Kawasaki GPZ 500S Rijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren (en damen's) GPz500 rijders

Heeft iemand hier ervaringen met bevriezende carburateurs? Ik heb er jammer genoeg wel ervaring mee.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Ik heb iets gelezen over een lampie in het luchtfilterhuis, maar helpt dit?

Alvast bedankt
 
Heren (en damen's) GPz500 rijders

Heeft iemand hier ervaringen met bevriezende carburateurs? Ik heb er jammer genoeg wel ervaring mee.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Ik heb iets gelezen over een lampie in het luchtfilterhuis, maar helpt dit?

Alvast bedankt

ik heb genoeg ervaring met bevriezende carbs. helaas. kwakasakie staat er zelfs om bekend. lampje in luchtfilterhuis zou dan een forse lamp moeten zijn, want het gaat om best veel energie.
 
Nou, ik vind t de laatste tijd wel een beetje stil in t gpz-topic. Hoest met Lady J, is het groene monster alweer gemaakt?
 
nou morgen beginnen met mijn nieuwe baan. dus ik ben bang dat ik niet dagelijks meer te vinden zal zijn hier
sorry daarvoor. ik hoop dat jullie me gaan missen
 
Weer een vraagje aan alle GPz rijders.

Best een raar vraagje. Ik rij een GPz500s uit 1990 en die hebben zo'n mooie temperatuurmeter. Maarre hoeveel geeft die bij jullie (de andere GPz rijders) aan? Bij mij komt ie nooit boven het 2de streepje. Ook heb ik nog nooit die ventilator op m'n radiateur aan horen slaan. Is dit normaal of is er toch iets niet helemaal zuiver?

Alvast bedankt
 
Weer een vraagje aan alle GPz rijders.

Best een raar vraagje. Ik rij een GPz500s uit 1990 en die hebben zo'n mooie temperatuurmeter. Maarre hoeveel geeft die bij jullie (de andere GPz rijders) aan? Bij mij komt ie nooit boven het 2de streepje. Ook heb ik nog nooit die ventilator op m'n radiateur aan horen slaan. Is dit normaal of is er toch iets niet helemaal zuiver?

Alvast bedankt

Hoi Kevin,

Dat is volgens mij heel normaal. Ik kom ook vrijwel nooit boven het 2e streepje (bij rustig gebruik) En zeker bij deze temparaturen gebeurt dat helemaal nooit. Maar ik was ook keer in de zomer bij 25 graden behendigheid-oefeningen gaan doen op een parkeerplaats, nou toen stond ie ineens dik boven het 2e streepje, had ik ook nog nooit gezien. Maare....is dus normaal denk ik... ;)
 
Weer een vraagje aan alle GPz rijders.

Best een raar vraagje. Ik rij een GPz500s uit 1990 en die hebben zo'n mooie temperatuurmeter. Maarre hoeveel geeft die bij jullie (de andere GPz rijders) aan? Bij mij komt ie nooit boven het 2de streepje. Ook heb ik nog nooit die ventilator op m'n radiateur aan horen slaan. Is dit normaal of is er toch iets niet helemaal zuiver?

Alvast bedankt


klopt precies hoor

precies in het midden tussen 2e streepje en rood gaat de ventilator aan, maar dat gebeurt eigenlijk heel zelden, echt alleen bij heeeeeel lekker weer enzo. de koeling werkt dus goed. soms zelfs iets te goed. verder zal je zijn opgevallen dat het erg lang duurt voordat hij een beetje op temperatuur is, en dat klopt ook, de tempsensor zit na de klep gemonteerd, dus pas als de klep open gaat, krijg je een geldige meting.
persoonlijk vind ik het wel prettig, dan kan de olie ook een beetje op temperatuur komen voordat je flink aan het gas gaat hangen.

als je de ventilator wil testen, moet je hem flink warm rijden( 30 minuten ofzo ), en dan 10 minuten stilstaand laten draaien, dan loopt de temperatuur wel genoeg op voor de ventilator.



nou mijn eerste dag is in elk geval achter de rug. errug slaapverwekkend dus.
 
Ooo,
dan maak ik me nergens meer druk om. Vorige winter heb ik vanwege bevriezende carburateurs een kartonnetje voor m'n radiateur gedaan waardoor er nog zo'n eenderde koeloppervlakte over houdt. Eigenlijk heb ik hier de hele zomer mee door gereden zonder dat ik ooit heb gezien dat ie heter werdt dan normaal. Vandaar de vraagtekens over het nooit aan slaan van de koeler.

En vanmiddag stond ik naast een ZZ-R1100 te wachten totdat de brug weer ducht was, en toen vroeg ik mij opeens af waarom hij wel gekoeld werdt en ik niet... (en ja! ik weet de grote verschillen tussen een ZZ-R1100 en de mijne ;) )
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben weer helemaal bij met lezen.

Wuf bedankt voor je pc info. Wel raar dat explorer opeens 'foutjes' lijkt te hebben. Heb ik echt nog nooit eerder last van gehad.

Doe m'n motor binnenkort weg voor een grote beurt, laat ik daar gelijk de band vervangen, staat ie dan toch :P
Zal wel een dure grap worden '( Maar dan is ie weer helemaal in orde voor de winter.
Zit er aan te denken om heb zelf optisch op te lappen, schuren, plamuren en verven. Hij heeft nu zoveel schuif schade dat ik het echt geen gezicht meer vind.
 
Nou ik ben weer helemaal bij met lezen.

Wuf bedankt voor je pc info. Wel raar dat explorer opeens 'foutjes' lijkt te hebben. Heb ik echt nog nooit eerder last van gehad.

Doe m'n motor binnenkort weg voor een grote beurt, laat ik daar gelijk de band vervangen, staat ie dan toch :P
Zal wel een dure grap worden '( Maar dan is ie weer helemaal in orde voor de winter.
Zit er aan te denken om heb zelf optisch op te lappen, schuren, plamuren en verven. Hij heeft nu zoveel schuif schade dat ik het echt geen gezicht meer vind.


heeee Loesje. welkom terug. waar was je al die tijd. heb je wel beetje gemist hoor ;(
ik las het op cbr forum ja. wist niet dat je onderuit was gegaan. niet leuk dametje. en dat zelf oplappen kan goed hoor, maar gaat super veel tijd in zitten.
in elk geval succes.

[edit] heb de indruk dat we je weer een paar weken niet zullen zien :? [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nou me heeft goed nieuws, mijn motor is weer gefixed *D

Dus ben weer klaar om gespot te worden op me groene monster. Als nu ook de verzekering nog ff opschiet...........
 
heel goed. nu daar heb je je antwoord Lady. geen problemen dus voor jou

geloof me, als je net uit je bed komt, dan een kilometer gaat rijden, en daarna 5 minuten moet stilstaan, wordt je niet echt gelukkig hoor. zeker niet bij -10
heb het regelmatig gedaan toen, maar heb er nu dus echt geen zin in.

heb net een contract aangeboden gekregen. en aanvaard. dus ik ben weer een werkende mensch. :}

ik ken het probleem. heb zelf een ER5 maar deze heeft het zelfde blok als de GPZ. niets aan te doen. wel schroef ik het stationair toerental iets op op het blok in de wintermaanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan