Het grote Yamaha Diversion topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag,

Ik kom nog even binnenvallen na een lekkere vakantie.

heeft iemand al iets gehoord van Speedy?

Diamon is het geen benzine? Die van mij spuugde ook een beetje benzine eruit toen hij op de Pri stand stond (volgens mijn vriend, die had t in de garage zien liggen, ik weer niet natuurlijk :+ )
Teruggedraaid op de normale stand en niks meer aan de hand..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag eindelijk tijd (lees: moed) gehad om m'n achterremklauw uit elkaar te halen. Deze lekt sinds het reviseren aan twee kanten. Aan beide kanten is het aluminiumrandje wat de stofring op z'n plek houdt deels afgebrokkeld:
63ygwk.jpg

2n7ntc6.jpg


Maar de stofring lijkt me niet de oorzaak van het lekken, daarvoor zit er een keerring in. Die zit wel op z'n plek. Het enige wat ik kan bedenken is dat deze iets te dun is, de remcilinder kan ook een beetje kantelen als-ie er in zit, dus misschien heeft-ie gewoon te veel speling.
Ik heb nog een incomplete remklauw (met dank aan ElBarto), en had eigenlijk alles over willen zetten, maar de ontluchtingsnippel die daarin afgebroken is krijg ik er niet uit. Er zat al een afgebroken linkse tap in, ik heb er met m'n Dremel een groef ingemaakt, met als enig resultaat dat de platte schroefbitjes uit m'n Louis-koffer simpelweg ombuigen (slechte kwaliteit goedkoop zacht staal i.p.v. hard staal!).

In principe zou ik nog kunnen rijden, maar beter van niet... Ik heb nu m'n zinnen gezet op de remklauw van Remkokawa.
 
Ik heb vandaag eindelijk tijd (lees: moed) gehad om m'n achterremklauw uit elkaar te halen. Deze lekt sinds het reviseren aan twee kanten. Aan beide kanten is het aluminiumrandje wat de stofring op z'n plek houdt deels afgebrokkeld:
[http://i55.tinypic.com/63ygwk.jpg (afbeelding)]
[http://i55.tinypic.com/2n7ntc6.jpg (afbeelding)]

Maar de stofring lijkt me niet de oorzaak van het lekken, daarvoor zit er een keerring in. Die zit wel op z'n plek. Het enige wat ik kan bedenken is dat deze iets te dun is, de remcilinder kan ook een beetje kantelen als-ie er in zit, dus misschien heeft-ie gewoon te veel speling.
Ik heb nog een incomplete remklauw (met dank aan ElBarto), en had eigenlijk alles over willen zetten, maar de ontluchtingsnippel die daarin afgebroken is krijg ik er niet uit. Er zat al een afgebroken linkse tap in, ik heb er met m'n Dremel een groef ingemaakt, met als enig resultaat dat de platte schroefbitjes uit m'n Louis-koffer simpelweg ombuigen (slechte kwaliteit goedkoop zacht staal i.p.v. hard staal!).

In principe zou ik nog kunnen rijden, maar beter van niet... Ik heb nu m'n zinnen gezet op de remklauw van Remkokawa.

Dat ziet er idd wel bar en boos uit ja. En er zit geen afgebroken linkse tap in die klauw, maar een afgebroken torx volgens mij :) Kun je er via het remvloeistof kanaaltje (bij gespleten klauw) IMAL inspuiten, de klauw opwarmen rond de nippel en vervolgens met een slagschroevendraaier de nippel uitdraaien? Stuk is ie toch al :)

En van 2 klauwen 1 goeie maken is ook geen optie denk ik als ik het zo zie. Je rubbers komen aan 2 kanten langs de zuiger naar buiten zetten, klopt dat?
 
Dat ziet er idd wel bar en boos uit ja. En er zit geen afgebroken linkse tap in die klauw, maar een afgebroken torx volgens mij :) Kun je er via het remvloeistof kanaaltje (bij gespleten klauw) IMAL inspuiten, de klauw opwarmen rond de nippel en vervolgens met een slagschroevendraaier de nippel uitdraaien? Stuk is ie toch al :)
Zowel IMAL als slagschroevendraaier heb ik niet. Het zou wel ideaal zijn als-ie er alsnog uitkomt, maar met het gereedschap wat ik heb heb ik het een beetje opgegeven...

En van 2 klauwen 1 goeie maken is ook geen optie denk ik als ik het zo zie. Je rubbers komen aan 2 kanten langs de zuiger naar buiten zetten, klopt dat?
Klopt. Hoewel ik nog steeds niet snap waarom-ie lekte met nieuwe rubbers.
 
Zowel IMAL als slagschroevendraaier heb ik niet. Het zou wel ideaal zijn als-ie er alsnog uitkomt, maar met het gereedschap wat ik heb heb ik het een beetje opgegeven...
Kun je hem er niet uitboren dan ? Een boor diameter die gelijk is of net even kleiner dan de kern diameter van het draadgat.
 
Kun je hem er niet uitboren dan ? Een boor diameter die gelijk is of net even kleiner dan de kern diameter van het draadgat.
Daar heb ik aan gedacht, maar die torx erin maakt centeren vast lastig, en daarbij: de schroefdraad moet natuurlijk wel blijven zitten. Ik heb wel een kolomboor, dus kan het nog wel proberen.
 
Dat uitboren heb ik ook geprobeerd, mijn nippel was ook gebroken (van de remklauw dan he), en dit was geen succes, opnieuw getapt maar lekte met een nieuw nippeltje.

Toen maar een 2ehands klauw gekocht.

Ps de rubbers via Ebay lekken nog steeds niet en pastten goed ook heb ik nieuwe nippels daar besteld, deze vervang ik nu maar als ik de rubbers ook vervang, om bovengenoemde problemen te voorkomen!
 
Uitboren is niet gelukt. De torx zal veel harder zijn dan de nippel, waardoor ik uit het midden ga. En niet veel meer doe dat m'n boortjes botmaken...
 
Goedemiddag,

Diamon is het geen benzine? Die van mij spuugde ook een beetje benzine eruit toen hij op de Pri stand stond (volgens mijn vriend, die had t in de garage zien liggen, ik weer niet natuurlijk :+ )
Teruggedraaid op de normale stand en niks meer aan de hand..

Nee, het is geen benzine. Heb het even tussen mijn vingers gehad en voelt als olie (ziet er ook zo uit). Ruikt ook niet naar benzine ofzo.
 
Uitboren is niet gelukt. De torx zal veel harder zijn dan de nippel, waardoor ik uit het midden ga. En niet veel meer doe dat m'n boortjes botmaken...

Als er niks in zou zitten zou het uitboren wel te doen zijn denk ik. Nu lijkt het me inderdaad gemakkelijker om een tweede hands remklauw te gebruiken....

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Overmorgen met motorvakantie!!! Met zowel de Div als de GTR. 12 dagen toeren door: Lake District in Engeland, Wales, de gehele westkust van Ierland, en dan via Belfast door naar Schotland en weer naar huis met de Newcastle- IJmuiden veerboot. Ik heb er zin in. Nu maar hopen op mooi weer!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Overmorgen met motorvakantie!!! Met zowel de Div als de GTR. 12 dagen toeren door: Lake District in Engeland, Wales, de gehele westkust van Ierland, en dan via Belfast door naar Schotland en weer naar huis met de Newcastle- IJmuiden veerboot. Ik heb er zin in. Nu maar hopen op mooi weer!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Alweer een mooie motor reis dus Kees ..... Fantastisch.
Heel veel plezier !!! :W
 
@Kees: ik zie je foto-verslag wel verschijnen neem ik aan! Erg mooie landen, ik ben d'r met koekblik geweest. Ierland heeft typisch zelfs in haarspeldbochten borden staan met de maximumsnelheid: 100 km/h! Ik heb daar trouwens zelfs met de auto geen snelweg gebruikt :)
 
@Kees: ik zie je foto-verslag wel verschijnen neem ik aan! Erg mooie landen, ik ben d'r met koekblik geweest. Ierland heeft typisch zelfs in haarspeldbochten borden staan met de maximumsnelheid: 100 km/h! Ik heb daar trouwens zelfs met de auto geen snelweg gebruikt :)

Van de 2800 km zit er maar ongeveer 200km snelweg bij. (Tussen Manchester en Liverpool) En natuurlijk naar IJmuiden toe. De rest alleen maar leuke wegen door 9 nationale parken. Dat vindt ik wel het voordeel van de veerboot, je bent direct in mooie gebieden zonder een paar dagen op te offeren aan snelweg km's.

Ben al een keer eerder in Ierland geweest, maar toen van Belfast naar beneden via Dublin. (Zie hier) En dat is goed bevallen. Nu de ruige kust aan de andere kant! Maar Wales is ook een top locatie om te toeren.

De beide motoren voorzien van porto's inclusief externe antennes en de nodige electronica voor onderlinge communicatie. Net op tijd klaar gekregen! Zodra ik terug ben zal ik er een foto topic van maken. (Alle bouwstappen staan op de foto)

Of het een "live" foto verslag gaat worden zoals vorig jaar bij de Long Way Uphttp://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/276587/The-Long-Way-Up-and-Down-Reisverslag-1.html weet ik nog niet. Toen was ik met mijn zoon, en nu zal ik wat vaker in de kroeg zijn 's avonds denk ik. O-) Maar we zullen zien.
 
Als er niks in zou zitten zou het uitboren wel te doen zijn denk ik. Nu lijkt het me inderdaad gemakkelijker om een tweede hands remklauw te gebruiken....

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Overmorgen met motorvakantie!!! Met zowel de Div als de GTR. 12 dagen toeren door: Lake District in Engeland, Wales, de gehele westkust van Ierland, en dan via Belfast door naar Schotland en weer naar huis met de Newcastle- IJmuiden veerboot. Ik heb er zin in. Nu maar hopen op mooi weer!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Beide motoren mee :?

Veel plezier in ieder geval!!! *O*
 
Hoi allemaal, wil me ook even in dit topic inmengen omdat ik sinds afgelopen Zaterdag de eigenaar ben van een prachtige zwarte 900 Diversion uit 96 met slechts 21000k op de teller. Voor een hele leuke prijs gekocht met de wetenschap dat ik wel de vorkkerringen moet laten vervangen. Dit gebeurd Dinsdag en omdat het dan toch uit elkaar moet meteen progessievere veren erin maar rijdt er nu een paar dagen op en wat een geweldig fijne motor is dit. Kocht de Diversion eigenlijk voor erbij omdat ik ook nog een nieuwe Cagiva Raptor 650 rijdt. Ben echt zo enorm onder de indruk en ik heb toch al best veel motoren gehad maar dit voelt zo degelijk, soepel, stabiel en toch heel goed sturend. Herken wel het shimmien bij lagere snelheid en tijdens testrijden gaf dit eerst nog wat vraagtekens maar las hier op forems en testen dat dit geen afwijkend gedrag was. Bij hogere snelheid merk je er ook niks meer van. Gisteren even doorgetrokken tot 180kph en nog steeds mooi stabiel. Ben enorm blij met deze aankoop en hoop er nog vele mooie lange, betrouwbare en comfortabele ritten mee te mogen maken.
 
Ben echt zo enorm onder de indruk en ik heb toch al best veel motoren gehad maar dit voelt zo degelijk, soepel, stabiel en toch heel goed sturend. Herken wel het shimmien bij lagere snelheid en tijdens testrijden gaf dit eerst nog wat vraagtekens maar las hier op forems en testen dat dit geen afwijkend gedrag was.

Na veel geëxperimenteer ben ik erachter gekomen dat het ligt aan (het profiel van-) de Bridgestone voorband.

Met Michelin voor blijft het shimmyen achterwegen. Handen los, zelfs met koffers.

En inderdaad, na heel veel motoren, exotische en fraaiere blijft de Div900 voor woon-werk ideaal.

Rust, geen jonge hond die telkens harder wil, soepel en comfortabel blok, cardan en betrouwbaar! *afklop
 
Met Michelin voor blijft het shimmyen achterwegen.

Gelukkig weer iemand overtuigd van Michelin
Ja je moet ook eens durven experimenteren met banden en niet altijd maar doen wat op de diverse forums wordt geschreven over banden
Veel mensen durven ook een miskoop niet toe te geven ik merk dit ook in mijn andere hobby met zend apparatuur
Ik heb wel eens het idee dat er mensen zijn die nog nooit van andere merken banden hebben gehoord dan de BRUG STENEN
ik heb de Michelins nu onder drie van mijn motoren zitten
Honda VT500
Virago 750
Diversion 900
Het viel zelfs mijn vrouw op in de vakantie dat ik toch wel schuiner door de bocht ga

Veel mooie en veilige kilometers gewenst
 
Hier een link van een ander merk cardan motor
Leuk om eens te lezen
en dan blij te zijn dat we een Yamaha rijden

http://www.twolefthands.nl/BMW/page01/bmw1.htm
 
:^

Ik rijd al een tijdje met Pirelli Sport Demon's na ervaringen met oa brugstenen... Ik ga echt nooit meer terug. :X (Michelin op de motor nog geen ervaring mee)

Bridgestone is ook erg gevoelig voor cuppen, rijdt nog irritanter dan een beetje shimmyen. :P
 
Weet er iemand een adres waar je losse onderdelen voor een benzinepomp van een Div van 1993 kunt bestellen? Het membraan en de pakking is kapoet, maar bij de motorzaken kunnen ze daar geen onderdelen van leveren, alleen nieuwe. Een nieuwe kost €99. Ik heb nu wel een tweedehandse gevonden voor €50, dus ik denk dat ik dat maar doe.
 
Wat hebben jullie er achter omliggen?

Wil voor de winter in ieder geval nog een nieuwe achterband
 
Op aanraden van de plaatselijke bandenboer (bekend van het forum ) dunlop roadsmart
Al 3 km mee gereden dus ik ga het zien wat ik daar van denk .

Hij gaf wel aan dat de dempers aan gort zijn , en ja het rammelt daar binnen .
Dat wordt dus sparen of met een honkbalknuppel het winkelcentrum in .
 
Ik heb voor en achter een Michelin Pilot Active op de Div 600 en ik wil nooit meer iets anders :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan