Gister opgehaald.....Hyosung comet650

Vrijdag en gisteren bij rosamotoren in Eysden geweest.Er stond buiten ook zo een ding.
Vond hem wel leuk uitzien en de eigenaar (Ludo) van de zaak vroeg meteen of ik eens wilde proefrijden.Nou,ik wilde deze uitnodiging niet afslaan.Moet eerlijk bekennen dat het zeker niet tegen viel behalve dan de achterrem(die ik normaal toch bijna niet gebruik).De voorrem moest men wel hard inknijpen,maar ik vond toch dat deze zijn werk naar behoren deed.Verder vond ik dat hij lekker liep en was best verrast(ben niet voor niets een half uur blijven rijden O-) ).Zaterdag met vriendin haar cb1 terug voor mijlentellerkabel en weer kwam de Ludo naar buiten om haar een proefrit te laten maken.En weg was ze.
De comet is haar zo goed bevallen dat ze al over inruil was aan het praten.
Nu maar hopen dat het geen deal wordt anders word onze motorrondreis over drie weken wel een errug klein rondje :+ *D *D
:} :} ;)
Lekker fietsie hè ;)

Net Bos dempers gebeld: antwoordapparaat, ze zijn net déze week op vakantie B|
 
:} :} ;)
Lekker fietsie hè ;)

Net Bos dempers gebeld: antwoordapparaat, ze zijn net déze week op vakantie B|
Ja ja, zo langzaamaan wordt het toch nog een gewild fietsie :)
Mijne gaat vrijdag voor de eerste sevicebeurt heen... Rij er nog steeds met veel plezier in en nu heeft manlief moeite om mij bij te houden. :}
 
Ja ja, zo langzaamaan wordt het toch nog een gewild fietsie :)
Mijne gaat vrijdag voor de eerste sevicebeurt heen... Rij er nog steeds met veel plezier in en nu heeft manlief moeite om mij bij te houden. :}
"Mijne" gaat ook as Vrijdag voor 1000 km beurt, staat al wel ruim 1300 km op de teller nu, maar wordt de rest van de week slecht weer dus niet zoveel kilometers meer te maken deze week ;)

Na de servicebeurt snel naar huis, Hyosung omruilen voor de Big Zed en direct door naar Belgie, naar de Internationale VMaxMeeting :P :9
 
"Mijne" gaat ook as Vrijdag voor 1000 km beurt, staat al wel ruim 1300 km op de teller nu, maar wordt de rest van de week slecht weer dus niet zoveel kilometers meer te maken deze week ;)
Volgens mij krijgt Cora die motor nooit meer terug ;)

Na de servicebeurt snel naar huis, Hyosung omruilen voor de Big Zed en direct door naar Belgie, naar de Internationale VMaxMeeting :P :9
Zou je niet beter die Comet meenemen :? Grote kans dat die het wel blijft doen (en waarschijnlijk werkt de reserve ook }) )

:+
 
Volgens mij krijgt Cora die motor nooit meer terug ;)Zou je niet beter die Comet meenemen :? Grote kans dat die het wel blijft doen (en waarschijnlijk werkt de reserve ook }) )

:+
Jajaja, wrijf het maar in allemaal. Ik weet ook nog steeds niet helemaal zeker of ik nou op de Big Zed ga of op de Hyosung, maar aangezien het alleen maar kaarsrechtdoor is, lijkt de Big Zed me leuker ( alleen weet ik daar niet van wanneer de benzine bijna op is en moet ik voor de zekerheid maar vaak tanken. Niels gaat op z'n VMax dus die moet wrschlk nóg vaker tanken dan ik ;) ) Wil daar heel stiekum ook nog met de dragraces meedoen en die Vmaxxen het snot voor de ogen rijden met een ouwe Kawa :P :9

Tja, zolang de VMax niet klaar is moet ik moeilijke keuzes maken, volgend weekend iig op de Big Zed naar het MuscleBike treffen in Tienhoven !

@Bral: mailtje gezien net, ben bang dat ik het niet haal om langs te komen '(
 
;)

veel plezier en succes :P :9
dat komt wel goed denk ik
473.gif
486.gif
473.gif
 
Zo, 1000 km beurt zit erop en nu naar Belgie naar de Internationale VMaxMeeting, gewoon ook op de Hyosung. Ik heb zo'n beetje de sterkste VMax van de Benelux ( straks dan, als'ie weer in elkaar zit ) en kom dan met de 650 cc Cora-eaan aan, ben benieuwd naar die koppies.

Na het weekend een verhaaltje over de "grote reis" ;)
 
Zo, 1000 km beurt zit erop en nu naar Belgie naar de Internationale VMaxMeeting, gewoon ook op de Hyosung. Ik heb zo'n beetje de sterkste VMax van de Benelux ( straks dan, als'ie weer in elkaar zit ) en kom dan met de 650 cc Cora-eaan aan, ben benieuwd naar die koppies.

Na het weekend een verhaaltje over de "grote reis" ;)

Mijne is nu voor zijn 1000 km beurt.. Waren er bij jouw nog dingen niet goed? En wat kostte jouw beurt? Ben benieuwd?
 
Mijne is nu voor zijn 1000 km beurt.. Waren er bij jouw nog dingen niet goed? En wat kostte jouw beurt? Ben benieuwd?
Ik ben direct na de servicebeurt ( 1380 km ) doorgereden naar de VMaxMeeting in Belgie ( eerst naar Tiel om Niels op te pikken ) door de stromende regen, echt centimeters water op de weg tot aan Breda, geen enkel probleem voor het motorblokje, bleef spinnen als een naaimachine zonder haperen. Constant zo rond de 120 km/u gereden. Bij de grens eindelijk droog en wat vlotter door kunnen rijden, constant zo'n 140 a 150 km/u ( nee hoor agent....is bluf ;) ) en ook dat was geen probleem, afgezien van het af en toe optredende "kuchje" als je vanaf een constante snelheid van het gas afrolt voor bv een inhalende auto en dan weer het gas oprollend naar snelheid. Even van het gas en het is weg, heb het gemeld bij de servicebeurt en als het blijft bestaan gaan ze de carbs ff synchroniseren om te kijken of het helpt.

Ook net de terugweg lekker doorgegast, snelheden tot bijna 180 km uur ( hoewel ik dat zelf niet kan constateren want de naald van de snelheidsmeter slingert dan tussen de 120 en 180 km/u heen en weer ), niet boven de 8500 toeren geweest. Als het nodig is om wat gas bij te geven om in te halen heeft'ie nog genoeg "power" over om te versnellen. Uitlaat begint al beter te klinken nu, eerste dempingsmateriaal is al wat aan het verbranden, krijgt een lekkere plof ;)

Benzineverbruik bij dit alles ????? 1:20 :} :} :} :} :} :}

Merkte wel dat de remmen ietsje minder goed doseerbaar worden bij het vele gebruik bij zo'n lange rit, net met binnendoor terugrijden over de vele rotondes en bochtjes vroeg ik me af en toe af of het voorwiel zou gaan blokkeren. Straks ff remblokjes kijken.

Heb nu nog maar een paar milimeter "schaamrand" op de achterband, en dat op zo'n bol bandje 8-)

Staat nu 1800 km op de teller, over 700 km weer terug voor 2-de servicebeurt.

De eerste servicebeurt kostte overigens 62,- Euro: olie, oliefilter, bougies nakijken, half uur arbeid

Was wel een succes bij de VMaxMeeting. De man met de sterkste VMax op een 650 cc Koreaantje, veel hilariteit, maar ook veel bewondering ( vooral als ze de prijs horen ). Ook de Fransen en Belgen hadden veel vragen, maar daar raak je aan gewend want net bij het wachten op de pont over de Lek moest ik ook weer alles uitleggen aan de wachtende motorrijders en fietsers ;)

Al met al een groot succes dit fietsje en ook nu weer : geen rugpijn, geen zadelpijn en geen pijn in m'n ( oude ;) ) knieën.

Enige schade is het glaasje van het rechter voorknipperlichtje dat ik eraf liep toen ik in een moeilijke hoek m'n schijremslot aan het plaatsen was, maar dat lijm ik zo ff terug op z'n plekkie





[off=topic]Erg veel mooi spul gezien ( en alvast een paar dingetjes gekocht ) voor de VMax bv: 17 cm langere achterbrug ( gebouwd door Nico Bakker :} ) met een 240 brede achterband, maar die verhalen komen allemaal wel in het VMax-topic te staan ;) [off-topic]

Hoe was de servicebeurt van jouw Hyosung Pieternel? Problemen ?
 
Servicebeurt:

Had een briefje gemaakt met dingen erop die ik wilde na laten kijken.
De ketting had wat speling: is gemaakt.
Remvloeistof was wat laag: is bijgevuld.
Plofje als ik van z'n 3 naar z'n 2 schakel (niet altijd, soms): hoort zo.
Ze hebben olie ververst.

De beurt kostte me helemaal niets :)

----------------------------------------
Ook mijne rijdt 1 op 20.
Gister nog eventjes langs Zandvoort gereden en naar Noordwijk, heerlijke rit.
Leuke weggetjes om te rijden zeg, was er nog nooit geweest.
FF een bakkie doen bij de italiaan op de boulevard van Noordwijk en dan hup via de A9 (laatste stuk) constant 120 gereden, (ben niet zo'n harde rijder).
Merk wel dat mijn nekspieren nog niet zo sterk zijn, pfffff, ff wennen hoor. Op de Diversion die ik had, zat een kuipje voor.
Heerlijk gereden dus.

Morgen weer voor het eerst na 3 weken vakantie weer aan het werk.
En natuurlijk met het gele monster.....
 
Ik heb er gelijk een ( Givi, maar kan elk merk zijn natuurlijk ) windschermpje op laten zetten dat netjes over de koplamp valt, scheelt net die vervelende nekverstijvende wind :}

zijn er ook andere kuipen voor beschikbaar?

/gifkikker die er nog steeds over denkt om de lompe zx9 in te ruilen maar een beetje inzit met de inruilwaarde
 
zijn er ook andere kuipen voor beschikbaar?

/gifkikker die er nog steeds over denkt om de lompe zx9 in te ruilen maar een beetje inzit met de inruilwaarde


Op een Suzuki Vstrom 650 of 1000 zit een goede kuip. Maak eens een proefrit.
Zo'n ding rijdt lekker!
 
Ik heb er gelijk een ( Givi, maar kan elk merk zijn natuurlijk ) windschermpje op laten zetten dat netjes over de koplamp valt, scheelt net die vervelende nekverstijvende wind :}

Watje... :P
Rema rijdt al een jaar rond zonder schermpje... *D















Heb het geld gewoon niet hoor... :+
 
[off=topic]Erg veel mooi spul gezien ( en alvast een paar dingetjes gekocht ) voor de VMax bv: 17 cm langere achterbrug ( gebouwd door Nico Bakker :} ) met een 240 brede achterband, maar die verhalen komen allemaal wel in het VMax-topic te staan ;) [off-topic]
Zo'n comet heeft dus ook nog aardig wat bagageruimte ;)

kan ik 'm al in levende lijve tegen komen op de straatweg :?
 
;)

Kreeg het schermpje erbij toen we hem kochten, was lekker voor Cora vond de verkoper ( er zat er ook eentje op de CB500 die we inruilden, was nèt ietsje mooier van vorm en kwam bij MotoZoom vandaan )

Heb er wel eens naar gezocht en leuk bijpassend schermpje, kwam niet iets tegen waar ik echt weg van was, dus maar naakt gehouden... :) :) :)

Na verloop van tijd ga je d'r wel aan wennen... :X :P ;)
 
Hi,

sinds mijn bezoek aan de TT in Assen, de eerste lange rit na de winter, is t weer gaan kriebelen'. Dat gevoel van: tijd voor een andere motor. Tijdens mijn speurtochten langs oud en nieuw liep ik de Hyosung tegen het lijf. En ik was eigenlijk snel verkocht. Maarja, naast het oog moet het ook goed aanvoelen , letterlijk en figuurlijk. Het eerste is m.b.v. een proefrit gedaan (gevolg: nóg enthousiaster), het tweede door het surfen over Internet, het lezen van allerhande reviews en -beperkt aanwezige- ervaringen.

De feedback in dit forum/deze vraag weerhouden me ook al niet en maken me nog enthousiaster. Dus ben ik alweer 2x bij Safe geweest: kijken, voelen... Maar, nog niet kopen. Maar ik denk dat het niet lang op zich laat wachten.
Wie houdt me tegen? Wie maakt me los?

Groetjes,
Peter

PS kijk ook eens op http://www.bikez.biz. Daar staat ook een beetje over de Hyosung Comet 650. Wel maar een héél klein beetje. Maar ja, dat kunnen we natuurlijk vullen.
 
Hi,

sinds mijn bezoek aan de TT in Assen, de eerste lange rit na de winter, is t weer gaan kriebelen'. Dat gevoel van: tijd voor een andere motor. Tijdens mijn speurtochten langs oud en nieuw liep ik de Hyosung tegen het lijf. En ik was eigenlijk snel verkocht. Maarja, naast het oog moet het ook goed aanvoelen , letterlijk en figuurlijk. Het eerste is m.b.v. een proefrit gedaan (gevolg: nóg enthousiaster), het tweede door het surfen over Internet, het lezen van allerhande reviews en -beperkt aanwezige- ervaringen.

De feedback in dit forum/deze vraag weerhouden me ook al niet en maken me nog enthousiaster. Dus ben ik alweer 2x bij Safe geweest: kijken, voelen... Maar, nog niet kopen. Maar ik denk dat het niet lang op zich laat wachten.
Wie houdt me tegen? Wie maakt me los?

Groetjes,
Peter

PS kijk ook eens op http://www.bikez.biz. Daar staat ook een beetje over de Hyosung Comet 650. Wel maar een héél klein beetje. Maar ja, dat kunnen we natuurlijk vullen.
Tegenhouden ??? Wat zijn je andere opties ??? Comet is echt een lekker fietsie !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan