Honda cbr1000rr (deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij wordt waarschijnlijk pas begin april afgeleverd, is nog even afwachten wat eronder komt dus ;)

Als je niets zegt dan komen er of BT014's onder of de diablo corsa. De 1000RR wordt niet standaard geleverd met Michelins tenzij je het met de dealer op een accoordje gooit.
Ach wat kan jou het schelen je krijgt een nieuwe 1000RR dan heb je wel andere dingen om je druk over te maken ;)
Je moet nog wel lang wachten!! :+
 
Ik heb mijn 1000 RR net een week binnen 8-) alleen die pokke winter duurt nog zo lang... :(
Als nou eerst het zout maar is van de weg is want dan kan ik ff een dijkkie
pakken! :] Ik heb de roodzwarte van 2004 en ik heb er vanochtend een druppel
lader op gemonteerd en het stickertje van de motorzaak van het voorspatbord afgepeuterd.
In het instructie boekje staat dat je de ketting met 80-90 tandwielolie
(cardan olie)moet smeren,is er iemand hier die dat doet?
 
Vind het een heerlijke motor, veel fijner dan de 2001 die ik eerst had, moet alleen nog een goede vering setup vinden, toevallig iemand hier die er een heeft?
En over de banden.... ben geen pirelli fan, zou ze graag voor mpp willen ruilen maar ja ze zijn nog vers (1800km). ga denk ik eens praten bij de bandenboer of er niet iets te regelen is en anders bij een collega blade rijder die ik ken.
Voorlopig kan ik alleen nog maar wachten op pekelvrije wegen.

(Afbeelding)


:9~ dat is mijn favoriet qua kleurstelling , maarja ik heb iets met rood :P
 
Is er al iemand op MF met een Repsol uitvoering???

Ik vind hem erg mooi!

Nog ff een piccie ;)

full
 
Nou...ik heb vandaag een tourrit gereden. Het was heerlijk weer 8-) maar de MPP's hebben er voor gezorgd dat ik de hele rit lachend in mijn helm heb gereden . Men had al gezegd dat die dingen ook goed waren in de regen maar dat heb ik nu aan den lijve ondervonden. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Geen enkele beweging in de banden super strak en niet één keer een slippertje. Telkens een stukkie platter maar de banden bleven zeer veel vertrouwen geven. Er reed iemand met mij mee op ander banden en die kon mij dus echt niet volgen in de bochten. FANTASTISCH !! Of had ik dat al gezegd. :+
Op naar mijn eerste circuitdag 20 april. Vooral het koppie er bij houden wordt het motto want met deze banden ga ik zekere de grenzen opzoeken en die liggen heel ver weg voor mij. Groot nadeel van de MPP's is wel dat ze het water zo goed afvoeren dat mijn hele rug zeiknat werd van al het water wat omhoog werd gegooid door de banden.
 
Vind het een heerlijke motor, veel fijner dan de 2001 die ik eerst had

Kun jij s aangeven wat de nieuwe zo veel fijner maakt dan het 2001 model, afgezien van het feit dat ie nog harder loopt dan, hoewel dat ook relatief is als ik de verschillende tests bekijk van zowel 2001 als 2004/5.

Als ik dan ooit een keer de pleuros bij elkaar heb weet ik tenminste waar ik me op kan verheugen :P
 
nou, ik vind ten eerste(en tevens ook voor mij de belangrijkste reden) de zit positie beter, bij de 2001 moest ik echt een ander kuipruitje monteren anders had ik veel last van mijn nek, ten tweede, of het beter is laat ik aan jou over; de 2001 die ik had was erg zenuwachtig op het gas, heeft de nieuwe een stuk minder maar is daardoor "IETS" minder spannend maar wel vloeiender te rijden, vooral op momenten dat je in dorpen rijdt of dergelijk, zo rond 50 km/u, vind ik prettiger. Ten derde, ook voor mij handig, de uitlaat van de 2001 zat voor mij gruwelijk in de weg, is een bijkomend voordeel als je een schuur in/uit moet.
De eerlijkheid gebeid me wel te zeggen dat het verschil niet heel groot is wat betreft het vermogen/snelheid, tuurlijk gaat die 2004 er als een speer vandoor maar dat deed mijn vorige ook prima, optisch lijkt de nieuwe iets langer dan de ouwe maar daar merk je niks van.
Grootste nadeel vind ik dat je niks geen opbergruimte heb, dat was bij de ouwe echt ideaal.
En als laatste het volgende: in eerste instantie was het niet de bedoeling een nieuwe te kopen, sterker nog zat er aan te denken een 600rr te nemen, de doorslag kwam bij Motor Apeldoorn, die gaf me zo'n goeie inruil dat ik dacht, nu of nooit!! En ik heb er geen spijt van.

Hoop dat je er wat aan hebt, wellicht zijn er meer 1000rr mensen die hun ervaringen willen posten.



Kun jij s aangeven wat de nieuwe zo veel fijner maakt dan het 2001 model, afgezien van het feit dat ie nog harder loopt dan, hoewel dat ook relatief is als ik de verschillende tests bekijk van zowel 2001 als 2004/5.

Als ik dan ooit een keer de pleuros bij elkaar heb weet ik tenminste waar ik me op kan verheugen :P
 
nou, ik vind ten eerste(en tevens ook voor mij de belangrijkste reden) de zit positie beter, bij de 2001 moest ik echt een ander kuipruitje monteren anders had ik veel last van mijn nek, ten tweede, of het beter is laat ik aan jou over; de 2001 die ik had was erg zenuwachtig op het gas, heeft de nieuwe een stuk minder maar is daardoor "IETS" minder spannend maar wel vloeiender te rijden, vooral op momenten dat je in dorpen rijdt of dergelijk, zo rond 50 km/u, vind ik prettiger. Ten derde, ook voor mij handig, de uitlaat van de 2001 zat voor mij gruwelijk in de weg, is een bijkomend voordeel als je een schuur in/uit moet.
De eerlijkheid gebeid me wel te zeggen dat het verschil niet heel groot is wat betreft het vermogen/snelheid, tuurlijk gaat die 2004 er als een speer vandoor maar dat deed mijn vorige ook prima, optisch lijkt de nieuwe iets langer dan de ouwe maar daar merk je niks van.
Grootste nadeel vind ik dat je niks geen opbergruimte heb, dat was bij de ouwe echt ideaal.
En als laatste het volgende: in eerste instantie was het niet de bedoeling een nieuwe te kopen, sterker nog zat er aan te denken een 600rr te nemen, de doorslag kwam bij Motor Apeldoorn, die gaf me zo'n goeie inruil dat ik dacht, nu of nooit!! En ik heb er geen spijt van.
Hoop dat je er wat aan hebt, wellicht zijn er meer 1000rr mensen die hun ervaringen willen posten.

Thnx *D . Jouw verhaal klinkt alsof je vrij lang bent, ik ben 1.80m en heb met standaard ruitje eigenlijk geen last. Ook niet op lange stukken hard rijden(230-250km/h)

Ik heb, natuurlijk zou ik bijna zeggen, ook op de 2004 gezeten op de Rai en vond de zitpositie een stuk sportiever dan op de mijne, ik neem aan dat dit is wat jij er fijner aan vindt. Vraag me af of je daar op lange ritten geen last van krijgt. Met name in je polsen :?
 
Misschien wel een ideetje om te vragen wat jullie de mooiste kleurstelling vinden ??

Ik vind die repsol op het ogenblik wel de mooiste kleurstelling die er is. Ben alleen een beetje bang dat zo'n specifieke kleur op een bepaald moment gaat vervelen.

De gele Ten Kate vind ik niet geweldig. Ook van de tri-color kan ik niet errug warm worden.

De rood-zwarte is wel een mooie kleur.

Zelf heb ik de zwarte met zandkleurige onderkant (2004). Vind ik van de drie standaardkleuren die september/oktober 2004 te krijgen waren verreweg het mooist. Dus heb ik 'm ook zelluf!!!!!!

Ben er nog niet helemaal uit of ik de 2005 versie, geheel zwart, mooier vind dan de 2004 zwart :?



Zo, dan heb ik ook tenminste een bijdrage aan dit 1000rr topic geleverd, en het zal ook wel niet m'n laatste bijdrage zijn!
 
ik ben 1.85, die 5 cm zal niet veel schelen lijkt me, en ik krijg eerder last van mijn knieen dan mijn polsen, is denk ik niet te voorkomen op een supersport motor.
Ze zijn ten slotte gemaakt om flink mee te gooien en te bewegen, ga 1 mei weer naar assen toe en weet nu al dat de rit er naar toe een paar zeurende knieen gaat opleveren, nix aan te doen.
denk dat een lange proefrit de enige manier is om voor jezelf te bepalen of het een verbetering is voor je, er staan er bij molenaar nog een paar voor nog geen 14000 euro. (wel tricolor)
Maar mocht je toch besluiten er een te nemen weet ik zeker dat je geen spijt krijgt.


Thnx *D . Jouw verhaal klinkt alsof je vrij lang bent, ik ben 1.80m en heb met standaard ruitje eigenlijk geen last. Ook niet op lange stukken hard rijden(230-250km/h)

Ik heb, natuurlijk zou ik bijna zeggen, ook op de 2004 gezeten op de Rai en vond de zitpositie een stuk sportiever dan op de mijne, ik neem aan dat dit is wat jij er fijner aan vindt. Vraag me af of je daar op lange ritten geen last van krijgt. Met name in je polsen :?
 
Ik ging in eerste instantie voor een 600RR
Maar ik ging op de Blade zitten en dat zit toch ruimer als de 600,
en dat is wel fijn als je 1,92 bent!
Wat vinden julie trouwens van de rood-wit-blauwe kleur van 2004?
Ik vind de rood-paars/blauw-zilver van 2005 ook minder als de rood-zwarte 2004 kleur
De Repsol vind ik de mooiste 2005 kleur maar dit vind ik wel mode gevoeliger als een rode of zwarte.
 
Ik ging in eerste instantie voor een 600RR
Maar ik ging op de Blade zitten en dat zit toch ruimer als de 600,
en dat is wel fijn als je 1,92 bent!
Wat vinden julie trouwens van de rood-wit-blauwe kleur van 2004?
Ik vind de rood-paars/blauw-zilver van 2005 ook minder als de rood-zwarte 2004 kleur
De Repsol vind ik de mooiste 2005 kleur maar dit vind ik wel mode gevoeliger als een rode of zwarte.

Ik vind de rd/wt/bl van 2004 fantastisch en veruit de mooiste ;)
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan