Honda cbr1000rr (deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Red69, allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :9

Kun je mij vertellen welk merk kuipruitje en kentekenplaathouder op je Blade zijn gemonteerd, waar je deze hebt gekocht en voor hoeveel?

Alvast bedankt :}

Zijn beide van Valter Moto, Molenaar verkoopt ze. Alleen geen flauw idee :? wat ze kosten, ik koop hem inclusief alle opties die ze erop geschroeft hebben.
 
Zo hij is klaar voor het nieuwe seizoen.
Nieuwe MPP's
Stalen remleidingen
Mooie knippers en kentekenplaathouder.
10.000 km beurt inclusief nieuwe remblokken.

20-04 de eerste ciruitdag op Assen
06-06 de tweede
01-07 de derde
17-07 de vierde (Honda circuitdag!!)
30-09 de vijfde.
Gaan er hier nog meer mensen ook met hun brommer naar het circuit?

Weet ik gelijk wat jij bij Molenaar hebt gedaan. 3de regeltje? O-)
 
Beste collega bladerijders,

In navolging van r1 2004 en kawasaki zx10r moest er toch iets gebeuren.

Dus laten wij ook hier ouwehoeren en ervaringen uitwisselen over onze blade.


Beetje laat niet??? })

Over 10 maandjes wordt alweer de nieuwe blade aangekondigd. Is deze alweer "oud" nieuws............

Helaas is mijn zx10 dan ook al weer oude troep........ ;( ;(

Desalniettemin, veel plezier met jullie topic en Blade.....(uit 2004 en 2005). ;)
 
Beetje laat niet??? })

Over 10 maandjes wordt alweer de nieuwe blade aangekondigd. Is deze alweer "oud" nieuws............

Helaas is mijn zx10 dan ook al weer oude troep........ ;( ;(

Desalniettemin, veel plezier met jullie topic en Blade.....(uit 2004 en 2005). ;)

Die 10 maanden pakken we toch maar mooi mee. :]
 
Die 10 maanden pakken we toch maar mooi mee. :]


Daar heb je gelijk in. Kan trouwens niet wachten. Bike staat al sinds half oktober op stalling. Heb er sinds de laatste rit tig dingen opgemonteerd ( radiale rempomp met bijbehorende koppelingshendel, ander rem/schakelsetje, een dezer dagen andere wielen, enz. enz. Ben wel benieuwd hoe dit nu rijdt.
 
Heeft iemand al enig idee wat we over 10 maanden van Honda kunnen gaan verwachten m.b.t. de Fireblade?

Als het goed is zal er over ongeveer 10 maanden ook een tipje van de sluier worden opgelicht m.b.t. de vervanger van de CBR1100XX Blackbird.
 
Nu dus maar ff een piccie van m'n eigen bike

full
 
En nog maar eentje dan.

full


Knippers en taartschep worden in het voorjaar vervangen!!!!
 
Laatst bewerkt:
jazeker, 1 mei assen, 10 juni assen(CRT) en 18 juli assen, en dan nog een paar keer naar zandvoort.
Heb je soms van honda bericht gehad van die circuitdag???
o ja de mpp's komen er bij mij ook op, iemand nog interesse in een set pirelli's?? 1800 km gelopen. doe een bod

Ik heb van Honda nog geen bericht gehad maar ik hoorde bij Molenaar (John) dat Honda 16 en 17 juli weer een CBR600RR en CBR1000RR dag organiseerd waarbij zaterdag circuitrijden wordt voor degenen die al een RR hebben en de zondag voor degenen die dit jaar een nieuwe RR hebben gekocht.
Zou daarom diegene bij Molenaar zijn rd/wt/bl 2004 1000RR hebben ingeruild voor een 2005 100RR?? Alleen voor een andere kleur 4500 euro in een jaar afschrijven maar wel weer een Honda circuitdag.
 
Heeft iemand al enig idee wat we over 10 maanden van Honda kunnen gaan verwachten m.b.t. de Fireblade?

Als het goed is zal er over ongeveer 10 maanden ook een tipje van de sluier worden opgelicht m.b.t. de vervanger van de CBR1100XX Blackbird.

Ik verwacht een 1000RR V5 die om en nabij de 30.000 euro gaat kosten. Ik verwacht ook een nieuwe VFR1000 of een VFR1300. Met name die VFR1000 lijkt me een hele aantrekkelijke fiets.
Wat betreft de 2006 Fireblade: De grote veranderingen aan de BLade hebben plaats gevonden in 1996, 2000 en 2004. De grote wijzigingen zullen dus wel weer komen in 2008.
 
Zomaar ff een paar vragen.

Ik lees in dit topic en ook in andere topics op dit forum veel over het niet goed functioneren van de pirelli's en de uitmuntende kwaliteit van de MPP's en ook de Bridgestones.
Ik ga ervan uit dat je hier als huis-tuin-en-keuken-rijder weinig van merkt. Ik ben dus geen circuit-rijder maar heb voor de 1000rr gekozen omdat ik het gewoon de mooiste motor vind die er momenteel voor een redelijk bedrag te koop is. De 1000rr wordt overigens nu weer standaard geleverd op Bridgestones.

Is er iemand die mij kan vertellen of Honda reeds een ART4 goedgekeurd beugelslot heeft dat in het kontje past?

Is het niet raar dat Honda nog steeds de rr niet geheel voorziet van een blanke laklaag? Was gisteren bij Motor Eibergen en daar hadden ze de Repsol staan. Schitterende bike, maar de stickers (behalve die op de tank) zijn niet ónder de lak gespoten en zouden dus los kunnen laten. Zal waarschijnlijk niet snel gebueren, maar toch ....

Zijn er behalve de kleurstelling nog andere verschillen tussen het 2004 en het 2005 model?
 
Denk maar niet dat die stickers zo 123 los laten hoor ;)
Daar zullen ze wel over nagedacht hebben bij Honda.

En ik vind die Repsol echt een erg mooie Blade!!!
Dat voor een heel klein bedrag extra, dan had ik het wel
geweten ;)
 
Denk maar niet dat die stickers zo 123 los laten hoor ;)
Daar zullen ze wel over nagedacht hebben bij Honda.

En ik vind die Repsol echt een erg mooie Blade!!!
Dat voor een heel klein bedrag extra, dan had ik het wel
geweten ;)

Hij was er nog niet toen ik die van mij kocht.
En dan had ik het nog niet zeker geweten. Zoals al eerder gemeld: hij is zo uitgesproken, gaat dat over een paar jaar niet vervelen?? Maar het zou de keus wel een stuk moeilijker hebben gemaakt.
 
Ik vind de zit van mijn 600RR niet krapper dan die van de 1000 RR van mijn man. Als je de opgegeven maten kijkt, scheelt het ook vrijwel niets. Onzin dus dat je boven de 1.80m niet op de 600 past en wel op de 1000. Mijn kerel past met z'n 1.95m prima op mijn 600 (gelukkig wel, dan kan ik de 1000 ook af en toe eens nemen! :] ).

En welke rijd het beste?Ik ben nl wel benieuwd wat je vind :? (Ik bedoelde eigenlijk niet dat je als je boven de 1,80 M bent niet op de 600RR zou passen want dat is idd onzin!)Ik vind de Blade wat ruimer maar dat is mijn mening,iemand anders ervaart dat op zijn eigen manier,
en daarvoor heb ik alle respect.
Eigenlijk is dat maar goed ook anders zou het maar een saaie boel zijn :Z
 


Ik heb ook alle respect voor jouw mening, natuurlijk!

Het belangrijkste verschil tussen de 600RR en de 1000RR vind ik dat de 600 boven de 9000 toeren pas echt lekker rijdt. Dat betekent ook meer schakelen (even een tikkie terug bij inhalen, bij afwisselende bochten meer wisselen van versnelling) dan bij de 1000RR. De 1000 heeft onderin meer trekkracht en kun je daarom schakellui rijden.
De een houdt wel van hoge toeren en veel schakelen tijdens het rijden, de ander niet.

Ik heb pas vanaf augustus wat meer op de 1000RR gereden (in totaal denk ik zo'n 1000 km), en ik heb er nog veel ontzag voor. De 1000 trek je bij snel optrekken in de 1e versnelling op het achterwiel, bij de 600 gebeurt dat niet spontaan. Ik vind dat toch wel spannend, en rij liever nog even geen wheely's (ga er misschien nog wel eens op oefenen... :? ).
Mijn 600 is een geweldige motor, maar de volgende keer koop ik eerder een 1000 dan een 600RR. Nu was het echter nog even een te grote stap (mijn vorige motor was een SV650S).

Mijn man vindt de 1000RR absoluut veel fijner, maar hij maakt graag wheely's en is veel liever (schakel)lui dan moe ;) !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan