Project RF1100R

Okee, begrijpenlijk.

Zou het niet weten, heb op beiden nooit gereden.
Op welke punten is de RF ergonomischer? Gewicht, rijwielgedeelte?
 
Gixxer heeft een smaller stuurtje, langere tank (veel) en hogere voetsteunen.
 
Nog beter bericht, het lijkt er op dat ik binnen afzienbare tijd een heftafel in de garage heb. Eindelijk van dat gesleutel op de vloer af.
 
Nog beter bericht, het lijkt er op dat ik binnen afzienbare tijd een heftafel in de garage heb. Eindelijk van dat gesleutel op de vloer af.

Goed bezig !
full
 
I know, maar daar gaan we een oplossing voor maken. Standaard zit ie ook al op een idiote plek.
 
Kleine update: Bij het sloopwerk van de Gixxer maar eens de freesbank van mijn ouwe heer misbruikt.

IMG-20121123-00026.jpg


Hij heeft onlangs een HBM draaibank en freesbankie aangeschaft. Krijg je met vutters die zich vervelen...

Nu heb ik totaal geen technische opleiding gehad en van draaien en frezen heb ik al helemaal geen kaas gegeten dus dit is een mooie kans om daarin ook wat kennis op te doen. Ouweheer heeft tijd zat en mijn andere broers zitten allemaal in 't ijzerwerk dus de kennis is altijd in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Haha, altijd makkelijk een paar mannen van staal in de buurt!
Je had die boutkoppen ook gewoon kunnen uitboren.
 
Weet ik maar om 's wat ervaring met een freesbank op te doen hebben we het zo gedaan. Qua mannen van staal zit ik wel handig idd. 1 = docent fijnmetaal, ander is docent motorfietstechniek en nog een werkt bij een constructiebedrijf als tekenaar/calculator.
 
IMG_6337.jpg


Viel nog mee. Ben benieuwd wat ik ga zien als ik 'm los ga trekken.
 
Wat zijn die ouwe gixxers ook eigenlijk takkedingen om aan te sleutelen. Maar we vorderen gestaag.

IMG-20121204-00033.jpg


Ook nog ff een mooie gefreesde kroonplaat aangeschaft. Straks nog een paar stuureinden met knippers, mooi antraciet alu stuurtje en stalen remleidingen bestellen. Het wordt nog wel wat... Ooit.
 
Tuurlijk wel, je hebt toch geen haast ?
Succes man !
full


Als het er maar niet zo uit komt te zien !

full


Zoiets is ook wel mooi, lekker futuristisch. :Y

full
 
Kleine update: Bij het sloopwerk van de Gixxer maar eens de freesbank van mijn ouwe heer misbruikt.

[afbeelding]

Hij heeft onlangs een HBM draaibank en freesbankie aangeschaft. Krijg je met vutters die zich vervelen...

Nu heb ik totaal geen technische opleiding gehad en van draaien en frezen heb ik al helemaal geen kaas gegeten dus dit is een mooie kans om daarin ook wat kennis op te doen. Ouweheer heeft tijd zat en mijn andere broers zitten allemaal in 't ijzerwerk dus de kennis is altijd in de buurt.
"OUWE HEER " bedoel je daar soms je "Vader " mee?
 
Euh, ja. Met jonge heer wordt wat anders bedoeld :+
 
Nou, eindelijk een wat serieuzere update:

Spul klaar voor demontage:

IMG-20121219-00046.jpg


Kop is d'r nu af en het ziet er zo uit:

1

IMG_6399.jpg


2

IMG_6400.jpg


3

IMG_6401.jpg


4

IMG_6402.jpg


De kop is ongeveer 90.000 km oud. Niet echt wat je noemt nieuw. Op zich zo geen heel rare dingen, behalve dat nr 4 zwarter is. Kan wel kloppen want het blok gebruikte wat olie.

2 opties:

1. Gewoon andere kop scoren met minder km's. Maar ja, wat heb je dan?

2. Deze aanpakken. Maar wat moet dan gedaan worden? Klepseals sowieso, opnieuw inslijpen en het spul weer in elkaar als ik geen rare dingen tegenkom? Of ook alle speling op gaan meten e.d.? Dan ben ik serieus hulp nodig, dat soort meetgereedschap heb ik niet zo ter beschikking.

Ter leerhing ende vermaeck wil ik 'm eigenlijk wel helemaal los halen. Ik ben alleen speciaal gereedschap nodig om de kleppen los te halen, iemand in de buurt van Groningen die wat weet?
 
Laatst bewerkt:
Hoe weet je of het olieverbruik van cilinder vier door de kop komt en niet door slijtage van zuiger/zuigerveren/cilinder? Voor je een andere kop koopt zou ik dat controleren als je daar de mogelijkheid voor hebt. Misschien is je kop gewoon in orde!
 
Laatst bewerkt:
Hoe weet je of het olieverbruik van cilinder vier door de kop komt en niet door slijtage van zuiger/zuigerveren/cilinder? Voor je een andere kop koopt zou ik dat controleren als je daar de mogelijkheid voor hebt. Misschien is je kop gewoon in orde!

Gezien het vermogen wat eruit kwam, lijkt dat heel waarschijnlijk.
 
Peter, hoe bedoel je dat nu?

Net de cilinderbank er af gehaald. Alle cilinders spiegelglad van binnen.
 
Laatst bewerkt:
Dat het hoonpatroon weg is, is dat niet goed.
De diameter opmeten op maat en ronrondheid en als de maximale maat niet bereikt is:
het hoonpatroon er opnieuw in honen.
 
Laatst bewerkt:
Peter, hoe bedoel je dat nu?

Net de cilinderbank er af gehaald. Alle cilinders spiegelglad van binnen.

Als er probleempjes met de kleppen zijn, merk je dat in het rijden.
Uit ervaring met een GS550 die een verbrande klep had.

Maar, zeker weten doe je het pas als de boel los is.
 
Dat het hoonpatroon weg is, is dat niet goed.
De diameter opmeten op maat en ronrondheid en als de maximale maat niet bereikt is:
het hoonpatroon er opnieuw in honen.

Ik moet ze nog ff goed bij daglicht bekijken. Maar ik ga ze toch niet gebruiken. Van dit blok ga ik alleen de kop gebruiken. Die komt op dan op het 1100W blok.

Dit 900 blok gaat de bak nog uit en dan kan de rest in onderdelen weg. Of op de oud ijzer bult.
 
Met die kop kan niet veel mis zijn. Geleiders, kleppen, klepzittingen en klepseals nakijken.
Laat mij maar weten wat je overhoud, misschien wel handig voor mijn 900 blok voor reserve onderdelen.
 
Ligt er aan of ik de versnellingsbak ook nodig ga zijn. Dat weet ik pas als bijna alles achter de rug is. Anders wordt het het complete blok zonder de kop. Nokkenassen ga ik ws ook niet gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan