Het MV Agusta topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder nou een te groot oordeel over te hebben denk ik ook dat verkeerd gebruik en achterstallig onderhoud aan de orde is. Als je bij elke service nakijkt en op tijd de lagers vervangt zal er niet veel aan de hand zijn. Het klopt dat dit het zwakste punt is. Als je dat weet hou je er rekening mee. Zoals jij nu want je haalt het niet voor niets uit elkaar ;)
Klopt helemaal. Echter een lager van zeg 80x50x20 zo veel minder kritisch en meer hufter proef zijn zeg maar. An de andere kant ben ik het met je een dat het geen bmw gs is is maar een racepaardje
 
Hallo MV rijders,

Ik lees hier al een maandje mee, aangezien mijn vrouw sinds een maandje op deze Brutale 910S rijd. Nu werd het toch tijd om even een berichtje te posten.

290420134n.jpg


Gekocht met 19300km. Er zit een de-cat tussen pijp op, BMC racefilter, en ik vermoed een andere eprom. De Brutale loopt in ieder geval erg mooi en rijd fantastisch. Natuurlijk ben ik er ook ff een rondje op gaan sporten :] Heerlijke motor :}

Ik doe het onderhoud aan onze motoren altijd zelf. Het hub lager heb ik nog niet nagekeken omdat wij de Brutale gekocht hebben bij een motorzaak en die hebben daar het onderhoud gedaan voor de motor verkocht werd. Ons is toegezegd is dat al het onderhoud volgens de specificaties van MV uit gevoerd zijn. Ik ga er daarom van uit dat hun het nagekeken hebben. De motor is niet bij een MV dealer gekocht.
Ik weet dat de hub lagers een zwak punt kunnen zijn. Door jullie berichten hier heb eigenlijk nog meer zo iets van goed in de gaten houden.

Dus een vraagje voor de ervaringsdeskundige, hoe merk je dat de hub lagers slecht worden?
En kan je de lagers controleren zonder dat je alles los moeten schroeven

Ik hoor graag van jullie ;)

We zijn van plan om ook eens naar een MV meeting te gaan, als ik welkom ben op mijn Tuono Racing :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo MV rijders,

Ik lees hier al een maandje mee, aangezien mijn vrouw sinds een maandje op deze Brutale 910S rijd. Nu werd het toch tijd om even een berichtje te posten.

[afbeelding]

Gekocht met 19300km. Er zit een de-cat tussen pijp op, BMC racefilter, en ik vermoed een andere eprom. De Brutale loopt in ieder geval erg mooi en rijd fantastisch. Natuurlijk ben ik er ook ff een rondje op gaan sporten :] Heerlijke motor :}

Ik doe het onderhoud aan onze motoren altijd zelf. Het hub lager heb ik nog niet nagekeken omdat wij de Brutale gekocht hebben bij een motorzaak en die hebben daar het onderhoud gedaan voor de motor verkocht werd. Ons is toegezegd is dat al het onderhoud volgens de specificaties van MV uit gevoerd zijn. Ik ga er daarom van uit dat hun het nagekeken hebben. De motor is niet bij een MV dealer gekocht.
Ik weet dat de hub lagers een zwak punt kunnen zijn. Door jullie berichten hier heb eigenlijk nog meer zo iets van goed in de gaten houden.

Dus een vraagje voor de ervaringsdeskundige, hoe merk je dat de hub lagers slecht worden?
En kan je de lagers controleren zonder dat je alles los moeten schroeven

Ik hoor graag van jullie ;)

We zijn van plan om ook eens naar een MV meeting te gaan, als ik welkom ben op mijn Tuono Racing :)
Welkom :W

Alles moet even los. Het is niet anders, maar klusje van een uur hoor. ;)
De hub staat ter controle bij de 24000 beurt geloof ik. Echter mijn heeft dat niet gehaald.
Voorkomen is beter als genezen. Bij mij kwam het bij controle naar boven.
Echter nog niets gemerkt tijdens het rijden
Bij het loshalen kon ik het vet al wel ruiken dat het lager warm gelopen was..
 
Laatst bewerkt:
Hallo MV rijders,

Ik lees hier al een maandje mee, aangezien mijn vrouw sinds een maandje op deze Brutale 910S rijd. Nu werd het toch tijd om even een berichtje te posten.

[afbeelding]

Gekocht met 19300km. Er zit een de-cat tussen pijp op, BMC racefilter, en ik vermoed een andere eprom. De Brutale loopt in ieder geval erg mooi en rijd fantastisch. Natuurlijk ben ik er ook ff een rondje op gaan sporten :] Heerlijke motor :}

Ik doe het onderhoud aan onze motoren altijd zelf. Het hub lager heb ik nog niet nagekeken omdat wij de Brutale gekocht hebben bij een motorzaak en die hebben daar het onderhoud gedaan voor de motor verkocht werd. Ons is toegezegd is dat al het onderhoud volgens de specificaties van MV uit gevoerd zijn. Ik ga er daarom van uit dat hun het nagekeken hebben. De motor is niet bij een MV dealer gekocht.
Ik weet dat de hub lagers een zwak punt kunnen zijn. Door jullie berichten hier heb eigenlijk nog meer zo iets van goed in de gaten houden.

Dus een vraagje voor de ervaringsdeskundige, hoe merk je dat de hub lagers slecht worden?
En kan je de lagers controleren zonder dat je alles los moeten schroeven

Ik hoor graag van jullie ;)

We zijn van plan om ook eens naar een MV meeting te gaan, als ik welkom ben op mijn Tuono Racing :)

Van harte met deze mooie MV.

En wat betreft de lager... Je merkt het niet. Als je het merkt ben al te laat.
Het onderhoud volgens MV specs door een niet MV dealer :? Jaja... :X
Zelfs bij sommige MV dealers is het een uitdaging om het volgens de specs te laten uitvoeren.
Mijn persoonlijk advies is toch om het na te (laten) kijken door iemand die er verstand van heeft. Better safe than sorry :Y

Uiteraard ben jij welkom op je Aprilia als we een meet hebben! Altijd leuk!
 
Alles moet even los. Het is niet anders, maar klusje van een uur hoor. ;)
De hub staat ter controle bij de 24000 beurt geloof ik. Echter mijn heeft dat niet gehaald.
Voorkomen is beter als genezen. Bij mij kwam het bij controle naar boven.
Echter nog niets gemerkt tijdens het rijden
Bij het loshalen kon ik het vet al wel ruiken dat het lager warm gelopen was..

Als je het wiel tenminste los krijgt hehehe
 
Thanx mannen,

Ik weet genoeg. Ik hoop dat de lagers het tot aan de winterstop vol houden.
Daarna gaan er, of het nodig is of niet, sowieso nieuwe lagers in.

Idd, Better safe than sorry. Het is wel mijn vrouw die er op rijd, wil geen ongelukken hebben door gebrek aan onderhoud.

Hoop dat we eens in de gelegenheid zijn om op een meeting te komen kijken.
Wij komen liever niet op de snelweg met onze motoren, dus beetje in de buurt van Zundert (onder Breda) zou leuk zijn *D
 
Ik ga mezelf denk ik aanwennen om dit iedere winterstop te controleren :Y Destijds al vervangen maar je weet maar nooit.

Foto's zijn beide van de kapotte injector alleen je ziet dat je op de eerste foto wat mist, dit zit er dus los op en maakt dan ook geen contact meer
cl20k.jpg

2cxxpwy.jpg


Eventueel leuk voor sommige
Compressie gecheckt door middel van een oude bougie, kern eruit geslagen, pijpje in gesoldeerd om daar vervolgens een druk meter op te zetten.
6dwpxk.jpg


2qbzqxi.jpg


Resultaten: ondergrens is 7.5 bar
9atp46.jpg
 
Thanx mannen,

Ik weet genoeg. Ik hoop dat de lagers het tot aan de winterstop vol houden.
Daarna gaan er, of het nodig is of niet, sowieso nieuwe lagers in.

Idd, Better safe than sorry. Het is wel mijn vrouw die er op rijd, wil geen ongelukken hebben door gebrek aan onderhoud.

Hoop dat we eens in de gelegenheid zijn om op een meeting te komen kijken.
Wij komen liever niet op de snelweg met onze motoren, dus beetje in de buurt van Zundert (onder Breda) zou leuk zijn *D

Of we organiseren zelf wat. Voldoende mensen uit Brabant 8-)
 
Of we organiseren zelf wat. Voldoende mensen uit Brabant 8-)

Ik als vrijwillig gepensioneerde tour commissaris van een niet nader te noemen motorclub. Kan idd wel eens een ritje voor de MV Agusta rijders maken hier in het mooie Brabant.

Voor mij super simpel, helemaal met mijn uitgebreide route database.
De Garmin file kan ik dan wel via de mail naar de deelnemers sturen.

Mijn vrouw en ik rijden allebei met een zumo, en communicatie op de motor.
Voorrijden is dus ook geen enkel probleem.

Om ons zelf even verder te introduceren.

Motorpsycho = Jochem 38 jaar oud. Werkzaam als servicemonteur van exclusieve garagedeuren, sleutelt graag en verzot op alles met wielen met een verbrandingsmotor *D
Rijd: Aprilia Tuono Factory Racing. En heb een Enfield Bullet 500 voor een rondje hier in de buurt.

Jell@ = Marjella 41 jaar oud en mijn lieftallige echtgenote. Is onderneemster en de gelukkige bezitster van de MV Agusta Brutale 910S.

Geen kinderen. Wij zeggen altijd onze kinders staan in de garage :+

Omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden.

290420133.jpg


imag0487l.jpg
 
Een MV ritje lijkt me wel eens leuk. Vooral als het in N-B is en je niet eerst 150km hoeft te rijden voor je bij aanvang ritje bent :+
 
MV verkoopt nog steeds goed tov anderen in italie

Classifica da 1 Gennaio 2013 al 30 Aprile 2013



1 BMW R 1200 GS Enduro 1.510

2 HONDA NC700X Enduro 748

3 DUCATI MULTISTRADA 1200 Turismo 578

4 HONDA ITALIA XL 700 V TRANSALP Enduro 491

5 DUCATI HYPERMOTARD / HYPERMOTARD SP / HYPERSTRADA Supermotard 390

6 HONDA CROSSRUNNER Turismo 365

7 KAWASAKI Z 800 Naked 332

8 BMW F 800 GS Enduro 265

9 HARLEY-DAVIDSON XL1200X FORTY-EIGHT Custom 259

10 HARLEY-DAVIDSON XL883N IRON 883 Custom 258

11 MV AGUSTA BRUTALE 800 Naked 248

12 DUCATI STREETFIGHTER 848 Naked 241

13 HONDA CROSSTOURER Turismo 240

14 TRIUMPH BONNEVILLE Naked 238

15 KAWASAKI ER-6N Naked 234

16 TRIUMPH TIGER 800 Enduro 225

17 TRIUMPH STREET TRIPLE Naked 202

18 BMW R 1200 GS ADVENTURE Enduro 190

19 HONDA ITALIA CB 1000 R Naked 187

20 YAMAHA FZ8-N Naked 186

21 MV AGUSTA BRUTALE 675 Naked 175

22 HONDA CB 500 F Naked 174

23 KTM 125 DUKE Supermotard 174

24 SUZUKI DL 650 V-STROM Enduro 173

25 KAWASAKI VERSYS 650 Enduro 172

26 KTM 125 EXC Enduro 172

27 HONDA ITALIA CB 600 F HORNET Naked 170

28 YAMAHA XJ6-N Naked 167

29 BETA EVO 2T 300 Trial 159

30 BMW F 700 GS Enduro 156

31 DUCATI 1199 PANIGALE / 1199 PANIGALE S / 1199 PANIGALE S TRICOLORE Sportive 156

32 BMW F 800 R Naked 152

33 KTM 1190 ADVENTURE Enduro 152

34 BMW R 1200 R Naked 149

35 KTM 300 EXC Enduro 149

36 KAWASAKI Z 750 Naked 147

37 BETA RR 2T 300 MONOPOSTO Enduro 146

38 MOTO GUZZI V7 STONE Naked 140

39 BMW F 800 GT Naked 139

40 HONDA NC700S Naked 134

41 YAMAHA XT 1200 Z Enduro 125

42 MV AGUSTA F3 675 Sportive 121

43 BMW R 1200 RT Turismo 120

44 KTM 690 DUKE Supermotard 118

45 KAWASAKI NINJA 300 Sportive 116

46 SUZUKI INAZUMA 250 Naked 114

47 DUCATI DIAVEL ABS Naked 113

48 HARLEY-DAVIDSON FLHX STREET GLIDE Custom 111

49 KTM 350 EXC-F Enduro 111

50 HONDA ITALIA CBR 600 F Sportive 108

51 TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050 Naked 107

52 DUCATI MONSTER 796 Naked 106

53 HARLEY-DAVIDSON FXDB STREET BOB Custom 106

54 KTM 1190 ADVENTURE R Enduro 104

55 HONDA CBR 1000 RR Sportive 101

56 DUCATI 1199 PANIGALE / 1199 PANIGALE S Sportive 96

57 TRIUMPH TIGER 1200 EXPLORER Turismo 93

58 YAMAHA FAZER 8 Naked 89

59 DUCATI MONSTER 696 Naked 87

60 KAWASAKI NINJA ZX-6R Sportive 86

61 KTM EXC 450 Enduro 84

62 KAWASAKI VERSYS 1000 Enduro 81

63 KAWASAKI Z1000 Naked 81

64 YAMAHA YZF-R125 Sportive 79

65 HARLEY-DAVIDSON FLS SOFTAIL SLIM Custom 77

66 SUZUKI GSR 750 Naked 77

67 KAWASAKI Z 750 R Naked 76

68 APRILIA CAPONORD 1200 Enduro 75

69 KTM 250 EXC Enduro 74

70 MOTO GUZZI CALIFORNIA 1400 TOURING Custom 74

71 HUSQVARNA SMS 125 Supermotard 70

72 KAWASAKI NINJA ZX-10R Sportive 70

73 APRILIA DORSODURO 750 Supermotard 69

74 HONDA CBR 600 RR Sportive 67

75 BMW S 1000 RR Sportive 66

76 HONDA CBR 125 R Sportive 66

77 KTM 250 EXC-F Enduro 66

78 KTM 690 SMC R Supermotard 66

79 GAS GAS TXT 300 RAGA Trial 65

80 HARLEY-DAVIDSON FLHRC ROAD KING CLASSIC Custom 65

81 MOTO GUZZI V7 CLASSIC Naked 65

82 YAMAHA YZF-R6 Sportive 65

83 HONDA CRM 125R HM Supermotard 64

84 KAWASAKI Z1000 SX Turismo 64

85 YAMAHA TDM 900 Turismo 64

86 HONDA ITALIA CBF 1000 Naked 63

87 MOTO GUZZI CALIFORNIA 1400 CUSTOM Custom 63

88 TRIUMPH TIGER 1050 Turismo 63

89 KTM FREERIDE 350 Enduro 62

90 MOTO GUZZI STELVIO 1200 Enduro 61

91 APRILIA SHIVER 750 Naked 60

92 HARLEY-DAVIDSON XL1200V SEVENTY-TWO Custom 60

93 SUZUKI GLADIUS 650 Naked 60

94 BMW K 1600 GT Turismo 59

95 KTM 990 SUPERMOTO T Supermotard 59

96 YAMAHA XVS 950 A Custom 57

97 HONDA CRF250L Enduro 56

98 APRILIA DORSODURO 1200 Supermotard 55

99 KTM 990 ADVENTURE Enduro 55

100 HARLEY-DAVIDSON XL1200CB SPORTSTER 1200 CUSTOM LIMITED EDITION Custom 53



ad aprile boom di vendite! solo ad aprile 90 b3 800 vendute
 
Een MV ritje lijkt me wel eens leuk. Vooral als het in N-B is en je niet eerst 150km hoeft te rijden voor je bij aanvang ritje bent :+

Ik zal eens kijken wanneer wij kunnen, en dan een leuk ritje organiseren. Natuurlijk met zoveel mogelijk bochten :] en zo min mogelijk drempels :(

Al is drempels vermijden in NL alleen mogelijk als je naar Groningen of Friesland gaat -O-

Ik kom hier zeker op terug. Heb ook wel eens zin in een ritje met meerdere Italiaanse schone :9~
 
Die 'schonen' mogen ook uit andere landen afkomstig zijn, zolang ze maar op een MV rijden.... :+
 
Ik zal eens kijken wanneer wij kunnen, en dan een leuk ritje organiseren. Natuurlijk met zoveel mogelijk bochten :] en zo min mogelijk drempels :(

Al is drempels vermijden in NL alleen mogelijk als je naar Groningen of Friesland gaat -O-

Ik kom hier zeker op terug. Heb ook wel eens zin in een ritje met meerdere Italiaanse schone :9~~

Welkom hier en dank voor de introductie!

En tof! Ik ben van de partij!!
 
Moto Guzzi injector is zojuist besteld. Bleek na wat speur werk het zelfde te zijn en een aanzienlijk prijs verschil op te leren (denk aan een factortje 3 tov MV dealer) *O* En ook nog 50 euro goedkoper dan op Ebay :$
 
Dergelijke info zo ik graag verzameld zien in de startposting van de MV topic's. Dan is het voor iedereen makkelijk te vinden. En onthouden O-)
 
Eventueel wel makkelijk inderdaad idem over de lagers in de hub en het oppassen voor de wellnuts in je luchtfilter. (Die heb ik overigens een aantal liggen. )

Het injector verhaal hoop ik volgende week te kunnen bevestigen :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan