Newbie tour 01 - 2005 : Salland Edition

Wanneer gaan we deze tocht rijden?

  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 10 14,1%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 5 7,0%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 2 2,8%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 2 2,8%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 1 1,4%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 1 1,4%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 2 2,8%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 48 67,6%

  • Totaal aantal stemmers
    71
Zo, weer ff wat leesvoer voor de geïntresseerden:

De startplaats zou idd postiljon kunnen zijn, zat zelf ook te denken aan de carpoolplaats hattem aan de A50 en vlak bij de A28, als we de route tegen de klok in rijden. Deze laatste beginplaats heeft eigenlijk zelfs mijn voorkeur ;)
(wil voor de zwollenaren ook wel een rit daarna toe organiseren, kunnen we samen rijden ;) )

Met de klok mee zou "de tourist/vdvalk" in berkum kunnen, of macdrive noord.
Bij de mac zit je wel gelijk met verkeerslichten, welke ik deze tocht zoveel mogelijk wil mijden. Vooralsnog slechts enkele verkeerslichten (ommen brug/centrum en in zwolle veel (als we hier doorheen gaan, liever niet dus) en uiteraard bij het veerpont ;) )

Nadeel van met de klok mee is dat je wellicht last krijgt van een ondergaande zon als je op de ijsseldijk rijdt . .. Dit lijkt mij niet verstandig dus neem liever het risico niet met een groep.

Moet binnenkort eens een nieuwe gedetailleerde landkaart kopen, kan ik de mooie wegen op uittekenen en door deze wegen te verbinden de route uittekenen.

Ga zelf een dezer dagen de route globaal al rijden (wellicht vanmiddag/vanavond, ben op tijd vrij) om te kijken wat de obstakelpunten zijn met een grote groep en wat zo'n beetje de afstand is . . . jullie horen later meer, immers adhv deze afstand kunnen eventuele uitbreidingen wenselijk zijn bijv. in samenwerking met twentenaren . . .

wat het eten betreft, als dit achteraf gebeurd, zou t bij de tourist/vdvalk kunnen, al neem ik aan dat een chinees gewenst is ???? Zelf had ik dan een voorkeur voor de "de lange muur AA-landen" ;) via een nog mooie omleiding via berkum en rond de wijde AA komen we dan met slechts 1 verkeerslicht in zwolle bij de chinees aan. (@fully, ik weet t, de 2 chinezen in zuid kunnen ook met 1 verkeerslicht ;) )

tot zover (werkpauze is over :P )!
 
Laatst bewerkt:
IK OOK IK OOK IK OOK!!! En schrijf Speedking ook maar in!

We gaan later stemmen op data, maakt mij niks uit, maar Speedking en zijn ingewikkelde roosters weer he :X

[me]4-tje knapt zienderogen op met die leuke vooruitzichten.
[/me]


Voor de winter is dan de afsluiting van NewBee 2004 nr. 1 t/m 3 met als thema "Members only - kroepoekmeeting" (u mag ook met blik komen) te Giesbeek wellicht een leuke opwarmer hiervoor. Ik zal straks es een topicje starten.... :)

Inmiddels gedaan: NEWBIE 1, 2 of 3 * members only * KROEPOEK meeting
 
Laatst bewerkt:
Ted mocht je van de week nog meerijdpersoneel nodig hebben dan hoor ik het wel :P , ik ben normaal gesproken vanaf 16.30 beschikbaar :P
 
ik wil ook wel weer mee, maar..... dat is pas over een half jaar!!! volgens mij zijn er voor die tijd nog twee of drie newbee tours
 
magkmee :?




Pre-winter edition moeten missen wegens het overlijden van mijn fiets... :(
Maar de bedoeling is om op een verse thundercat te komen....tegen die tijd zit er hopelijk een gruwelijk jank-uitlaat onder. :P
 
magkmee :?




Pre-winter edition moeten missen wegens het overlijden van mijn fiets... :(
Maar de bedoeling is om op een verse thundercat te komen....tegen die tijd zit er hopelijk een gruwelijk jank-uitlaat onder. :P
Denk aan de Friese koeien, met je lawaaipijp!!!

Mooie fiets en mooie kleur, trouwens. We hadden hem afgelopen zaterdag toch mooi ondergedekt voor de eerste overnachting bij de nieuwe baas.

Zijn jullie al een beetje aan elkaar gewend?
 
Helaas heeft deze rit nu al 2 slachtoffers gemaakt, hopelijk blijft het daarbij :(

Met mij gaat alles goed (paar kleine schaafwondjes), alleen de motor heeft schuifschade.

Wat is er gebeurd . . . Ik was vandaag de rit al aan het voorverkennen, werd alleen sneller donkerder dan verwacht (tijd gaat ook erg snel), maar maakte daar geen probleem van en reed de geplande route gewoon verder in het donker.

Maar goed, reed dus in het donker door de bossen rond hellendoorn. Op de sanatoriumlaan (onverlichte lange rechte weg) zag ik echter ineens een ree (hinde om precies te zijn) op de weg bezig met oversteken, dus ik al flink remmen . . Denk dat ik ongeveer 70 reed voordat ik ging remmen . . .maar de ree stak over en dacht dat gaat goed en laat de remmen weer los . .

Op het moment dat ik ongeveer de plek passeer waar de ree overstak, komt dat "kreng" ineens teruggerend uit de sloot/greppel en steekt weer terug de weg over. . . Helaas voor beiden reed ik daar, dus hij rende tegen mijn voorwiel aan . . . Tja, en dan ga je onderuit . . . ;( (schat ik dat ik op dat moment ongeveer 30 reed)

En daar sta je dan op een helemaal donkere bosweg. om half negen s'avonds . . . heb dus maar 112 gebeld, en deze heeft mij doorgezet naar de politiemeldkamer Twente. Godzijdank wist ik hoe de weg heette, want anders hadden ze me nooit kunnen vinden. (ook hulde aan het GSM netwerk :} ) Al met al duurde het wel 3 kwartier voordat de politie kwam, en dat is erg lang als je op een verder helemaal donkere bosweg staat (ook niemand verder langsgekomen in die tijd).

In de wachttijd heb ik alvast de motor bekeken en getest wat er nog deed. Gelukkig deed alles het nog (zonder ermee te rijden), alleen wel heel wat schuifschade aan de motor en wat aan de kleding. Wat er met de ree verder gebeurd is, geen idee. Toen de politie eraan kwam hebben deze het verhaal aangehoord, wat papieren bekeken en effe de motor gecheckt. Ook heel zorgvuldig naar het asfalt gekeken (geen idee waarom, zaten wel wat krasjes op) en gekeken of de ree nog ergens in de bosjes lag (niet gevonden in ieder geval).

In overleg met de politie daarna gekeken of de motor nog te berijden was en of ik dat aandurfde (Tuurlijk ;) ), gelukkig kon ik er nog mee rijden, hij startte makkelijk, alle nog op de motor aanwezige verlichting e.d,. deed het, behalve uiteraard het afgeknapte knipperlicht . . .
De politie heeft mij nog begeleid vanuit de bossen naar de weg nijverdal-raalte-zwolle, en van daaruit alleen naar huis (zwolle) gereden. . .

Bij thuiskomst nog eens goed de motor gefotografeerd (had ik eigenlijk daar moeten doen |( ) waardoor de hieronder geposte foto's mogelijk zijn. Post ze niet allemaal, alleen een paar om de schade duidelijk te maken.

Ok, ik ben allrisk / volledig casco verzekerd, echter zonder schade betaal ik voor volgend jaar zo'n 600 euro (45 % korting), meld ik dit bij de verzekering, vergoeden zij wel alles, echter stijgt mijn premie wel naar zo'n 900 euro (5 % bonus) oftewel al 300 euro voor 1 jaar, en dan ook nog het eigen risico van 45 euro. Als dit het nu was, maar dat verschil in premie tussen wel en niet melden blijf je zo'n beetje ieder jaar houden . . . Denk dus dat als de schade financieel meevalt, ik het niet op de verzekering verhaal . . .

Oh ja, wat is er nu kapot . . .
gescheurde topkuip (op meerdere plaatsen)
erg bekrast motorblok (weet niet hoe dat deel heet, carter?)
verbogen schakelpookje
afgebroken knipperlicht voor
afgebroken spiegel
geschaafd stuureind en koppelhendel
schade aan stuur of zo? in ieder geval gaat mijn stuurslot anders dan voorheen, normaal stuur helemaal links dan kon deze op slot, pakt nu niet meer, moet het stuur een stukje terg naar rechts zetten en dan pas kan deze op het stuurslot

Dan nu de foto's:
(de beschadigde delen heb ik omcirkeld)
full
 
Laatst bewerkt:
Waarom sta ik nog niet op de lijst :P Is toch als vanzelfsprekend dat ik mee ga :]

Datum maakt niet uit.

[me]Elleuh heeft nog geen plannen voor die periode[/me]
 
Jeetje Ted, als dat k*tbeest nou gewoon overgestoken was |( ...
Klote voor je, ik hoop dat je fiets weer snel in zijn goeie doen is, jouw schade lijkt gelukkig mee te vallen. Sterkte in elk geval!
 
Terug
Bovenaan Onderaan