Sjiefke
MF veteraan
Ik heb 2 O2-eliminators besteld voor een ZX6R uit 2007, om te gebruiken in combinatie met een Bazzaz Z-FI; http://www.sbe-performance.nl/product_info.php?cPath=93_97_135_140&products_id=113
De Bazzaz is ingebouwd, de Lambda-sondes (2) zijn afgedopt en de eliminators zijn geinstalleerd. Nu zit ik alleen met een probleem; ik krijg nog steeds af en toe een FI-storing! Het uitlezen van de codes levert de volgende 2 codes op:
Ik had het vermoeden dat het misschien een los contact was (al is het dan wel vreemd dat beide sensoren tegelijkertijd in storing gaan). Om dit te testen heb ik aan de eliminators gerammeld met draaiende motor, maar er trad geen storing op. Ook heb ik de weerstanden in de eliminators overgezet in de originele stekkerbehuizingen. Helaas ook zonder resultaat.
Ik heb SBE al gevraagd om aan hun leverancier (Power Commander?) te vragen wat het probleem zou kunnen zijn. Ik wacht momenteel op hun antwoord
Ter info:
De motor heeft ook nog de volgende, mogelijke, storingscode mbt lambda sondes, maar hier heb ik géén problemen mee:
De Bazzaz is ingebouwd, de Lambda-sondes (2) zijn afgedopt en de eliminators zijn geinstalleerd. Nu zit ik alleen met een probleem; ik krijg nog steeds af en toe een FI-storing! Het uitlezen van de codes levert de volgende 2 codes op:
Code 94
Oxygen Sensor #1 (Equipped Models)
The oxygen sensor #1 must signals (output voltage) continuously to the ECU. If the oxygen sensor #1 output voltage is incorrect, the ECU stops oxygen sensor feedback mode of the oxygen sensor.
Beide storingscodes duiken altijd tegelijkertijd op, nooit apart. Meestal krijg ik de storing als ik een redelijk constante snelheid rij (rijksweg/snelweg). Als ik het contact aan- en uitschakel is de storing direct, en voor langere tijd verdwenen. Soms krijg ik hem niet of maar 1 keer per rit.Code 95
Oxygen Sensor #2 (Equipped Models)
The oxygen sensor #1 must signals (output voltage) continuously to the ECU. If the oxygen sensor #2 output voltage is incorrect, the ECU stops oxygen sensor feedback mode of the oxygen sensor
Ik had het vermoeden dat het misschien een los contact was (al is het dan wel vreemd dat beide sensoren tegelijkertijd in storing gaan). Om dit te testen heb ik aan de eliminators gerammeld met draaiende motor, maar er trad geen storing op. Ook heb ik de weerstanden in de eliminators overgezet in de originele stekkerbehuizingen. Helaas ook zonder resultaat.
Ik heb SBE al gevraagd om aan hun leverancier (Power Commander?) te vragen wat het probleem zou kunnen zijn. Ik wacht momenteel op hun antwoord
Ter info:
De motor heeft ook nog de volgende, mogelijke, storingscode mbt lambda sondes, maar hier heb ik géén problemen mee:
Code 33
Oxygen Sensor #1 (Equipped Models)
The oxygen sensor #1 is active and sensor must send signals (output voltage) continuously to the
ECU. If the oxygen sensor is not activated, the ECU stops the feedback mode of the oxygen sensor.
Code 67
Oxygen Sensor Heater (Equipped Models)
The oxygen sensor heater raise temperature of the sensor for its earlier activation. 12 V-3.6 W, 1.5 A. If the oxygen sensor heater fails (wiring short or open), the ECU stops the current to the heater, and it stops the feedback mode of the oxygen sensor.
Iemand ideeën/suggesties?Code 83
Oxygen Sensor #2 (Equipped Models)
The oxygen sensor #1 is active and sensor must send signals (output voltage) continuously to the ECU. If the oxygen sensor is not activated, the ECU stops the feedback mode of the oxygen sensor.