Database: Welke motor kan 25kw en hoe?

[*]Prijs inruil op scooter altijd mogelijk:

(Afbeelding)
B| heb hem net verkocht :+

[*]officieel 25kw: ja
[*]merk/Model: Honda CB-1
[*]Bouwjaar: 1989(?)-1993
[*]Terugvoermethode: Ringen in de inlaat
[*]eigenschappen motor: Hoogtoerig, stuurt zeer makkelijk, alleen de veirng is naar mijn mening iets te slap.
[*]Prijs: 1750-2750 afhankelijk van bouwjaar, staat en aantal vervangingsonderdelen (andere uitlaat e.d.)

Min%20CB1-1.jpg

is niet de mijne, maar die ziet er niet echt uit als een originele cb-1 :P
 
Nee dat weet ik, jij was geloof ik ook degene die zei dat er in een ZZR-250 hetzelfde blok zat als in de ER-5. :+ (no offence)

Moet ik toch ff op reageren, volgens mij wordt ie teruggevoerd door een diafragma (vernauwing) in de inlaat, en niet de sproeiers.

Laag olie-verbruik? ja dat mag ik toch wel hopen, 't is geen 2-takt |(
Olie-verversen: Ja, olie-bijvullen: nee, of je moet wel een heel erg gare ER-5 hebben.

Remmen ben ik het mee eens, remmen blinken zeker niet uit in overtuiging. voorvering had inderdaad iets strakker (instelbaar) mogen zijn, maar de achtervering??? denk dat je ze eens moet gaan afstellen? je kan ze toch keihard afveren hoor.

Prijs: met een beetje pingelen 4600 nieuw, begrensd, gratis slot, goedkope verzekering, geen aflever-kosten, 1e beurt gratis, korting op kleding....

Ja ik heb namelijk het opvoerkitje om het zo maar te noemen erbij gehad en dit bestaald uit 2 naalden en nog wat dingetjes.
Verderest over de veering, heb ik er zelf soms last van maar alleen in lange bochten en als je kijkt in het blaadje motortourisme van oktober 2004 dan staat het over de achervering erbij en nog meer dingen.
Ik heb de achterveering nu staan zals ie hoort te staan volgens het boekje omdat ik niet een van de zwaarste ben. :9
 
Wellicht interessant om te vermelden dat je een willekeurige motor toch echt WEL officieel (op kenteken) kunt terugvoeren naar 25kW, d.m.v. het export->import truuckje (zie de threads daarover). Inclusief het fysieke begrenzen zelf, testbankrun en het Duitse verhaal kost 't 500 euro. Als ie al fysiek is begrensd en je hebt een uitdraai zal 't denk ik richting de 350 gaan.
 
Wellicht interessant om te vermelden dat je een willekeurige motor toch echt WEL officieel (op kenteken) kunt terugvoeren naar 25kW, d.m.v. het export->import truuckje (zie de threads daarover). Inclusief het fysieke begrenzen zelf, testbankrun en het Duitse verhaal kost 't 500 euro. Als ie al fysiek is begrensd en je hebt een uitdraai zal 't denk ik richting de 350 gaan.
:^

Elke motor valt met export-import officieel op 25kW te krijgen. Óók Hayabusa's etc. :z
 
B| heb hem net verkocht :+

[*]officieel 25kw: ja
[*]merk/Model: Honda CB-1
[*]Bouwjaar: 1989(?)-1993
[*]Terugvoermethode: Ringen in de inlaat
[*]eigenschappen motor: Hoogtoerig, stuurt zeer makkelijk, alleen de veirng is naar mijn mening iets te slap.
[*]Prijs: 1750-2750 afhankelijk van bouwjaar, staat en aantal vervangingsonderdelen (andere uitlaat e.d.)

(Afbeelding)
is niet de mijne, maar die ziet er niet echt uit als een originele cb-1 :P

Thx :) en ook aan jou de vraag, weet je zeker dat hij vanaf bouwjaar 89 officieek op 25kw gezet kan worden?
 
B| heb hem net verkocht :+

[*]officieel 25kw: ja
[*]merk/Model: Honda CB-1
[*]Bouwjaar: 1989(?)-1993
[*]Terugvoermethode: Ringen in de inlaat
[*]eigenschappen motor: Hoogtoerig, stuurt zeer makkelijk, alleen de veirng is naar mijn mening iets te slap.
[*]Prijs: 1750-2750 afhankelijk van bouwjaar, staat en aantal vervangingsonderdelen (andere uitlaat e.d.)

(Afbeelding)
is niet de mijne, maar die ziet er niet echt uit als een originele cb-1 :P

Motor is NIET officieel op 25 Kw te zetten en dat weet ik HEEL zeker
Alleen met vermogensuitdraai enzo...blablabla moeilijk moeilijk, maar NIET offcieel op kenteken




Ja ik heb namelijk het opvoerkitje om het zo maar te noemen erbij gehad en dit bestaald uit 2 naalden en nog wat dingetjes.
Verderest over de veering, heb ik er zelf soms last van maar alleen in lange bochten en als je kijkt in het blaadje motortourisme van oktober 2004 dan staat het over de achervering erbij en nog meer dingen.
Ik heb de achterveering nu staan zals ie hoort te staan volgens het boekje omdat ik niet een van de zwaarste ben. :9


Tip, geen gelul, gewicht van de rijder en de vering afstelling van het boekje klopt geen hol van, dat komt omdat ze ervanuit gaan dat je er alleen rustig op tourd.
Als je rustig rijdt is alles ok, maar als je bochten boven de 140 wilt nemen moet je zorgen dat je vering op de een na strakste (of sterktste) stand staat, meer naast je motor gaan hangen ipv er recht op blijven zitten, dan gaat het goed, anders gaat 'ie zwabberen.

Wat ook helpt in lange snelle bochten is je bandenspanning iets lager zetten als normaal.

Trouwens, ik vertrouw niet zo graag blindelings op een blaadje, maar ondervindt het graag zelf. Na wat tips op MF over de vering en zitpositie kan ik nu ook met 160 bochten maken (snelweg afrit), terwijl dat daarvoor met 130 bijna niet eens kon.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Motor is NIET officieel op 25 Kw te zetten en dat weet ik HEEL zeker
Alleen met vermogensuitdraai enzo...blablabla moeilijk moeilijk, maar NIET offcieel op kenteken
Dan heb ik toch een illegaal kenteken dan ;) of het is via import gegaan, dat durf ik niet te zeggen... heb hem nl zo gekocht :)
 
[*]officieel 25kw: nee
[*]merk/Model: Honda CB-1
[*]Bouwjaar: 1989(?)-1993
[*]Terugvoermethode: Ringen in de inlaat
[*]eigenschappen motor: Hoogtoerig, stuurt zeer makkelijk, alleen de veirng is naar mijn mening iets te slap.
[*]Prijs: 1750-2750 afhankelijk van bouwjaar, staat en aantal vervangingsonderdelen (andere uitlaat e.d.)

Min%20CB1-1.jpg
is niet de mijne, maar die ziet er niet echt uit als een originele cb-1 :P
[/quote]

ists aangepast door superkris
 
Laatst bewerkt:
Motor is NIET officieel op 25 Kw te zetten en dat weet ik HEEL zeker
Alleen met vermogensuitdraai enzo...blablabla moeilijk moeilijk, maar NIET offcieel op kentekenTip, geen gelul, gewicht van de rijder en de vering afstelling van het boekje klopt geen hol van, dat komt omdat ze ervanuit gaan dat je er alleen rustig op tourd.
Als je rustig rijdt is alles ok, maar als je bochten boven de 140 wilt nemen moet je zorgen dat je vering op de een na strakste (of sterktste) stand staat, meer naast je motor gaan hangen ipv er recht op blijven zitten, dan gaat het goed, anders gaat 'ie zwabberen.

Wat ook helpt in lange snelle bochten is je bandenspanning iets lager zetten als normaal.

Trouwens, ik vertrouw niet zo graag blindelings op een blaadje, maar ondervindt het graag zelf. Na wat tips op MF over de vering en zitpositie kan ik nu ook met 160 bochten maken (snelweg afrit), terwijl dat daarvoor met 130 bijna niet eens kon.

Succes

Bedankt voor je tips, ga dalijk van de zomer eens kijken, maar moet nu ook al naast me bike gaan hangen.En is jou bike ook 25kw want met 140 door een bochie gaat makkelijk, soms wil ie een beetje dijnen.Maar 160 door een bocht, mwa geloofniet dat dat me gaat trekken en de motor zeker niet.Of misschien heb ik het onbewust wel eens gedaan zonder op de teller te kijken.
( sorry voor het halve off topic gelul. )
 
Oeps dubbel :P
Komt wel overeen toch? :)


niet helemaal :P een GS word niet begrensd door ringen in het spruitstuk. verder komt het wel aardig overeen denk ik :P

en ELKE GS kan officieel 25kw gemaakt worden.(mits hij van oorsprong nederlands is)
 
Motor is NIET officieel op 25 Kw te zetten en dat weet ik HEEL zeker
Alleen met vermogensuitdraai enzo...blablabla moeilijk moeilijk, maar NIET offcieel op kenteken

Dan heb ik toch een illegaal kenteken dan ;) of het is via import gegaan, dat durf ik niet te zeggen... heb hem nl zo gekocht :)

Ik heb het nog even nagekeken en het is inderdaad via import... De CB-1 is NIET officieel in NL verkocht en elke in NL rijdende CB-1 is dus import, hierdoor is het wel mogelijk om hem officieel op kenteken te krijgen, maar als ie al Nederlands was is het inderdaad NIET mogelijk om hem 25kW op kenteken te krijgen. (of je moet hem weer exporteren en dan importeren, maar anders NIET) ;)
 
[*]officieel 25kw: [ja]
[*]merk/Model: [Yamaha Diversion XJ600 (S/N)]
[*]Bouwjaar: [1991-heden (laatste model 2002 :? )]
[*]Terugvoermethode: [Andere inlaatrubbers]
[*]eigenschappen motor: [Simpele en zeer degelijke tourfiets. Leuke beginnersfiets, geeft vrij goed de grenzen aan. Comfortabele zit. Meer (technische) info]
[*]Prijs: [2004 Prijzen: model 1991 _+ €1900, model 2000 €4500]

XJ600S
Yamaha-XJ600S-Diversion-1998.jpg

Yamaha-XJ900S-Diversion-1995.jpg


XJ600N
xj600n.jpg

xj600n.jpg


Handige technische site voor alle modellen (en technische vergelijkingen): www.motorbikes.be

 
Laatst bewerkt:
[*]officieel 25kw: Ja
[*]merk/Model: Suzuki SV650
[*]Bouwjaar: 1999/2005
[*]Terugvoermethode: 1999 t/m 2002 dmv inlaatrubbers vanaf 2003 dmv een andere CDI
[*]eigenschappen motor: Sportieve V-twin motor, zowel met als zonder stuurkuip te krijgen, stuurt heel scherp. Soepel blok pakt bij lage toeren al lekker op. Goedkoop in aanschaf. Vooral populair onder de beginnende motorrijder

Vanaf 2003 heeft de SV een totaal nieuw uiterlijk gekregen, motorish is er injectie toegepast heeft de motor dubbele gaskleppen gekregen(1ste gasklep electronish geregelt)

[*]Prijs: 8000,- nieuw 2dehands rond de 3500,-/4000,-

sv650s.bla.jpg

2003 model met stuurkuip.
 
[*]officieel 25kw: ja
[*]Merk: Kawasaki zx-6r [*]Bouwjaar: 1998 t/m 2005
[*]Terugvoermethode: verschilt (kijk evt. op www.kawasaki.nl)
[*]eigenschappen motor: Kent iedereen wel, DE supersport!
[*]Prijs: 11.398,-
 
'Lichte' motorfietsen voor klein rijbewijs
Ook 'dikke' cruisers kunnen in 25 kW-uitvoering worden uitgevoerd.

Sinds enige jaren kennen we twee soorten motorrijbewijzen: het oude 'normale' en een speciaal 'klein rijbewijs'. Met dit laatste mag je alleen op een motorfiets met maximaal 25 kW.

Lijst mét websites
We hebben voor jou een lijst verzameld met fietsen die hieraan voldoen. Ook staat er de website van de importeur/fabrikant bij.



Merk             Type              Prijs      
Aprilia             ETV 1000 Capo Nord       € 12.247,53             
Aprilia             Pegaso 650 i.e.              € 7.029,06             
Aprilia             RS 125              € 4.533,26             
Aprilia             RS 250              € 8.163,51             
Benelli             Adiva 125       € 5.671,80             
Benelli             Adiva 150              € 5.785,25             
Benelli             Velvet              € 5.671,80             
BMW             F650 Funduro              € 7.237,80             
BMW             F650 GS              € 8.031,91             
BMW             F650 GS Dakar              € 8.599,14             
BMW             R 850 C              € 13.749,54             
BMW             R 850 C Avantgarde       13.976,43             
BMW             R 850 GS              € 11.662,15             
BMW             R 850 R              € 10.527,70             
Cagiva             Canyon              € 6.347,93             
Daelim             NS 125              € 2.722,68             
Enfield             Bullet 500              € 3.925,20             
Enfield             Bullet 500 de Luxe       € 4.079,48             
Gilera             Coguar 125              € 3.176,01             
Gilera             Runner VXR 180              € 3.448,27             
Harley-Davidson             XL 53 Custom             € 8.753,42             
Harley-Davidson             XL 883 Hugger             € 8.299,64             
Harley-Davidson             XL 883 Sportster      € 8.299,64      

Honda             CB 500              € 5.896,88             
Honda             CB 600 F              € 7.938,89             
Honda             CB 600 S              € 8.392,67             
Honda             CB 750 F2 Seven Fifty       € 8.619,56             
Honda             CBR 600 F              € 10.888,46             
Honda             FES 150 Pantheon       € 4.081,75             
Honda             FX 650 Vigor              € 5.896,88             
Honda             NES 150 @150              € 4.535,53             
Honda             NSS 250 Jazz              € 6.804,44             
Honda             NT 650 Deauville       € 9.300,23             
Honda             VT 750 DC              € 9.527,12             
Honda             XL 600 Transalp                           
Honda             XL 650 V TransAlp       € 8.846,45             
Horex             Interceptor              € 2.720,41             
Horex             Regent              € 2.720,41             
Husqvarna             TE 410 E       € 7.164,74             
Hyosung             Aquila 125              € 4.855,00             
Hyosung             Aquila 250              € 5.535,67             
Hyosung             EZ 100              € 2.155,46             
Hyosung             Grand Prix              € 2.899,65             
Hyosung             RX              € 3.743,23             
Italjet             Dragster 125              € 3.627,97             
Italjet             Dragster 180              € 4.036,37             
Italjet             Torpedo 125              € 3.446,46             
Jawa             350 Tramp              € 2.926,88             
Jawa             360 Chopper              € 2.926,88             
Jawa             640 Style              € 2.699,99             
Jawa             641 Sport              € 2.926,88             
Kawasaki             BN 125              € 3.583,95             
Kawasaki             EL 252              € 4.945,30             
Kawasaki             ER-5              € 5.671,35             
Kawasaki             KLE 500              € 6.352,02             
Kawasaki             KMX 125              € 3.629,33             
Kawasaki             VN 800 Classic       € 8.938,56             
Kawasaki             VN 800 Drifter       € 9.483,10             
Kawasaki             W 650              € 8.167,14             
Kawasaki             ZR-7              € 7.577,22             
Kawasaki             ZR-7S              € 8.031,00             
Kawasaki             ZX-6R              € 10.889,82             
Kawasaki             ZXR 400              € 8.575,54             
Kawasaki             ZZ-R 250       € 5.657,73             
Malaguti             F 18 Warrior       € 3.516,34             
Malaguti             Madison 250       € 6.352,47             
MZ             Baghira              € 6.350,66             
MZ             Black Panther              € 6.350,66             
MZ             Mastiff              € 6.804,44             
MZ             RT 125              € 3.627,97             
MZ Kanuni             301 Classic       € 2.336,97             
MZ Kanuni             301 Sportstar       € 2.582,01             
Peugeot             Elyseo 100              € 3.174,19             
Peugeot             Elyseo 125              € 3.809,48             
Peugeot             Speedfight 2              € 2.720,41             
Peugeot             Viva City              € 2.266,63             
Sachs             Roadster 650              € 7.530,48             
Sachs             Roadster 800              € 10.343,92             
Sachs             V2 125              € 4.331,33             
Suzuki             Burgman 400              € 6.806,25             
Suzuki             GSF 600 Bandit              € 7.713,81             
Suzuki             GSF 600 Bandit (2000)       € 7.033,14             
Suzuki             GSF 600 S Bandit (2000)       € 7.486,92             
Suzuki             GSX 600 F (2000)       € 7.486,92             
Suzuki             GZ 250 Marauder (2000)       € 4.310,46             
Suzuki             SV 650 (2000)              € 7.033,14             
Suzuki             SV 650 S              € 7.713,81             
Suzuki             VL 250 Intruder LC (2000)             € 5.444,91             
Ural             Solo              € 5.218,47             
Ural             Toerist              € 6.579,81             
Vespa/Piaggio             ET4 125             € 3.176,01             
Vespa/Piaggio             X9 250             € 5.444,91             
Yamaha             Aerox 100             € 2.718,14             
Yamaha             FZS 600 Fazer             € 7.709,73             
Yamaha             FZS 600 S Fazer             € 8.027,37             
Yamaha             Maxster 150             € 4.079,48             
Yamaha             TW 125              € 3.171,92             
Yamaha             XJ 600 S Diversion      € 6.348,38             
Yamaha             XVS 650 Drag Star      € 7.936,62             
Yamaha             XVS 650 Drag Star Classic             € 8.617,29             
Yamaha             YP 150 Majesty             € 3.625,70             
Yamaha             YP 250 Majesty             € 6.348,39
 
[*]officieel 25kw: Ja
[*]merk/Model: Suzuki SV650
[*]Bouwjaar: 1999/2005
[*]Terugvoermethode: 1999 t/m 2002 dmv inlaatrubbers vanaf 2003 dmv een andere CDI
[*]eigenschappen motor: Sportieve V-twin motor, zowel met als zonder stuurkuip te krijgen, stuurt heel scherp. Soepel blok pakt bij lage toeren al lekker op. Goedkoop in aanschaf. Vooral populair onder de beginnende motorrijder

Vanaf 2003 heeft de SV een totaal nieuw uiterlijk gekregen, motorish is er injectie toegepast heeft de motor dubbele gaskleppen gekregen(1ste gasklep electronish geregelt)

[*]Prijs: 8000,- nieuw 2dehands rond de 3500,-/4000,-

(Afbeelding)
2003 model met stuurkuip.

Ik dank u vriendenlijk :)

Nog meer mensen???
 
gepost door Hessel aangepast door Superkris

[*]officieel 25kw: ja, Alle bouwjaren
[*]Merk: Kawasaki zx-6r
[*]Bouwjaar: 1998 t/m heden
[*]Terugvoermethode: Verschilt per model
[*]eigenschappen motor: Leuke sportieve motor met redenlijk wat PKtjes en een niet al te hoog gewicht
[*]Prijs: vanaf 3000 voor een 95 model tot 12000 voor een nieuwe

foto 2002 model:

full
 
Laatst bewerkt:
'Lichte' motorfietsen voor klein rijbewijs
Ook 'dikke' cruisers kunnen in 25 kW-uitvoering worden uitgevoerd.

Sinds enige jaren kennen we twee soorten motorrijbewijzen: het oude 'normale' en een speciaal 'klein rijbewijs'. Met dit laatste mag je alleen op een motorfiets met maximaal 25 kW.

Lijst mét websites
We hebben voor jou een lijst verzameld met fietsen die hieraan voldoen. Ook staat er de website van de importeur/fabrikant bij.

Hele wastlijst

Misschien is een bronvermelding plus de lijst mét websites verstandig te vermelden O-) ?

Copy Paste eunage!
 
officieel 25kw: ja, t/m bouwjaar 2002 daarna nog geen 2e type goedkeuring

Merk: suzuki gsx600f

Bouwjaar: 1990 t/m 2002

Terugvoermethode: aanpassingen aan spuitstuk, gaschuiven en carbs

eigenschappen motor: lekker sportief en makkelijk te berijden

Prijs: voor 2000 euro heb je een leuke 2e hands (nieuw 7000 euro)
ik heb hem zelf gekocht voor 2300 (uit 1992, 43000km, en al 25 kw op kenteken.)
 
[*]officieel 25kw: Ja
[*]merk/Model: Suzuki SV650
[*]Bouwjaar: 1999/2005
[*]Terugvoermethode: 1999 t/m 2002 dmv inlaatrubbers 1999 tm 2002 dmv 2 aangepaste gasnaalden van 50 euro per stuk (zit een gaatje in zodat de vacuum achter de gasschuif afneemt en de schuif niet volledig omhoog komt + 2 ringetjes om je gasnaald iets hoger te zetten voor lekker stationair draaien (zit bij die 2x gasschuif set, erin laten zetten 1 uur werk a 45 euro. Kosten totaal dus +- 150 euro vanaf 2003 dmv een andere CDI
[*]eigenschappen motor: Sportieve V-twin motor, zowel met als zonder stuurkuip te krijgen, stuurt heel scherp. Soepel blok pakt bij lage toeren al lekker op. Goedkoop in aanschaf. Vooral populair onder de beginnende motorrijder

Vanaf 2003 heeft de SV een totaal nieuw uiterlijk gekregen, motorish is er injectie toegepast heeft de motor dubbele gaskleppen gekregen(1ste gasklep electronish geregelt)

[*]Prijs: 8000,- nieuw 2dehands rond de 3500,-/4000,- Tweedehands is de sv naked vanaf 3500 en de svs vanaf 4000/4250 euro redelijk te vinden

(Afbeelding)
2003 model met stuurkuip.

FF aangepast!
 
officieel 25kw: Ja
Merk: Kawasaki LTD 454
Bouwjaar: alle denk ik, worden volgens mij al een tijd niet meer gemaakt
Terugvoermethode: Metalen ringen in de inlaat van de motor, wat zorgt voor minder brandstof toevoer naar de cilinders
eigenschappen motor: 2 cilinders, 454 cc, orgineel 37 kw, leuke beginners motor ligt lekker in de bochten en is zuinig in verbruik, +/- 1:20.
Prijs: Ik heb de mijne gekocht voor 400 euro maar gemiddeld tussen de 600 en 1500.
 
Terug
Bovenaan Onderaan