schade-afhandeling

skippy

MF'er
28 feb 2003
209
0
Doetinchem
De motor van mijn vriendin heeft is laatst bij de dealer geweest omdat deze door iemand anders tegen de vlakte was gegaan. We hebben besloten hem zelf op te lappen en krijgen dus geld van de verzekering. De dealers heeft er verder niks mee gedaan alleen een prijsopgaaf voor reparatie gedaan en wellicht schadeexpert te woord gestaan. Nu willen ze dus even 70 euro vangen voor deze grap terwijl we een hele hoop spullen motor toebehoren etc daar afgelopen jaar zelfs hebben gekocht. We vinden dit beetje belachelijk, zeker om dat ze nauwelijks iets hebben gedaan en we een redelijk goede klant van hun zijn. Komt beetje erg over als soort "gefrusteerde premie" omdat we de motor niet bij hun laten repareren".
Blijkbaar komen bij hun de woorden "klantvriendelijkheid" en "klantenbinding" niet voor....
 
Dat doen ze waarschijnlijk omdat ze weten dat het verzekeringswerk is. Jij kunt het toch verhalen dus verdienen ze er weer iets aan. Het is gebruikeleijk maar inderdaad niet echt klantvriendelijk :(
 
Ik (her)ken het! Weliswaar met de auto, maar ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn auto moest een dagje logeren bij mijn dealer, omdat daar de schadexpert zou komen kijken. Ik kreeg dus ook een rekening van mijn dealer een paar dagen later (hoewel die iets van 35-40 euro was).

Vond ik ook wat belachelijk, want ze staan inderdaad gewoon die man te woord.

Ik heb een goede relatie met hun, dus ik kreeg wat toelichting. Zij rekenen daar in principe geld voor omdat ze anders alleen maar dat soort dingen moeten doen heel de dag, zelfs voor mensen die geen klant zijn.

Hij verscheurde dan ook de rekening, dus ik zou effe aan de bel daar trekken, zeker als je een 'goede' klant bent en blijft ;)
 
met 70 euro kom je er nog mooi vanaf..bij mij was t 150 euor :( en ze hebben er niets voor hoeven doen...zo wil ik ook wel geld verdiene :(
 
Gewoon bellen en ze een keus geven, of je betaald nu maar is dan ook de laatste keer dat hij zaken met je heeft mogen doen of hij vergeet het hele verhaal en je blijft als klant.

Ben benieuwd wat hij daarop zegt :P
 
dat doen we ook hij mag de keuze maken.
Ik heb vandaag verzocht of hij me morgen wil terugbellen.
Voor 1250 pleuro aan spullen gekocht daar in nog geen jaar, dan ben je toch een aardige klant zou ik zeggen. En mocht ie vast blijven houden dan zaterdag in een volle zaak maar eens langsgaan :P
Als je als vreemde er komt zou ik zeggen ok, maar dan nog 70 euro.....Nou as ze 150 hadden gerekend had ik direct vandaag er naar toegegaan en gevraagd of alles wel goed is in zijn bovenkamer.
 
tja ik weet het niet hoor.
die mensen steken er toch ook tijd in? de motor van m'n vriend is vorige week door iemand aangereden die nog nooit van een voorangsweg had gehoord en niet wist dat rechts voorrang heeft (....) en dankzij de garage krijgen we een hoop geld terug.
de mensen van de garage zijn wel degene die met de schade-expert onderhandelen over hoeveel er terug moet worden gegeven, want als het aan die lui ligt krijg je helemaal niets terug.
wij laten de motor echter wel repareren bij die garage dus er werd niets in rekening gebracht hiervoor. maar ik kan me wel voorstellen dat als we hem zelf zouden repareren, dat de garage toch wel wat geld zou willen hebben. 't is toch geen liefdadigheidsinstelling?
 
en als je vaste klant bent en er regelmatig dure dingen hebt gekocht? Kan me voorstellen dat als je er nooit komt ze je het in rekening brengen, maar het is ook niet zo dat we hem ergens anders laten repareren dat doen we zelf. maar 1,5 uurloon in rekenig brengen??? Als ze in iedergeval stand houden bij complete bedrag hebben we al afgepsroken dan zet ik er geen poot mee binnen.
Duitsland is dan namelijk ook nog erg dicht bij voor ons :+
 
Ga je toch nie moeilijk over doen :?
Pas geleden ook zo,n gevalletje gehad, kreeg er wel veel meer voor terug
(total) door toedoen van die dealer.
Die 70 euro dien je later in bij de tegenpartij dan krijg je die ook gewoon terug.

Zo snijd het mes aan 2 kanten, jij heb meer en de dealer heb ook wat.
Jij werkt toch ook niet voor niets. ;)
 
tsja tis op zich iets wat heel gebruikelijk is binnen de auto en motorbranche, ze steken er tijd in en iemand zal die tijd moeten betalen. Is hetzelfde als bij een mankement wat gezocht moet worden buiten de garantietermijn. Als ze daar 3 uur mee bezig zijn en het is een dopje van 0,2- euro dan isset soms heel lullig maarja in de tussentijd had die monteur ook 2 beurten kunnen doen..

Kort samengevat: tis idd maar net hoe graag ze je zien maar het is niet raar wat ze vragen iig
 
Niet moeilijk doen over die 70 euro... :) :) :)

Het is heel simpel, de dealer heeft het recht om de expertisekosten (zoals dat heet), bij jou in rekening te brengen. Dat is geen enkel probleem en ook helemaal niet klantonvriendelijk. Zelfs niet nu jij daar voor 1250 euro aan goederen hebt gekocht :?

Het is namelijk heel simpel. Als jij aan je dealer vraagt of hij keurig een rekening maakt voor de gemaakte expertisekosten, welke heel normaal zijn en normaal gesproken bijna altijd worden opgemaakt. Dan kan jij diezelfde rekening weer claimen bij de verzekering. De verzekering is namelijk verplicht deze kosten, bovenop het schadebedrag te betalen. Je maakt nu dus herrie voor niets, je betaald en claimt de kosten bij de verzekeringsmaaschappij... ;)

Het zou makkelijker zijn als je dealer deze kennis even aan je had doorgegeven, want ik denk dat zij dat zelf ook wel weten. Maar goed, probleem opgelost, toch... :) :) :)

Helaas weten kennelijk weinig mensen dit, vandaar de negatieve geluiden in dit topic... :P
 
inderdaad hij had er helemaal niks overgezegd zelfs toen ik deze week dus de leenmotor wilde gaan betalen.
Ik wist niet dat je deze ksoten kunt verhalen trouwens
 
Moet je teleurstellen, maar die 70 Euri is heel normaal.

Volgens de gedragsregels bij expertise (Bovag, Focwa, Nivre, NVVA) mogen hiervoor, indien er niet gerepareerd wordt, de gemaakte kosten in rekening gebracht worden. Doorgaans is dit 1,2 uur... Komt denk ik aardig in de buurt van 70 Euri...
 
:X

Ik heb nog nooit hoeven te betalen voor vaststellen schade bij dealers.
 
Het is heel normaal dat ze daar kosten voor in rekening brengen, plus het feit dat zo'n dealer over het algemeen een beter bedrag er uit weet te slepen dan dat jij zelf zou doen. Ik moest er ook voor betalen, en vind dat niet meer dan logisch, ze nemen de schade voor je op, zetten alles voor je op papier zodat alles snel besteld kan worden, en zorgen over het algemeen(als je een goede dealer hebt!)dat de verzekering je een net bedrag betaald, en dat je dus niet af wordt gescheept met een knullig bedrag.

Dus als ik jou was, gewoon lekker betalen, niet gelijk de dealer aanvallen, maar degene er voor op laten draaien die voor de schade heeft gezorgd!!

Succes verder, hoop voor je dat ie snel weer klaar is, het wordt eindelijk weer goed weer!!
 
ben jij soms een vaste klant :+

Toen ik nog in Apeldoorn woonde wel ja :(
Nu in Friesland nog niks gehad :}

Maarrrrr...alle keren dat ik schade heb gehad was het niet mijn schuld en ben ik vrijgesproken :P

Behalve de keer dat ik me fiets neerlegde hij Ritzen voor de deur :+
Niet opgegeven aan verzekering.
 
Niet moeilijk doen over die 70 euro... :) :) :)

Het is heel simpel, de dealer heeft het recht om de expertisekosten (zoals dat heet), bij jou in rekening te brengen. Dat is geen enkel probleem en ook helemaal niet klantonvriendelijk. Zelfs niet nu jij daar voor 1250 euro aan goederen hebt gekocht :?

Het is namelijk heel simpel. Als jij aan je dealer vraagt of hij keurig een rekening maakt voor de gemaakte expertisekosten, welke heel normaal zijn en normaal gesproken bijna altijd worden opgemaakt. Dan kan jij diezelfde rekening weer claimen bij de verzekering. De verzekering is namelijk verplicht deze kosten, bovenop het schadebedrag te betalen. Je maakt nu dus herrie voor niets, je betaald en claimt de kosten bij de verzekeringsmaaschappij... ;)

Het zou makkelijker zijn als je dealer deze kennis even aan je had doorgegeven, want ik denk dat zij dat zelf ook wel weten. Maar goed, probleem opgelost, toch... :) :) :)

Helaas weten kennelijk weinig mensen dit, vandaar de negatieve geluiden in dit topic... :P

Zei ik ook al maar dan iets korter. Post van Soesoeki in topic 'schade-afhandeling' Ik was misschien niet duidelijk genoeg :?
 
inderdaad hij had er helemaal niks overgezegd zelfs toen ik deze week dus de leenmotor wilde gaan betalen.
Ik wist niet dat je deze ksoten kunt verhalen trouwens

Die kosten kun je wel verhalen op de verzekeraar van de veroorzaker maar niet volledig. Je krijgt maximaal 75% van de huurkosten over de reparatieduur. Zie hiervoor het expertiserapport. Bovenop die reparatieduur kun je de dag van het ongeval zelf meestal claimen en de expertisedag. Let wel ..... je moet een gelijkwaardige motor als je eigen motor hebben gehuurd en de benzine en afkoop eigen risico worden niet betaald. Reken je dus niet rijk en huur een MV Agusta F4 en ga er een weekend mee op vakantie :+
 
inderdaad hij had er helemaal niks overgezegd zelfs toen ik deze week dus de leenmotor wilde gaan betalen.
Ik wist niet dat je deze ksoten kunt verhalen trouwens

Maar ikke wel... ;)
Beetje lompe actie van de dealer, maar qua kosten heel normaal. En jij lijdt er niet onder, omdat je ze doorstuurt naar de verzekering. Kopie maken van de nota en het orgineel opsturen en je krijgt alles terug... :) :) :)

De verzekeraars weten dit net zo goed, maar zullen het je echt niet vertellen... B|
Als je een tussenpersoon hebt, hoort deze het je wel te zeggen... :X
 
Maar ikke wel... ;)
Beetje lompe actie van de dealer, maar qua kosten heel normaal. En jij lijdt er niet onder, omdat je ze doorstuurt naar de verzekering. Kopie maken van de nota en het orgineel opsturen en je krijgt alles terug... :) :) :)

De verzekeraars weten dit net zo goed, maar zullen het je echt niet vertellen... B|
Als je een tussenpersoon hebt, hoort deze het je wel te zeggen... :X

Niet alles dus zie mijn vorige reply Post van Soesoeki in topic 'schade-afhandeling'
 
Als ze er wat voor mogen vragen ok dan maar de klantvriendelijkheid is dan wat mij betreft verdwenen als je er regelmatig komt. Gelukkig genoeg andere motorzaken in de buurt :+ Als je de motor wel zou laten repareren hoef je het bedrag namelijk weer niet te betalen.
De motor hebben we inmiddels zelf opgelapt en gelijk doorverkocht.
 
geregeld heb ze de keus gesteld of ik kom er in de toekomst nog terug of ik stap even over de grens bij de oosterburen...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan