niet staan , lijkt me toch wel een nadeel .
Wie heeft het hier eigenlijk over hard rechtdoor rijden gehad,enkel twee fevente BMW rijders als ik me niet vergis ?Waarschijnlijk ook het enige waar ze met enige kennis van zaken over kunnen spreken.
 
Bij de topic blijven?
ok (is altijd gemakkelijker als termen als sukkel,25Kw, rechtdoorrijder gemeden worden),maar ja hautain gedrag zit er bij sommigen diep ingebakken

in motoren en toerisme van een tijd geleden werd die bmw 1200 gs getest
af en toe werd dus ook verwezen naar de oude 1150 model
wat wist de testrijder te melden?

gewichtswinst van een 30 kg werd op prijs gesteld
vermogenwinst ,15 pk(dacht ik),waardoor prestaties er al wat op beginnen trekken
vermindering trillingen (balansas)

allemaal dingen waar men weing of niks van te horen krijgt als men bezitters van een 1150 type te spreken krijgt ,neen deze "objectieve" heerschappen zingen uitgebreid de loftrompet over hun machientje
"nadelen"? "maar allé mijnheer dit is een BMW" :-))

pas als de opvolger voor de deur staat,en er gewisseld wordt van moto ,komen deze "ongemakjes" naar boven
ben dus benieuwd wat er binnen een aantal jaar naar boven/in de pers zal komen als de opvolger van de 1200 er zal zijn

rij gewoon eens met iets vergelijkbaar en kom tot de vaststelling dat geen enkel moto perfect is
groeten
 
'k Heb me laten vertellen dat de nieuwste GS toch niet zo betrouwbaar is???

Hij is wel moooooooooi.
 
Nou, vertel dan eens wat er aan de hand is???? Ben wel benieuwd!!!

Ik heb zo een vage kennis hier op MF en die rijdt op zo'n gevaarte. Heeft in 5500 km (3 maanden) reeds 4 keer bij de dealer gestaan met problemen. Cardan lager aan gort, brandstof meter die niet werkt en nu al tweemaal met injectieproblemen, waardoor dat kreng steeds stil valt... B|

Nou heeft hij een van de allereersten en dus krijgt hij ook de kinderziektes. Het is te hopen dat hij er nog meer krijgt, want daar hebben de toekomstige GS rijders baat bij... ;)
 
Ik heb zo een vage kennis hier op MF en die rijdt op zo'n gevaarte. Heeft in 5500 km (3 maanden) reeds 4 keer bij de dealer gestaan met problemen. Cardan lager aan gort, brandstof meter die niet werkt en nu al tweemaal met injectieproblemen, waardoor dat kreng steeds stil valt... B|

Nou heeft hij een van de allereersten en dus krijgt hij ook de kinderziektes. Het is te hopen dat hij er nog meer krijgt, want daar hebben de toekomstige GS rijders baat bij... ;)
Voordeel voor die kennis is wel dat BMW zelfs na het verstrijken van de garantietermijn zonder morren overgaat tot garantiereparaties en of coulanceregelingen. Mijn K1200LT was ook een van de eersten en twee jaar na het verstrijken van de (toen nog één jaar durende) garantietermijn heeft BMW zonder blikken of blozen de radio vervangen.
 
Voordeel voor die kennis is wel dat BMW zelfs na het verstrijken van de garantietermijn zonder morren overgaat tot garantiereparaties en of coulanceregelingen. Mijn K1200LT was ook een van de eersten en twee jaar na het verstrijken van de (toen nog één jaar durende) garantietermijn heeft BMW zonder blikken of blozen de radio vervangen.

Dat voordeel is ook niet meer dan logisch, gezien het feit dat hij meer op leenmotoren zit dan op zijn eigen bike... ;)

Rijtechnisch gezien is zijn motor de helft jonger dan zijn echte leeftijd doet vermoeden... :P
 
Dat voordeel is ook niet meer dan logisch, gezien het feit dat hij meer op leenmotoren zit dan op zijn eigen bike... ;)

Rijtechnisch gezien is zijn motor de helft jonger dan zijn echte leeftijd doet vermoeden... :P
blah blah blah.... alsof die jappen altijd zo goed zijn... tuurlijk.. |(
 
blah blah blah.... alsof die jappen altijd zo goed zijn... tuurlijk.. |(

full


Nergens wordt gezegd dat het een slechte motor is lullo... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan