riggard
MF veteraan
- 24 apr 2007
- 15.780
- 1
Te koop: mijn DRZ 400 SM, de reden voor verkoop is dat ik het komende jaar wat meer kilometers wil maken en daarom een BMW R1100GS heb gekocht.
De DRZ is van 2006 en heeft een licht kenteken. De motor is echter ontgrenst en het 25kw setje heb ik er helaas niet bij.
De DRZ staat bekend als een onderhoudsvriendelijke supermotard met een zeer betrouwbaar blok en is daarom ideaal voor mensen die wel supermotard willen rijden, maar niet teveel willen sleutelen.
Ik heb de motor gekocht met een kilometerstand van 4.800km, afgelopen jaar heb ik er zo'n 6.000km bijgezet en de motor heeft nooit een klap verkeerd gegeven. In de tijd dat de motor in mijn bezit is geweest heb ik het volgende onderhoud uitgevoerd: (grootendeels aantoonbaar dmv facturen)
* 4800: nieuwe accu
* 5500: olie & filter vervangen, lagers linksysteem achterbrug gesmeerd (willen welleens drooglopen)
* 8500, grote beurt: Luchtfilter vervangen & geolied, bougie vervangen (iridium), olie & filter vervangen, stator preventief vastgezet met loc-tite (bekend euvel), banden v+a vervangen (voor: pilot power 2ct, achter normale pilot power). En uiteraard zijn alle overige slijtagedelen van de motor gecontroleerd.
Tevens is de motor uitgerust met een open uitlaat systeem en hierop is de motor afgesteld met dynojetkit, de motor heeft nu een stuk meer pit onderin en loopt een stuk beter door het toerenbereik dan met de standaard uitlaat en afstelling.
Ook zitten er aan beide kanten op het carter casesavers, heb ik twee stickers op het frame geplakt bij de voetsteuntjes om beschadiging van de lak te voorkomen en zit er een spatbord/zadeltas op de motor die nog vergroot kan worden.
Kortom, een motor in perfecte staat van onderhoud (ook de banden) en de juiste modificaties. Goed voor vele duizenden probleemloze kilometers, helemaal klaar voor het nieuwe seizoen dus!
Verder heb ik ook nog wat onderdelen liggen die je krijgt bij aankoop van de motor:
Uiteraard vertelt een eerlijke verkoper ook de mindere punten van zijn product;
• De knipperlichten zijn nogal klein, knipperen wat snel en zijn daarom niet heel goed zichtbaar. Maar er zit wel een E-keur op.
• De ketting zit er binnenkort aan te komen (gok dat ie nog een km of 2500 mee kan, kostenpost ca. 100eu)
tijd voor de foto's
(staan nog wat meer plaatjes op m'n imageshack account, o.a. van het achtertandwiel, de bandjes en de knippers)
De motor is te bezichtigen in Alkmaar of Schagen.
Vraagprijs: 3750 euries.
Stuur voor vragen of nadere informatie gerust een mailtje of reageer hier!
Met vriendelijke groet,
Richard
De DRZ is van 2006 en heeft een licht kenteken. De motor is echter ontgrenst en het 25kw setje heb ik er helaas niet bij.
De DRZ staat bekend als een onderhoudsvriendelijke supermotard met een zeer betrouwbaar blok en is daarom ideaal voor mensen die wel supermotard willen rijden, maar niet teveel willen sleutelen.
Ik heb de motor gekocht met een kilometerstand van 4.800km, afgelopen jaar heb ik er zo'n 6.000km bijgezet en de motor heeft nooit een klap verkeerd gegeven. In de tijd dat de motor in mijn bezit is geweest heb ik het volgende onderhoud uitgevoerd: (grootendeels aantoonbaar dmv facturen)
* 4800: nieuwe accu
* 5500: olie & filter vervangen, lagers linksysteem achterbrug gesmeerd (willen welleens drooglopen)
* 8500, grote beurt: Luchtfilter vervangen & geolied, bougie vervangen (iridium), olie & filter vervangen, stator preventief vastgezet met loc-tite (bekend euvel), banden v+a vervangen (voor: pilot power 2ct, achter normale pilot power). En uiteraard zijn alle overige slijtagedelen van de motor gecontroleerd.
Tevens is de motor uitgerust met een open uitlaat systeem en hierop is de motor afgesteld met dynojetkit, de motor heeft nu een stuk meer pit onderin en loopt een stuk beter door het toerenbereik dan met de standaard uitlaat en afstelling.
Ook zitten er aan beide kanten op het carter casesavers, heb ik twee stickers op het frame geplakt bij de voetsteuntjes om beschadiging van de lak te voorkomen en zit er een spatbord/zadeltas op de motor die nog vergroot kan worden.
Kortom, een motor in perfecte staat van onderhoud (ook de banden) en de juiste modificaties. Goed voor vele duizenden probleemloze kilometers, helemaal klaar voor het nieuwe seizoen dus!
Verder heb ik ook nog wat onderdelen liggen die je krijgt bij aankoop van de motor:
- Ca. 2 liter Bel-ray Thumper 10w40 olie + Oliefilter, genoeg voor 1 oliewissel
- Oud luchtfilter
- Geprint werkplaatshandboek in een handige map
- Owners manual
- 2 paar sleutels (stuurslot gaat met een aparte sleutel)
- Wat ander klein grut
Uiteraard vertelt een eerlijke verkoper ook de mindere punten van zijn product;
• De knipperlichten zijn nogal klein, knipperen wat snel en zijn daarom niet heel goed zichtbaar. Maar er zit wel een E-keur op.
• De ketting zit er binnenkort aan te komen (gok dat ie nog een km of 2500 mee kan, kostenpost ca. 100eu)
tijd voor de foto's
(staan nog wat meer plaatjes op m'n imageshack account, o.a. van het achtertandwiel, de bandjes en de knippers)
De motor is te bezichtigen in Alkmaar of Schagen.
Vraagprijs: 3750 euries.
Stuur voor vragen of nadere informatie gerust een mailtje of reageer hier!
Met vriendelijke groet,
Richard
Laatst bewerkt: